Samochody 4x4  »  Aktualności  »  Mitsubishi Outlander - polska i europejska premiera nowego wcielenia
Mitsubishi Outlander - premiera w Chotyni

Mitsubishi Outlander - polska i europejska premiera nowego wcielenia

2009-11-30 - K. Spychalski     Tagi: Mitsubishi, SUV, Mitsubishi Outlander
Poprzedni Outlander, który zadebiutował w Europie wiosną 2007 roku, zyskał uznanie w oczach europejskich klientów. Dotychczas na Starym Kontynencie - największym rynku zbytu tego modelu, Outlander sprzedał się w liczbie 130 166 sztuk, a jego całkowita sprzedaż na świecie wyniosła 328 212 sztuk. Polska jest pierwszym krajem Starego Kontynentu, w którym zadebiutuje nowy Outlander. To zasługa bezprecedensowego sukcesu rynkowego tego samochodu w naszym kraju. Już od momentu polskiej premiery model cieszył się niesłabnącą popularnością - wolumen sprzedaży rósł nieprzerwanie z miesiąca na miesiąc od kwietnia 2007 roku do października 2009 roku. W konsekwencji Outlander stał się najpopularniejszym SUV-em w Polsce. Od stycznia do października 2009 roku sprzedano 2 394 takie auta, co stanowi prawie 12 procent wszystkich sprzedanych w tym segmencie pojazdów. W sumie od debiutu poprzedniego Outlandera w kwietniu 2007 roku do końca października na polskie drogi wyjechało prawie 5300 takich aut. Odświeżony design auta zaprojektowano zgodnie z nową linią stylistyczną Mitsubishi Motors z charakterystyczną - znaną z modeli Lancer Evolution, Lancer i Colt - osłoną chłodnicy Jet Fighter.
Produkcja modelu w Europie rozpoczęła się 8 października 2009 r. w holenderskiej fabryce MMC NedCar. Samochody zjeżdżające z taśm produkcyjnych będą sukcesywnie wprowadzane do sprzedaży na kolejnych rynkach.

Z uwagi na fakt, iż w Outlanderze większą uwagę przywiązano do osiągnięcia właściwości jezdnych typowych dla samochodu osobowego oraz stworzenia wszechstronnego wnętrza w stylu rodzinnego minivana, niż rozwijania jego możliwości terenowych, wizerunek rynkowy modelu ewoluował w kierunku bardziej sportowego, wyżej pozycjonowanego i jeszcze sprawniejszego na drodze crossovera średniej wielkości. Nowy Outlander inicjuje zatem stworzenie nowej gamy samochodów typu crossover koncernu Mitsubishi Motors.Nadwozie

Nowy model wyróżnia zupełnie nowa stylistyka przedniej części nadwozia (całkowicie nowe przetłoczenia i słupki A) z charakterystyczną osłoną chłodnicy „Jet Fighter”. Osłonę podkreślono elegancką chromowaną obwódką, a po bokach umieszczono charakterystycznie wyprofilowane reflektory z zachodzącymi na maskę silnika przetłoczeniami w kształcie brwi, co pozwoliło stworzyć wyjątkowy styl. Stanowi to ukłon w stronę osobowych pojazdów marki Mitsubishi i odmienia oblicze Outlandera.Szeroki, trapezowy profil połączony z odwróconą kratką chłodnicy nawiązuje do „nosa rekina”, sugeruje stabilność, a także wizualnie obniża i poszerza nadwozie pojazdu. W ten sposób powstała bardziej dojrzała i elegancka linia stylistyczna, przywodząca na myśl rodzinę modelu Lancer Sedan, Lancer Sportback, Lancer Ralliart czy Lancer Evolution. Z tyłu zamontowano nowe zderzaki.Jak przystało na samochód osobowy wysokiej jakości Mitsubishi Motors zastosowało bardziej eleganckie detale nadwozia. Dodano subtelne, chromowane elementy wykończeniowe (osłona chłodnicy, oprawy reflektorów, ramki przednich świateł przeciwmgielnych, listwy szyb, boczne osłony powietrzne, tylna klapa) oraz przeprojektowano dolną nakładkę przedniego zderzaka (srebrne wykończenie).Auto wyposażono w nowe 7-ramienne, 18-calowe obręcze aluminiowe i boczne lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami LED. Nowy Outlander będzie dostępny w eleganckich metalicznych kolorach nadwozia - Tanzanite Blue i Granite Brown.

