Samochody 4x4  »  Aktualności  »  Porsche Cayenne STT Racing - podsumowanie testów Łukasza Komornickiego i Rafała Martona
Porsche Cayenne STT Racing

Porsche Cayenne STT Racing - podsumowanie testów Łukasza Komornickiego i Rafała Martona

2008-03-18 - K. Spychalski     Tagi: Porsche, Rajdy terenowe, Supersamochody, Porsche Cayenne
Testy samochodu Porsche Cayenne w specyfikacji Transsyberia przebiegły pozytywnie, Załoga Łukasz Komornicki i Rafał Marton są zadowoleni i pełni entuzjazmu rozpoczynają sezon 2008. Dalsza część treningów, czyli planowany start w rajdzie Italian Baja, została odwołana ze względu na warunki atmosferyczne, niesprzyjające testowaniu samochodu typu Buggy. „Jesteśmy po dwóch dniach testów w okolicach Pordenone. Pierwszego dnia trenowaliśmy górskie, mało dziurawe odcinki, kręte i wąskie serpentyny o nawierzchni kamienistej z asfaltowymi łącznikami. Porsche, choć ciężkie dobrze zachowuje się na takiej trasie. Zaskakująca jest świetna trakcja i dynamika tak dużego auta o standardowych parametrach napędów i zawieszenia. Drugi dzień testów to przeprawa przez kamieniste koryta rzek i szybkie, dziurawe, kamieniste fragmenty w okolicach trasy rajdu Italian Baja. Cayenne w rzece, na zapadającym się, kamiennym dnie radzi sobie świetnie, system trakcji Porsche wyciągał auto z każdej trudnej sytuacji, warto tego spróbować! Nieco więcej emocji dostarczyła nam jednak druga część dnia, gdzie na szybkich dochodzących do 170 km/h, wyboistych fragmentach parokrotnie mieliśmy kłopoty z utrzymaniem się na drodze, zdecydowanie brak zawieszenia rajdowego i zbyt duża masa, uniemożliwiają jazdę przy tak dużych prędkościach off-road. Testy uważamy za bardzo ważne do dalszych przygotowań przed rajdem Transsyberia…”- powiedział Łukasz Komornicki.
„Od dwóch dni przebywamy we Włoszech, testując nowy samochód Porsche Cayenne, dzięki temu mieliśmy okazję zapoznania się z warunkami panującymi na planowanej trasie rajdu Italian Baja. Po ostatnich kilkudniowych opadach deszczu woda w okolicznych rzekach bardzo przybrała, osiągając miejscami na trasie odcinków specjalnych ponad metr wody. W ubiegłym roku przez podobne warunki panujące na trasie byliśmy zmuszeni wycofać się w trakcie rajdu z uwagi na poważne uszkodzenia naszego Buggy. Mając w pamięci tamte doświadczenia podjęliśmy decyzje o niestratowaniu w tegorocznym rajdzie Italian Baja.

To trudna decyzja, ale Buggy nie jest przystosowane do jazdy po głębokiej wodzie, obawiamy się o jego stan techniczny, ponieważ już za kilka tygodni rusza Rajd Tunezji, w którym start jest dla nas bardzo ważny, otwiera on, bowiem kalendarz Pucharu Świata. Nie możemy podejmować ryzyka, tym bardziej, że start w Italian Baja traktowaliśmy jak trening.…” - powiedział Rafał Marton.

Italian Baja rozpocznie się w piątek 14 marca 10-kilometrowym prologiem i potrwa do niedzieli 16 marca. W sobotę zawodnicy będą mieli do pokonania trzy przejazdy odcinka w korycie rzeki Tagliamento (63, 31 km) oraz dwa przejazdy odcinka Monte Jouf (20, 15 km). Na niedzielę organizatorzy zaplanowali kolejne dwa przejazdy obu odcinków specjalnych, czyli dwie pętle z próbami, Tagliamento i Monte Jouf. W sumie rajdowcy będą mieli do pokonania 854 km w tym 407 km odcinków specjalnych.



źródło: f-drivers.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Porsche Cayenne STT Racing - podsumowanie testów Łukasza Komornickiego i Rafała Martona

Podobne: Porsche Cayenne STT Racing - podsumowanie testów Łukasza Komornickiego i Rafała Martona
Podobne galerie: Porsche Cayenne STT Racing - podsumowanie testów Łukasza Komornickiego i Rafała Martona
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Porsche