Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  Toyota Land Cruiser 90 wg eXpedycja.pl
Toyota Land Cruiser 90 wg eXpedycja.pl

Toyota Land Cruiser 90 wg eXpedycja.pl

2009-12-27 - K. Spychalski     Tagi: Toyota, Toyota Land Cruiser
Tym razem, w serwisie eXpedycja.pl przygotowywaliśmy, a w zasadzie przystosowywaliśmy do rajdu Toyotę LC 90, dotychczas postrzeganą, jako auto wyprawowe. Rajd to Magam Sprint - sześciogodzinny wyścig off-road po zamkniętej pętli, w którym liczy się ilość pokonanych okrążeń. Jest to przymiarka do zbudowania auta z przeznaczeniem stricto rajdowym, do startów w rajdach typu maratony. Podczas Magamu zapadnie ostateczna decyzja dotycząca doboru właściwego pojazdu. Czy LC 90 będzie się do tego nadawała? Zupełnie inaczej niż w przypadku samochodu wyprawowego podeszliśmy do kwestii wyposażenia auta. W zasadzie wyposażenie auta na rajd typu wyścig, demontuje się z samochodu, a nie na odwrót. Nasza Toyota LC 90 została następująco skonfigurowana:

1) zawieszenie Old Man Emu - przód +100kg, tył +150 kg

2) opony BF Goodrich 265-75 R 16 MT MK2 - to będzie swoisty test nowego MTka Goodricha, który podczas testów drogowych nie wykazał się specjalnie cichszą pracą od swojego poprzednika.
Pierwsze próby z jazdy w terenie oceniliśmy pozytywnie, jednak opona ta jest zbyt krótko na rynku, żeby można było rzetelnie ją ocenić. Np. brak jej rantu zabezpieczającego oponę przed rozszczelnieniem się na feldze, który to rant występował w poprzednich modelach MT i AT. Pytanie czy to niedopatrzenie fabryki, czy też doświadczenia płynące z praktyki? Z pierwszych testów wynika, że znacznie lepiej opona trzyma się drogi na śliskiej nawierzchni. Nawet na starym, wyślizganym bruku w zakręcie, podczas deszczu dobrze trzyma się drogi.Czyżby Goodrich poprawił tylko trakcję na drodze? Przekonamy się o tym po testach terenowych. Co do samego atestu? Podejrzewamy, że nowy atest wymyślony przez Unię Europejską ma głównie za zadanie chronić interesy europejskiego producenta opon -  grupę Michelin -  przed napływem tańszych opon, chociażby ze wschodu, a nie rzekomą ochronę środowiska i mniejszą emisję hałasu.3) polibusze Super Pro w całym zawieszeniu

4) osłony podwozia More 4x4 dla przodu auta, skrzyń - biegów i rozdzielczej oraz zbiornika paliwa

5) snorkel Air Tec, który w tym przypadku nie będzie chronił auta przed wodę, ale zabezpieczał je przed pyłem. Czym wyżej znajduje się wlot powietrza, tym mniej dostaje się do niego pyłu i kurzu wydostającego się spod samochodów biorących udział w rajdzie.

6) zderzak przedni AFN wraz z płytą montażową wyciągarki oraz wyciągarką More 4x4 16800 PRO

Pamiętając o zadaniu, jakie stoi przed naszą Toyotą, skupiliśmy się na stanie technicznym pojazdu. W końcu 6 godzin bardzo szybkiej jazdy w terenie to nie byle co. Należy w przygotowywanym do tego typu wyczynów samochodzie wykonać przegląd generalny, a przy tym usunąć wszelakie napotkane luzy i niedomagania podzespołów.

Jeżeli czas pozwoli wymienimy także na nowe tarcze hamulcowe przednie oraz akumulatory. Te ostatnie mogą nie przetrzymać zbyt długo. W pojeździe przygotowywanym na tego typu imprezy powinny znaleźć się akumulatory żelowe typu Optima, posiadające dużo większą wytrzymałość na drgania, a co za tym idzie uszkodzenia, cel akumulatora.

Wyjazd na tego typu rajdy to także, jeśli nie przede wszystkim serwis, który czuwa i obsługuje samochód w czasie trwania wyścigu. Lista części zamiennych koniecznych do zabrania ze sobą nie jest krótka, lecz jeśli przewidzimy wszystkie możliwe awarie, które mogą nas spotkać, mamy szansę na ukończenie wyścigu.



źródło: eXpedycja.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Toyota Land Cruiser 90 wg eXpedycja.pl