Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4
Land Rover

Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4

2008-10-12 - K. Spychalski     Tagi: Land Rover, Odjechane, Land Rover Discovery
Cel - zbudowanie samochodu wyprawowego, dla którego jazda w bardzo trudnym terenie nie będzie problemem, który bezpiecznie i wygodnie dowiezie nas wszędzie…

Aby samochód taki spełniał wszystkie oczekiwania, jakie stawia się sprzętom, które mają pracować w bardzo ciężkim terenie, dla których pokonywanie bezdroży jest proste, a woda, błoto i kurz nie stanowią problemu, trzeba skupić się na wytrzymałym, niezawodnym pojeździe seryjnym. W tym przypadku bazą jest Disco 300 Tdi z automatem firmy ZF, który bardzo dobrze radzi sobie i w terenie i na dłuższych przelotach - jest to bardzo istotne, gdyż planując daleką podróż musimy pamiętać, że przyjdzie nam pokonać dystans nierzadko kilku tysięcy kilometrów, asfaltem i w terenie.

Poniżej lista przeróbek, jakie zastosowano w pojeździe bazowym:
- zawieszenie SCORPION RACING - daje dwucalowy lift - zwiększa możliwości terenowe auta, umożliwiając montaż większych kół i zwiększając wykrzyż
- EVO KIT z tylnymi wahaczami QT - jest uzupełnieniem podniesionego zawieszenia - pozwala na extermalny wykrzyż samochodu, co ma ogromne znaczenie dla trakcji w terenie - koła samochodu nie tracą kontaktu z podłożem. Tego typu KIT składa się z między innymi ze zmodyfikowanych wieżyczek do mocowania amortyzatorów, dyslokatorów sprężyn (przy maksymalnym wykrzyżu sprężyna wraca na swoje miejsce, czyli do gniazda), dłuższych odbojów, dłuższych przewodów hamulcowych, wzmocnionych wahaczy tylnych o zmienionym kącie (w tym samochodzie zastosowano sprzęt QT)
- przednie wahacze plus 3 stopnie - aby skorygować zmianę kąta wyprzedzenia zwrotnicy zamontowano wzmacniane wahacze QT, które poza „przywróceniem” pełnej sterowności samochodu, są dużo lżejsze od oryginałów (zapas masy do wykorzystania na np. dodatkowe osłony)
- ogumienie 285/65 16 typu MT na sportowych alufelgach ZU. Są bardzo lekkie, konstrukcja ich z dużym „prześwitem” pomaga w czyszczeniu felgi z błota
- polibusze - wszystkie fabryczne gumy zawieszenia wymieniono na elementy firmy Polybush - zastosowanie ich gwarantuje dużo większy komfort pracy zawieszenia oraz znacznie zwiększa wytrzymałość elementów metalowo - gumowych zawieszenia
- drążki kierownicze H-D - chcąc zwiększyć wytrzymałość drążków kierowniczych i drążka Panharda (przy zastosowanym zawieszeniu i EVO KIT-cie zachodzi potrzeba montażu dłuższego Panharda) zastosowano extremalne drążki QT
- stalowe osłony obu mostów - zabezpieczają ich obudowy. Zastosowane osłony typu ślizgowego pomagają przy przeciąganiu samochodu zawieszonego na mostach
- aluminiowa osłona drążków kierowniczych - lekka, a zarazem bardzo wytrzymała ochrona układu kierowniczego
- osłona zbiornika paliwa - stalowa płyta dająca pewność, że nie doprowadzimy do rozprucia zbiornika i wycieku paliwa
- snorkel - pozwala na jazdę samochodem w wodzie, chroniąc układ wlotowy przed jej zassaniem. Dodatkowo pozwala na mniejsze zanieczyszczenie filtra powietrza przy jeździe szutrami - tam gdzie występuje duże zapylenie
- wyłącznik ABS-u - pozwala wykluczyć zadziałanie systemu ABS, który w terenie - błoto, zjazd po kamieniach - po prostu głupieje i w zasadzie uniemożliwia zatrzymanie ponad dwutonowego samochodu
