Samochody 4x4 » Aktualności » Dacia Duster na rajdzie Aicha des Gazelles w Maroku

Dacia Duster na rajdzie Aicha des Gazelles w Maroku
2010-03-17 - K. Spychalski Tagi: Dacia, SUV, Rajdy terenowe, Dacia Duster
Zaprezentowany na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie model Dacii, Duster, bierze udział w dwudziestej edycji rajdu Aicha des Gazelles. Rajd odbywa się w Maroku i potrwa do 28 marca. Dacia Duster na piaszczystych wydmach i w górach Atlasu będzie mogła udowodnić swoje terenowe zdolności oraz solidność i niezawodność.
Za kierownicą dwóch Dacii Duster 4x4 zasiądą współpracowniczki Grupy Renault zaangażowane w projekt Duster:
Zobacz także: Dacia Duster - galeria »Załogi Dacii wezmą także udział we współzawodnictwie w kategorii eko-jazda. Wyłonione zostaną trzy załogi, których samochody w trakcie rajdu Aicha des Gazelles wyemitują najmniejszą ilość CO2. Dwie Dacie Duster 4x4 biorące udział w rajdzie są napędzane przyjaznymi dla środowiska silnikami wysokoprężnymi dCi 85. Dacia Duster 4x4 dCi 85 emituje tylko 140 g CO2/km i posiada znak Dacia eco².
• Rajd Aicha des Gazelles to druga impreza motoryzacyjna - po cyklu wyścigów Trophee Andros - w której weźmie udział Dacia. Rajd Aicha des Gazelles to oryginalne i nietypowe wydarzenie:
- wyłącznie damska obsada,
- oryginalne podejście do idei rajdu samochodowego: nie chodzi o rozwinięcie największej prędkości, lecz o przejechanie możliwie najmniejszej ilości kilometrów,
- proste wyposażenie: Gazele mają do dyspozycji wyłącznie kompas i dwie mapy w skali 1:100 000 i 1:250 000,
- pomysłowość i strategia: aby połączyć ze sobą obowiązkowe punkty na trasie, Gazele samodzielnie ją wytyczają, biorąc pod uwagę ograniczenia wynikające z konfiguracji terenu.
• Maroko ma dla marki Dacia kluczowe znaczenie. Dacia jest aktualnie w tym kraju drugą marką pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy, z udziałem w rynku na poziomie 16,5%. W 2009 roku Dacia Logan była - zaraz za Renault - najczęściej kupowanym samochodem w tym kraju.• Do lipca 2010 roku, Dacia Duster znajdzie się w ofercie koncesjonerów w Europie, Turcji i krajach Maghrebu. Samochód zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do osiągów i przestrzeni - jego ceny rozpoczynają się od 12 000 euro brutto. W większości krajów, gdzie model ten będzie dostępny w sprzedaży, zamówienia przyjmowane są już od początku marca. W Polsce Dacia Duster zadebiutuje w kwietniu w cenie od 39 900 zł w wersji 4x2 i od 49 900 zł w wersji 4x4.Po lodowym torze w wyścigu Pucharu Andros, Dacia Duster przemierzy wydmy i górzyste bezdroża rajdu Aicha des Gazelles, który odbędzie się w dniach 15-28 marca 2010 roku. Trasa składa się z 6 etapów, ze startem w Erfoud i prowadzi przez 2 500 km na południu Maroka, od zboczy Atlasu Wysokiego po piaski Sahary.W rajdzie Aicha des Gazelles wezmą udział dwie Dacie Duster w wersjach z napędem na 4 koła. Dacia Duster to prawdziwa terenówka, która z powodzeniem stawi czoła wyzwaniom rajdu, gdyż została zaprojektowana jako pojazd, z założenia mający sprostać każdym warunkom drogowym z uwagi na swoje bardzo dobre własności terenowe:
- duży prześwit - 210 mm,
- krótkie zwisy (822 mm z przodu, 820 mm z tyłu),
- duży kąt najazdu i zjazdu (30° - kąt najazdu i 36° - kąt zjazdu).Dacia Duster 4x4 jest wyposażona w nową 6-biegową skrzynię o bardzo krótkim pierwszym przełożeniu (5,79 km/h przy 1000 obr./min). To proste rozwiązanie umożliwia poruszanie się z niską prędkością w nierównym terenie i ułatwia ruszanie z miejsca w przypadku dużego obciążenia lub na stromym podjeździe.Zapożyczony od Nissana przełącznik 4x4 umieszczony w dolnej części konsoli centralnej, pozwoli dwóm zespołom Gazel Dacii z łatwością dostosowywać napęd Dusterów do aktualnych potrzeb. Ten prosty i intuicyjny w obsłudze przełącznik, umożliwia wybór jednego z trzech trybów:
- tryb AUTO - napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności. System zapewnia optymalny kompromis między trzymaniem się drogi i przeniesieniem napędu zarówno przy dobrej, jak i złej przyczepności. W normalnych warunkach napędzane są jedynie przednie koła. W przypadku utraty lub pogorszenia przyczepności przednich kół, część napędu jest przenoszona na tylną oś. Rozłożenie napędu zapewnia sprzęgło elektromagnetyczne przejęte z Nissana. - tryb LOCK - kierowca może elektronicznie zablokować system, aby zapewnić rozłożenie napędu na cztery koła. W tym trybie kontrola pracy silnika i układu hamulcowego jest przystosowana do jazdy terenowej. Tryb LOCK jest przeznaczony do pokonywania trudnych miejsc i jazdy po drogach nieutwardzonych (nierówny teren, błoto, ziemia, piach).- tryb 2WD - napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drogach o suchej nawierzchni i dobrej przyczepności. Pozwala zmniejszyć zużycie paliwa, a co za tym idzie także emisję CO2.
Dacia Duster to samochód łatwy w eksploatacji. Stosunkowo niska masa wynosząca 1 288 kg w wersji 4x4 dCi 85 , w połączeniu z kompaktowymi wymiarami sprawia, że jest to auto wyjątkowo zwrotne. Obszerne wnętrze to dodatkowy atut także z punktu widzenia Gazel z teamu Dacii, które mają możliwość zapakowania do swoich Dusterów wszelkiego potrzebnego sprzętu biwakowego, części zamiennych, zapasowych kół, żywności i wody.
ZAŁOGA TEAMU DACII DUSTER W RAJDZIE AICHA DES GAZELLESZałoga 315
Kierowca: Isabelle Charles
Isabelle Charles, urodzona 28 listopada 1962 roku, posiada dyplom ukończenia wydziału malarstwa Ecole des Beaux Arts de Paris (Akademia Sztuk Pięknych w Paryżu), a także ENSAAMA (Ecole Nationale Superieure des Arts Appliques et des Metiers d’art - Krajowa Wyższa Szkoła Sztuki Użytkowej i Rzemiosła) ze specjalizacją design w transporcie. W 1989 roku rozpoczęła pracę dla Renault w Dyrekcji ds. Designu w Technocentre, w Guyancourt, gdzie była odpowiedzialna za szereg projektów - design, kolorystykę i materiały różnych modeli (Formuła 1)
a ostatnio także za modele marki Dacia, w tym Dustera.Isabelle Charles jest pasjonatką rajdów i już po raz piąty uczestniczyć będzie w rajdzie Aicha des Gazelles. W 2007 roku uzyskała dziesiątą lokatę w kategorii samochodów z napędem na 4 koła.
Pilot: Dounia Bennani
Dounia Bennani, urodzona 5 maja 1969 roku, ukończyła Ecole d’Optiques de Casablanca i jest z wykształcenia optykiem, na co dzień pracującym w Meknes, w Maroku. Także dla niej wyścigi samochodowe są pasją, w tym roku po raz szósty będzie uczestniczyć w rajdzie Aicha des Gazelles. W 2007 roku Dounia Bennani została sklasyfikowana na piątym miejscu (kategoria samochodów z napędem na 4 koła).