Długość całkowita wynosi obecnie 466,5 cm (czyli o 2,5 cm więcej niż w poprzednim modelu). Lepsza jest też aerodynamika (opór powietrza, stabilność przedniej części nadwozia, hałas) pomimo bardziej dynamicznej stylistyki czołowej części nadwozia.

Wnętrze - bo liczy się szczegół
Auto wyróżnia się nową koncepcją wykończenia w zakresie materiałów tapicerskich (miękkie materiały na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, a także materiał o bardziej sportowej teksturze na siedzeniach). Dodatkowym akcentem zwiększającym jakość wykończenia są eleganckie, podwójne przeszycia srebrną nicią. Zastosowano też bardziej eleganckie detale oraz nową tablicę przyrządów - 3,5-calowe wskaźniki o wysokim kontraście z kolorowym wyświetlaczem informacyjnym LCD oraz chromowany panel układu klimatyzacji.Silniki

W Polsce nowy Outlander jest obecnie dostępny z wysokoprężnym silnikiem 2.0 DID i 6-biegową manualną skrzynią biegów. Już w pierwszym kwartale 2010 roku w ofercie pojawią się kolejne wersje - z nową benzynową 2-litrową jednostką napędową, napędem na 1 oś i 5-biegową manualną skrzynią biegów oraz 6-biegową CVT, z benzynowym silnikiem 2.4 z przekładnią CVT oraz z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 2.2 DID i dwusprzęgłową skrzynią biegów TC-SST.

Układ napędowy

W odpowiedzi na rosnące wśród europejskich klientów zapotrzebowanie na modele z silnikami wysokoprężnymi połączonymi z automatycznymi skrzyniami biegów, Mitsubishi Motors wprowadziło do oferty dwusprzęgłową przekładnię „Twin Clutch-Sport Shift Transmission” (TC-SST): innowacyjną skrzynię biegów o wysokich osiągach, która została odpowiednio zestrojona z silnikiem 2.2 DiD o wysokim momencie obrotowym.

Jak sama nazwa wskazuje, skrzynia TC-SST jest wyposażona w podwójne sprzęgło, które pozwala na niezwykle płynne i dynamiczne zmiany przełożeń. Można powiedzieć, że układ składa się z dwóch 3-biegowych przekładni manualnych. W skrzyni TC-SST nieparzyste (1, 3 i 5) i parzyste (2, 4 i 6) biegi przyporządkowane są do oddzielnych wałków sprzęgłowych z własnymi sprzęgłami.

Wielowałkowy układ pozwala na zastosowanie krótszych wałków i tworzy strukturę zdolną do wytrzymania dużych prędkości obrotowych. Nowa przekładnia TC-SST to połączenie oszczędności i precyzji skrzyni manualnej z komfortem pracy przekładni automatycznej.

Dodatkowe wyposażenie w standardzie

Nowościami są: reflektory biksenonowe z systemem adaptacyjnym, doświetlającym zakręty AFS (Adaptive Front Lighting System), system wspomagania ruszania na wzniesieniu HAS (Hill Start Assist), system sygnalizowania awaryjnego hamowania ESS, ulepszony system audio premium Rockford Fosgate (z 650 W do 710 W) oraz ulepszony elektroniczny system pełnej kontroli pojazdu ETACS (Electronic Total Automobile Control System).

Nowy segment

Nowy Outlander zainicjuje stworzenie nowej gamy samochodów typu crossover koncernu Mitsubishi Motors. Jest bowiem umieszczony w nowym segmencie pomiędzy modelami osobowymi (i-MiEV, Colt, Lancer, Grandis), a rasowymi „terenówkami” (Pajero / Montero / Shogun i L200). Jest też pozycjonowany wyżej od pokrewnego modelu kompaktowego inspirowanego konceptem “Concept-cX”, który zadebiutuje w 2010 roku.

Ceny

Nowy model dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. Ceny dostępnej obecnie na polskim rynku wersji 2.0 DID kształtują się następująco:

Wersja wyposażenia i cena brutto w złotych
INVITE 102 990
INTENSE 112 990
INTENSE PLUS 119 990
INSTYLE 130 990

Dopłata za metalizowany lakier 2590



źródło: MMC Car Poland

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mitsubishi Outlander - polska i europejska premiera nowego wcielenia

Podobne: Mitsubishi Outlander - polska i europejska premiera nowego wcielenia
Podobne galerie: Mitsubishi Outlander - polska i europejska premiera nowego wcielenia
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Mitsubishi
Galerie zdjęć
Newsletter