Samochody 4x4 » Technika / porady » Wyposażenie, czyli co zabrać, aby nie dać się zaskoczyć

Wyposażenie, czyli co zabrać, aby nie dać się zaskoczyć
2009-05-09 - K. Spychalski Tagi: SUV, Rajdy terenowe
Wyposażenie aut terenowych to sprawa dość trudna i często kosztowna. Wiele też zależy od gatunku off-roadu, jaki uprawiamy. Skupimy się na przeprawach i wyprawach.
Minimum, jakie auto i załoga musi spełniać, gdy wybiera się na weekendowy offroad w stylu przeprawowym lub małą wyprawę (pomijamy oczywiście wymagania z tytułu normalnej jazdy tj. gaśnica, trójkąt, apteczka, koło zapasowe): • opony typu AT, a najlepiej MT (ewentualnie stosujemy zestaw zimowy, z wyższym bieżnikiem)
• uchwyty do wyciągania z przodu i z tyłu (odpowiednie do masy auta)
• szekle o wytrzymałości i wielkości pozwalające połączyć dynamik, linę holowniczą lub hak wyciągarki do auta
• lina holownicza typu statyk
• łopata/saperka
• kalosze, wodery
• ubrania przeciwdeszczowe
• ciepłe ubrania
• druga para butów i skarpet
• sprawny i naładowany telefon
• sporo paliwa
• termos z gorącym piciem
• latarka
• telefon
• podstawowe narzędzia samochodowe - klucze (8, 10, 13, do własnych kół, do klemy, do świec), kombinerki, podnośnik, kable rozruchowe
• podstawowe części zapasowe - świece, żarówki, bezpieczniki
Bardziej zaawansowany osprzęt samochodu przystosowujący auto do rajdów i wypraw:
• opony MT
• snorkel
• wytrzymałe zderzaki
• wyciągarka
• rękawice ochronne, kotwica i pasy do wyciągarki
• trapy
• dodatkowe oświetlenie do jazdy nocnej
• CB-Radio
• hilift
• metromierz
• klatka bezpieczeństwa
• kompresor
• centralny wyłącznik prądu
• bagażnik dachowy
• drugi zapas
• kanistry
Jak to wozić?
Zasada jest prosta - każdy z ww. elementów musi mieć jednoznaczne miejsce ulokowania w samochodzie, które załoga pojazdu musi znać. Jeśli wiadomo, że szekle wiszą na przednim zderzaku, to tam należy je odwiesić. Gdy wiadomo, że zapasowe suche skarpetki są w suchym schowku na konsoli środkowej, to tam powinniśmy odłożyć świeżą parę przed następnym wyjazdem.
Minimum, jakie auto i załoga musi spełniać, gdy wybiera się na weekendowy offroad w stylu przeprawowym lub małą wyprawę (pomijamy oczywiście wymagania z tytułu normalnej jazdy tj. gaśnica, trójkąt, apteczka, koło zapasowe): • opony typu AT, a najlepiej MT (ewentualnie stosujemy zestaw zimowy, z wyższym bieżnikiem)
• uchwyty do wyciągania z przodu i z tyłu (odpowiednie do masy auta)
• szekle o wytrzymałości i wielkości pozwalające połączyć dynamik, linę holowniczą lub hak wyciągarki do auta
• lina holownicza typu statyk
• łopata/saperka
• kalosze, wodery
• ubrania przeciwdeszczowe
• ciepłe ubrania
• druga para butów i skarpet
• sprawny i naładowany telefon
• sporo paliwa
• termos z gorącym piciem
• latarka
• telefon
• podstawowe narzędzia samochodowe - klucze (8, 10, 13, do własnych kół, do klemy, do świec), kombinerki, podnośnik, kable rozruchowe
• podstawowe części zapasowe - świece, żarówki, bezpieczniki
Bardziej zaawansowany osprzęt samochodu przystosowujący auto do rajdów i wypraw:
• opony MT
• snorkel
• wytrzymałe zderzaki
• wyciągarka
• rękawice ochronne, kotwica i pasy do wyciągarki
• trapy
• dodatkowe oświetlenie do jazdy nocnej
• CB-Radio
• hilift
• metromierz
• klatka bezpieczeństwa
• kompresor
• centralny wyłącznik prądu
• bagażnik dachowy
• drugi zapas
• kanistry
Zasada jest prosta - każdy z ww. elementów musi mieć jednoznaczne miejsce ulokowania w samochodzie, które załoga pojazdu musi znać. Jeśli wiadomo, że szekle wiszą na przednim zderzaku, to tam należy je odwiesić. Gdy wiadomo, że zapasowe suche skarpetki są w suchym schowku na konsoli środkowej, to tam powinniśmy odłożyć świeżą parę przed następnym wyjazdem.
źródło: Jeep Klub Kalisz; zdjęcie: extrem4x4.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Wyposażenie, czyli co zabrać, aby nie dać się zaskoczyć
Wyposażenie, czyli co zabrać, aby nie dać się zaskoczyć
Jurek_Andrzejewski 2013-12-21 20:40
Bardzo fajne porady. Zabrakło mi jednego - rozwinięcia kwestii bezpiecznej obsługi wyciągarki. Na off-roadzie to niezbędny sprzęt, a jeżdżąc na różne wyprawy obserwuję, że ludzie nie mają kompletnie pojęcia, jak się tym urządzeniem posługiwać. Stąd później kontuzje, awarie wyciągarek i tym podobne. Na pojazdyspecjalne.com fajnie to wszystko opisują. Myślę, że tu również powinien się ten temat pojawić. Pozdrawiam, Jurek.
Podobne: Wyposażenie, czyli co zabrać, aby nie dać się zaskoczyć



Podobne galerie: Wyposażenie, czyli co zabrać, aby nie dać się zaskoczyć


Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter