Samochody 4x4 » Opisy aut 4x4 » Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4
Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4
2008-10-12 - K. Spychalski Tagi: Land Rover, Odjechane, Land Rover Discovery
Cel - zbudowanie samochodu wyprawowego, dla którego jazda w bardzo trudnym terenie nie będzie problemem, który bezpiecznie i wygodnie dowiezie nas wszędzie…
Aby samochód taki spełniał wszystkie oczekiwania, jakie stawia się sprzętom, które mają pracować w bardzo ciężkim terenie, dla których pokonywanie bezdroży jest proste, a woda, błoto i kurz nie stanowią problemu, trzeba skupić się na wytrzymałym, niezawodnym pojeździe seryjnym. W tym przypadku bazą jest Disco 300 Tdi z automatem firmy ZF, który bardzo dobrze radzi sobie i w terenie i na dłuższych przelotach - jest to bardzo istotne, gdyż planując daleką podróż musimy pamiętać, że przyjdzie nam pokonać dystans nierzadko kilku tysięcy kilometrów, asfaltem i w terenie.
Poniżej lista przeróbek, jakie zastosowano w pojeździe bazowym: - zawieszenie SCORPION RACING - daje dwucalowy lift - zwiększa możliwości terenowe auta, umożliwiając montaż większych kół i zwiększając wykrzyż
- EVO KIT z tylnymi wahaczami QT - jest uzupełnieniem podniesionego zawieszenia - pozwala na extermalny wykrzyż samochodu, co ma ogromne znaczenie dla trakcji w terenie - koła samochodu nie tracą kontaktu z podłożem. Tego typu KIT składa się z między innymi ze zmodyfikowanych wieżyczek do mocowania amortyzatorów, dyslokatorów sprężyn (przy maksymalnym wykrzyżu sprężyna wraca na swoje miejsce, czyli do gniazda), dłuższych odbojów, dłuższych przewodów hamulcowych, wzmocnionych wahaczy tylnych o zmienionym kącie (w tym samochodzie zastosowano sprzęt QT)
- przednie wahacze plus 3 stopnie - aby skorygować zmianę kąta wyprzedzenia zwrotnicy zamontowano wzmacniane wahacze QT, które poza „przywróceniem” pełnej sterowności samochodu, są dużo lżejsze od oryginałów (zapas masy do wykorzystania na np. dodatkowe osłony)
- ogumienie 285/65 16 typu MT na sportowych alufelgach ZU. Są bardzo lekkie, konstrukcja ich z dużym „prześwitem” pomaga w czyszczeniu felgi z błota
- polibusze - wszystkie fabryczne gumy zawieszenia wymieniono na elementy firmy Polybush - zastosowanie ich gwarantuje dużo większy komfort pracy zawieszenia oraz znacznie zwiększa wytrzymałość elementów metalowo - gumowych zawieszenia
- drążki kierownicze H-D - chcąc zwiększyć wytrzymałość drążków kierowniczych i drążka Panharda (przy zastosowanym zawieszeniu i EVO KIT-cie zachodzi potrzeba montażu dłuższego Panharda) zastosowano extremalne drążki QT
- stalowe osłony obu mostów - zabezpieczają ich obudowy. Zastosowane osłony typu ślizgowego pomagają przy przeciąganiu samochodu zawieszonego na mostach
- aluminiowa osłona drążków kierowniczych - lekka, a zarazem bardzo wytrzymała ochrona układu kierowniczego
- osłona zbiornika paliwa - stalowa płyta dająca pewność, że nie doprowadzimy do rozprucia zbiornika i wycieku paliwa
- snorkel - pozwala na jazdę samochodem w wodzie, chroniąc układ wlotowy przed jej zassaniem. Dodatkowo pozwala na mniejsze zanieczyszczenie filtra powietrza przy jeździe szutrami - tam gdzie występuje duże zapylenie
- wyłącznik ABS-u - pozwala wykluczyć zadziałanie systemu ABS, który w terenie - błoto, zjazd po kamieniach - po prostu głupieje i w zasadzie uniemożliwia zatrzymanie ponad dwutonowego samochodu
- przedni zderzak rurowy typu Tubular - pozwala na montaż wyciągarki, znacznie zwiększa kąt natarcia. Zderzak taki jest bardzo mocną konstrukcją pozwalającą na bezpieczne użycie podnośnika typu Hi-lift i „wyrywanie” samochodu wtopionego w błoto
- tylny zderzak H-D - jest to konstrukcja własna - podobnie jak zderzak przedni ma za zadanie zwiększać kąt zjazdu, umożliwić użycie lifta, bezpiecznie wyrywać samochód. Pełni jeszcze jedną, bardzo ważną funkcję - jego kształt pozwala na wygodne obejście samochodu z każdej strony bez potrzeby brodzenia w błocie
- wyciągarka plus lina syntetyk - użycie tego typu liny daje większą wygodę i bezpieczeństwo użycia - nie rani rąk jak stalówka z popekaną linką i jest dużo lżejsza. Zastosowana wyciągarka elektryczna z powodzeniem pomaga na wyjazd z każdej opresji
- progi H-D - są zabezpieczeniem boków samochodu, umożliwiają stanie i balastowanie przy przechyłach, można za nie podnieść samochód liftem
- przegub tylnego mostu - zastosowano tuningowy przegub sierżanta o zwiększonym kącie pracy - pomaga uzyskać większy wykrzyż
- wał napędowy - przy tak zmodyfikowanym zawieszeniu zachodzi potrzeba wymiany tylnego wału napędowego na dwukrzyżakowy o większym wysuwie
- montaż dodatków typu: CB radio, przetwornica 220V, lodówka, Webasto (daje ciepło we wnętrzu pojazdu oraz w namiocie dachowym), zabudowa wnętrza dająca spanie dla dwóch osób
Samochód idealnie i pewnie prowadzi się na asfalcie, nawet przy dużych prędkościach (rzędu 130 km/h). W terenie jest bardzo dzielny i zwinny. Tak skonfigurowane zawieszenie daje poczucie pewności i bezpieczeństwa przy szybkiej jeździe szutrami, pozwala na przejechanie trudnej przeszkody typu rów bez najmniejszego problemu, daje niesamowite możliwości ładunkowe pojazdu - sprężyny trzymają samochód na odpowiedniej wysokości, bez uczucia opadania czy dobijania, amortyzatory deCarbon świetnie trzymają tor jazdy bez uczucia wypuszczania na zakrętach.Zastosowane osłony, zderzaki i dodatki typu haki, progi pozwalają na bezstresową jazdę w najtrudniejszym terenie oraz przeprowadzenie każdej „operacji” wyciągnięcia samochodu wtopionego lub zakopanego w grząskim terenie.
Tak przebudowany samochód jest idealnym połączeniem auta do jazdy w bardzo trudnym i wymagającym terenie oraz wygodnego samochodu wyprawowego, gdzie montaż bagażnika dachowego pozwala wozić całą masę skrzyń z wyposażeniem oraz namiot dachowy.Wygody typu klimatyzacja, dobry system audio w połączeniu z komfortem, jaki daje fabryczne Discovery czynią ten samochód świetnym pojazdem do najdalszych wypraw off-road nawet dla 5-osobowej załogi.
Aby samochód taki spełniał wszystkie oczekiwania, jakie stawia się sprzętom, które mają pracować w bardzo ciężkim terenie, dla których pokonywanie bezdroży jest proste, a woda, błoto i kurz nie stanowią problemu, trzeba skupić się na wytrzymałym, niezawodnym pojeździe seryjnym. W tym przypadku bazą jest Disco 300 Tdi z automatem firmy ZF, który bardzo dobrze radzi sobie i w terenie i na dłuższych przelotach - jest to bardzo istotne, gdyż planując daleką podróż musimy pamiętać, że przyjdzie nam pokonać dystans nierzadko kilku tysięcy kilometrów, asfaltem i w terenie.
Poniżej lista przeróbek, jakie zastosowano w pojeździe bazowym: - zawieszenie SCORPION RACING - daje dwucalowy lift - zwiększa możliwości terenowe auta, umożliwiając montaż większych kół i zwiększając wykrzyż
- EVO KIT z tylnymi wahaczami QT - jest uzupełnieniem podniesionego zawieszenia - pozwala na extermalny wykrzyż samochodu, co ma ogromne znaczenie dla trakcji w terenie - koła samochodu nie tracą kontaktu z podłożem. Tego typu KIT składa się z między innymi ze zmodyfikowanych wieżyczek do mocowania amortyzatorów, dyslokatorów sprężyn (przy maksymalnym wykrzyżu sprężyna wraca na swoje miejsce, czyli do gniazda), dłuższych odbojów, dłuższych przewodów hamulcowych, wzmocnionych wahaczy tylnych o zmienionym kącie (w tym samochodzie zastosowano sprzęt QT)
- przednie wahacze plus 3 stopnie - aby skorygować zmianę kąta wyprzedzenia zwrotnicy zamontowano wzmacniane wahacze QT, które poza „przywróceniem” pełnej sterowności samochodu, są dużo lżejsze od oryginałów (zapas masy do wykorzystania na np. dodatkowe osłony)
- ogumienie 285/65 16 typu MT na sportowych alufelgach ZU. Są bardzo lekkie, konstrukcja ich z dużym „prześwitem” pomaga w czyszczeniu felgi z błota
- polibusze - wszystkie fabryczne gumy zawieszenia wymieniono na elementy firmy Polybush - zastosowanie ich gwarantuje dużo większy komfort pracy zawieszenia oraz znacznie zwiększa wytrzymałość elementów metalowo - gumowych zawieszenia
- drążki kierownicze H-D - chcąc zwiększyć wytrzymałość drążków kierowniczych i drążka Panharda (przy zastosowanym zawieszeniu i EVO KIT-cie zachodzi potrzeba montażu dłuższego Panharda) zastosowano extremalne drążki QT
- stalowe osłony obu mostów - zabezpieczają ich obudowy. Zastosowane osłony typu ślizgowego pomagają przy przeciąganiu samochodu zawieszonego na mostach
- aluminiowa osłona drążków kierowniczych - lekka, a zarazem bardzo wytrzymała ochrona układu kierowniczego
- osłona zbiornika paliwa - stalowa płyta dająca pewność, że nie doprowadzimy do rozprucia zbiornika i wycieku paliwa
- snorkel - pozwala na jazdę samochodem w wodzie, chroniąc układ wlotowy przed jej zassaniem. Dodatkowo pozwala na mniejsze zanieczyszczenie filtra powietrza przy jeździe szutrami - tam gdzie występuje duże zapylenie
- wyłącznik ABS-u - pozwala wykluczyć zadziałanie systemu ABS, który w terenie - błoto, zjazd po kamieniach - po prostu głupieje i w zasadzie uniemożliwia zatrzymanie ponad dwutonowego samochodu
- przedni zderzak rurowy typu Tubular - pozwala na montaż wyciągarki, znacznie zwiększa kąt natarcia. Zderzak taki jest bardzo mocną konstrukcją pozwalającą na bezpieczne użycie podnośnika typu Hi-lift i „wyrywanie” samochodu wtopionego w błoto
- tylny zderzak H-D - jest to konstrukcja własna - podobnie jak zderzak przedni ma za zadanie zwiększać kąt zjazdu, umożliwić użycie lifta, bezpiecznie wyrywać samochód. Pełni jeszcze jedną, bardzo ważną funkcję - jego kształt pozwala na wygodne obejście samochodu z każdej strony bez potrzeby brodzenia w błocie
- wyciągarka plus lina syntetyk - użycie tego typu liny daje większą wygodę i bezpieczeństwo użycia - nie rani rąk jak stalówka z popekaną linką i jest dużo lżejsza. Zastosowana wyciągarka elektryczna z powodzeniem pomaga na wyjazd z każdej opresji
- progi H-D - są zabezpieczeniem boków samochodu, umożliwiają stanie i balastowanie przy przechyłach, można za nie podnieść samochód liftem
- przegub tylnego mostu - zastosowano tuningowy przegub sierżanta o zwiększonym kącie pracy - pomaga uzyskać większy wykrzyż
- wał napędowy - przy tak zmodyfikowanym zawieszeniu zachodzi potrzeba wymiany tylnego wału napędowego na dwukrzyżakowy o większym wysuwie
- montaż dodatków typu: CB radio, przetwornica 220V, lodówka, Webasto (daje ciepło we wnętrzu pojazdu oraz w namiocie dachowym), zabudowa wnętrza dająca spanie dla dwóch osób
Tak przebudowany samochód jest idealnym połączeniem auta do jazdy w bardzo trudnym i wymagającym terenie oraz wygodnego samochodu wyprawowego, gdzie montaż bagażnika dachowego pozwala wozić całą masę skrzyń z wyposażeniem oraz namiot dachowy.Wygody typu klimatyzacja, dobry system audio w połączeniu z komfortem, jaki daje fabryczne Discovery czynią ten samochód świetnym pojazdem do najdalszych wypraw off-road nawet dla 5-osobowej załogi.
źródło: free4x4.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4
Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4
T.K. 2012-06-22 14:51
i to jest to co mi się podoba i mi odpowiada. Kto to robił? Ktoś zna? Namiarki? Cena?
Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4
moralo 2012-10-01 00:01
po rejstracji widac ze z jastrzębia czy jest możliwosc kontaktu z właścicielem .

Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4
Raster 2012-10-01 06:01
Discovery czyli jedna z najlepszych terenówek.
Podobne: Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4




Podobne galerie: Land Rover Discovery 300 Tdi - model wyprawowy wg FREE 4x4



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Land Rover
Newsletter
Galerie zdjęć