- przedni zderzak rurowy typu Tubular - pozwala na montaż wyciągarki, znacznie zwiększa kąt natarcia. Zderzak taki jest bardzo mocną konstrukcją pozwalającą na bezpieczne użycie podnośnika typu Hi-lift i „wyrywanie” samochodu wtopionego w błoto
- tylny zderzak H-D - jest to konstrukcja własna - podobnie jak zderzak przedni ma za zadanie zwiększać kąt zjazdu, umożliwić użycie lifta, bezpiecznie wyrywać samochód. Pełni jeszcze jedną, bardzo ważną funkcję - jego kształt pozwala na wygodne obejście samochodu z każdej strony bez potrzeby brodzenia w błocie
- wyciągarka plus lina syntetyk - użycie tego typu liny daje większą wygodę i bezpieczeństwo użycia - nie rani rąk jak stalówka z popekaną linką i jest dużo lżejsza. Zastosowana wyciągarka elektryczna z powodzeniem pomaga na wyjazd z każdej opresji
- progi H-D - są zabezpieczeniem boków samochodu, umożliwiają stanie i balastowanie przy przechyłach, można za nie podnieść samochód liftem
- przegub tylnego mostu - zastosowano tuningowy przegub sierżanta o zwiększonym kącie pracy - pomaga uzyskać większy wykrzyż
- wał napędowy - przy tak zmodyfikowanym zawieszeniu zachodzi potrzeba wymiany tylnego wału napędowego na dwukrzyżakowy o większym wysuwie
- montaż dodatków typu: CB radio, przetwornica 220V, lodówka, Webasto (daje ciepło we wnętrzu pojazdu oraz w namiocie dachowym), zabudowa wnętrza dająca spanie dla dwóch osób
Samochód idealnie i pewnie prowadzi się na asfalcie, nawet przy dużych prędkościach (rzędu 130 km/h). W terenie jest bardzo dzielny i zwinny. Tak skonfigurowane zawieszenie daje poczucie pewności i bezpieczeństwa przy szybkiej jeździe szutrami, pozwala na przejechanie trudnej przeszkody typu rów bez najmniejszego problemu, daje niesamowite możliwości ładunkowe pojazdu - sprężyny trzymają samochód na odpowiedniej wysokości, bez uczucia opadania czy dobijania, amortyzatory deCarbon świetnie trzymają tor jazdy bez uczucia wypuszczania na zakrętach.Zastosowane osłony, zderzaki i dodatki typu haki, progi pozwalają na bezstresową jazdę w najtrudniejszym terenie oraz przeprowadzenie każdej „operacji” wyciągnięcia samochodu wtopionego lub zakopanego w grząskim terenie.

Tak przebudowany samochód jest idealnym połączeniem auta do jazdy w bardzo trudnym i wymagającym terenie oraz wygodnego samochodu wyprawowego, gdzie montaż bagażnika dachowego pozwala wozić całą masę skrzyń z wyposażeniem oraz namiot dachowy.Wygody typu klimatyzacja, dobry system audio w połączeniu z komfortem, jaki daje fabryczne Discovery czynią ten samochód świetnym pojazdem do najdalszych wypraw off-road nawet dla 5-osobowej załogi.



źródło: free4x4.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4

Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4
T.K. 2012-06-22 14:51
i to jest to co mi się podoba i mi odpowiada. Kto to robił? Ktoś zna? Namiarki? Cena?
Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4
moralo 2012-10-01 00:01
po rejstracji widac ze z jastrzębia czy jest możliwosc kontaktu z właścicielem .
Raster
Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4
Raster 2012-10-01 06:01
Discovery czyli jedna z najlepszych terenówek.
Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4
michalbmw 2013-08-18 13:15
Oj ;-) przytuliłbym takiego
Galerie zdjęć
Newsletter