Samochody 4x4 » Aktualności » Porsche Cayenne STT Racing - podsumowanie testów Łukasza Komornickiego i Rafała Martona

Porsche Cayenne STT Racing - podsumowanie testów Łukasza Komornickiego i Rafała Martona
2008-03-18 - K. Spychalski Tagi: Porsche, Rajdy terenowe, Supersamochody, Porsche Cayenne
Testy samochodu Porsche Cayenne w specyfikacji Transsyberia przebiegły pozytywnie, Załoga Łukasz Komornicki i Rafał Marton są zadowoleni i pełni entuzjazmu rozpoczynają sezon 2008. Dalsza część treningów, czyli planowany start w rajdzie Italian Baja, została odwołana ze względu na warunki atmosferyczne, niesprzyjające testowaniu samochodu typu Buggy.
„Jesteśmy po dwóch dniach testów w okolicach Pordenone. Pierwszego dnia trenowaliśmy górskie, mało dziurawe odcinki, kręte i wąskie serpentyny o nawierzchni kamienistej z asfaltowymi łącznikami. Porsche, choć ciężkie dobrze zachowuje się na takiej trasie. Zaskakująca jest świetna trakcja i dynamika tak dużego auta o standardowych parametrach napędów i zawieszenia. Drugi dzień testów to przeprawa przez kamieniste koryta rzek i szybkie, dziurawe, kamieniste fragmenty w okolicach trasy rajdu Italian Baja. Cayenne w rzece, na zapadającym się, kamiennym dnie radzi sobie świetnie, system trakcji Porsche wyciągał auto z każdej trudnej sytuacji, warto tego spróbować!
Nieco więcej emocji dostarczyła nam jednak druga część dnia, gdzie na szybkich dochodzących do 170 km/h, wyboistych fragmentach parokrotnie mieliśmy kłopoty z utrzymaniem się na drodze, zdecydowanie brak zawieszenia rajdowego i zbyt duża masa, uniemożliwiają jazdę przy tak dużych prędkościach off-road. Testy uważamy za bardzo ważne do dalszych przygotowań przed rajdem Transsyberia…”- powiedział Łukasz Komornicki.
„Od dwóch dni przebywamy we Włoszech, testując nowy samochód Porsche Cayenne, dzięki temu mieliśmy okazję zapoznania się z warunkami panującymi na planowanej trasie rajdu Italian Baja. Po ostatnich kilkudniowych opadach deszczu woda w okolicznych rzekach bardzo przybrała, osiągając miejscami na trasie odcinków specjalnych ponad metr wody. W ubiegłym roku przez podobne warunki panujące na trasie byliśmy zmuszeni wycofać się w trakcie rajdu z uwagi na poważne uszkodzenia naszego Buggy. Mając w pamięci tamte doświadczenia podjęliśmy decyzje o niestratowaniu w tegorocznym rajdzie Italian Baja.
To trudna decyzja, ale Buggy nie jest przystosowane do jazdy po głębokiej wodzie, obawiamy się o jego stan techniczny, ponieważ już za kilka tygodni rusza Rajd Tunezji, w którym start jest dla nas bardzo ważny, otwiera on, bowiem kalendarz Pucharu Świata. Nie możemy podejmować ryzyka, tym bardziej, że start w Italian Baja traktowaliśmy jak trening.…” - powiedział Rafał Marton.
Italian Baja rozpocznie się w piątek 14 marca 10-kilometrowym prologiem i potrwa do niedzieli 16 marca. W sobotę zawodnicy będą mieli do pokonania trzy przejazdy odcinka w korycie rzeki Tagliamento (63, 31 km) oraz dwa przejazdy odcinka Monte Jouf (20, 15 km). Na niedzielę organizatorzy zaplanowali kolejne dwa przejazdy obu odcinków specjalnych, czyli dwie pętle z próbami, Tagliamento i Monte Jouf. W sumie rajdowcy będą mieli do pokonania 854 km w tym 407 km odcinków specjalnych.
To trudna decyzja, ale Buggy nie jest przystosowane do jazdy po głębokiej wodzie, obawiamy się o jego stan techniczny, ponieważ już za kilka tygodni rusza Rajd Tunezji, w którym start jest dla nas bardzo ważny, otwiera on, bowiem kalendarz Pucharu Świata. Nie możemy podejmować ryzyka, tym bardziej, że start w Italian Baja traktowaliśmy jak trening.…” - powiedział Rafał Marton.
Italian Baja rozpocznie się w piątek 14 marca 10-kilometrowym prologiem i potrwa do niedzieli 16 marca. W sobotę zawodnicy będą mieli do pokonania trzy przejazdy odcinka w korycie rzeki Tagliamento (63, 31 km) oraz dwa przejazdy odcinka Monte Jouf (20, 15 km). Na niedzielę organizatorzy zaplanowali kolejne dwa przejazdy obu odcinków specjalnych, czyli dwie pętle z próbami, Tagliamento i Monte Jouf. W sumie rajdowcy będą mieli do pokonania 854 km w tym 407 km odcinków specjalnych.
źródło: f-drivers.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Porsche Cayenne STT Racing - podsumowanie testów Łukasza Komornickiego i Rafała Martona
Podobne: Porsche Cayenne STT Racing - podsumowanie testów Łukasza Komornickiego i Rafała Martona




Podobne galerie: Porsche Cayenne STT Racing - podsumowanie testów Łukasza Komornickiego i Rafała Martona
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Porsche
Galerie zdjęć
Newsletter