Załoga 316
Kierowca: Nathalie Descout
Nathalie Descout, urodzona 22 stycznia 1982 roku w Wersalu (Francja), absolwentka Paris IX Dauphine, ze specjalizacją marketing-komunikacja. W latach 2004-2007 pracowała dla Renault Hiszpania, gdzie była odpowiedzialna za analizę potrzeb klientów w Dyrekcji Marketingu. W 2007 roku rozpoczęła pracę w siedzibie Renault w Boulogne Billancourt, w Dyrekcji Marketingu Grupy, gdzie aktualnie zajmuje stanowisko kierownika projektów reklamowych na świat.
Pilot: Dorothee Topin
Dorothee Topin, urodzona 26 kwietnia 1981 roku w Maisons-Laffitte (Francja), jest absolwentką Uniwersytetu Paris IX Dauphine ze specjalizacją marketing. W 2006 roku dołączyła do grupy JIPO (aktualnie Novedia), gdzie obecnie piastuje stanowisko konsultanta ds. marketingu i specjalizuje się w dziedzinie telekomunikacji.
- Isabelle Charles (załoga 315), 47 lat, designer odpowiedzialna za kolorystykę i materiały zastosowane w modelu Dacia Duster
- Nathalie Descout (załoga 316), 28 lat, odpowiedzialna za światową kampanię reklamową Dacii Duster.
Zobacz także: Dacia Duster - galeria »
- wyłącznie damska obsada,
- oryginalne podejście do idei rajdu samochodowego: nie chodzi o rozwinięcie największej prędkości, lecz o przejechanie możliwie najmniejszej ilości kilometrów,
- proste wyposażenie: Gazele mają do dyspozycji wyłącznie kompas i dwie mapy w skali 1:100 000 i 1:250 000,
- pomysłowość i strategia: aby połączyć ze sobą obowiązkowe punkty na trasie, Gazele samodzielnie ją wytyczają, biorąc pod uwagę ograniczenia wynikające z konfiguracji terenu.
- duży prześwit - 210 mm,
- krótkie zwisy (822 mm z przodu, 820 mm z tyłu),
- duży kąt najazdu i zjazdu (30° - kąt najazdu i 36° - kąt zjazdu).Dacia Duster 4x4 jest wyposażona w nową 6-biegową skrzynię o bardzo krótkim pierwszym przełożeniu (5,79 km/h przy 1000 obr./min). To proste rozwiązanie umożliwia poruszanie się z niską prędkością w nierównym terenie i ułatwia ruszanie z miejsca w przypadku dużego obciążenia lub na stromym podjeździe.Zapożyczony od Nissana przełącznik 4x4 umieszczony w dolnej części konsoli centralnej, pozwoli dwóm zespołom Gazel Dacii z łatwością dostosowywać napęd Dusterów do aktualnych potrzeb. Ten prosty i intuicyjny w obsłudze przełącznik, umożliwia wybór jednego z trzech trybów:
- tryb AUTO - napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności. System zapewnia optymalny kompromis między trzymaniem się drogi i przeniesieniem napędu zarówno przy dobrej, jak i złej przyczepności. W normalnych warunkach napędzane są jedynie przednie koła. W przypadku utraty lub pogorszenia przyczepności przednich kół, część napędu jest przenoszona na tylną oś. Rozłożenie napędu zapewnia sprzęgło elektromagnetyczne przejęte z Nissana. - tryb LOCK - kierowca może elektronicznie zablokować system, aby zapewnić rozłożenie napędu na cztery koła. W tym trybie kontrola pracy silnika i układu hamulcowego jest przystosowana do jazdy terenowej. Tryb LOCK jest przeznaczony do pokonywania trudnych miejsc i jazdy po drogach nieutwardzonych (nierówny teren, błoto, ziemia, piach).- tryb 2WD - napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drogach o suchej nawierzchni i dobrej przyczepności. Pozwala zmniejszyć zużycie paliwa, a co za tym idzie także emisję CO2.
Dacia Duster to samochód łatwy w eksploatacji. Stosunkowo niska masa wynosząca 1 288 kg w wersji 4x4 dCi 85 , w połączeniu z kompaktowymi wymiarami sprawia, że jest to auto wyjątkowo zwrotne. Obszerne wnętrze to dodatkowy atut także z punktu widzenia Gazel z teamu Dacii, które mają możliwość zapakowania do swoich Dusterów wszelkiego potrzebnego sprzętu biwakowego, części zamiennych, zapasowych kół, żywności i wody.
ZAŁOGA TEAMU DACII DUSTER W RAJDZIE AICHA DES GAZELLESZałoga 315
Kierowca: Isabelle Charles
Isabelle Charles, urodzona 28 listopada 1962 roku, posiada dyplom ukończenia wydziału malarstwa Ecole des Beaux Arts de Paris (Akademia Sztuk Pięknych w Paryżu), a także ENSAAMA (Ecole Nationale Superieure des Arts Appliques et des Metiers d’art - Krajowa Wyższa Szkoła Sztuki Użytkowej i Rzemiosła) ze specjalizacją design w transporcie. W 1989 roku rozpoczęła pracę dla Renault w Dyrekcji ds. Designu w Technocentre, w Guyancourt, gdzie była odpowiedzialna za szereg projektów - design, kolorystykę i materiały różnych modeli (Formuła 1)
a ostatnio także za modele marki Dacia, w tym Dustera.Isabelle Charles jest pasjonatką rajdów i już po raz piąty uczestniczyć będzie w rajdzie Aicha des Gazelles. W 2007 roku uzyskała dziesiątą lokatę w kategorii samochodów z napędem na 4 koła.
Pilot: Dounia Bennani
Dounia Bennani, urodzona 5 maja 1969 roku, ukończyła Ecole d’Optiques de Casablanca i jest z wykształcenia optykiem, na co dzień pracującym w Meknes, w Maroku. Także dla niej wyścigi samochodowe są pasją, w tym roku po raz szósty będzie uczestniczyć w rajdzie Aicha des Gazelles. W 2007 roku Dounia Bennani została sklasyfikowana na piątym miejscu (kategoria samochodów z napędem na 4 koła).
Załoga 316
Kierowca: Nathalie Descout
Nathalie Descout, urodzona 22 stycznia 1982 roku w Wersalu (Francja), absolwentka Paris IX Dauphine, ze specjalizacją marketing-komunikacja. W latach 2004-2007 pracowała dla Renault Hiszpania, gdzie była odpowiedzialna za analizę potrzeb klientów w Dyrekcji Marketingu. W 2007 roku rozpoczęła pracę w siedzibie Renault w Boulogne Billancourt, w Dyrekcji Marketingu Grupy, gdzie aktualnie zajmuje stanowisko kierownika projektów reklamowych na świat.
Pilot: Dorothee Topin
Dorothee Topin, urodzona 26 kwietnia 1981 roku w Maisons-Laffitte (Francja), jest absolwentką Uniwersytetu Paris IX Dauphine ze specjalizacją marketing. W 2006 roku dołączyła do grupy JIPO (aktualnie Novedia), gdzie obecnie piastuje stanowisko konsultanta ds. marketingu i specjalizuje się w dziedzinie telekomunikacji.
źródło: Renault
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dacia Duster na rajdzie Aicha des Gazelles w Maroku
Podobne: Dacia Duster na rajdzie Aicha des Gazelles w Maroku




Podobne galerie: Dacia Duster na rajdzie Aicha des Gazelles w Maroku
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dacia