Samochody 4x4 » Opisy aut 4x4 » ES wg firmy Land Serwis

Poniżej przedstawiamy opis ES-a wykonanego przez Piotra Kowala i Stanisława Pikulskiego z firmy Land Serwis. Czas budowy tej konstrukcji trwał 7 miesięcy.
Silnik zastosowany w ES-ie to jednostka V8 Rovera o pojemności 4,6 litra i stopniu sprężania 9.34:1. System wtryskowy stanowi model 14CUX firmy Lucas, natomiast wydechowy - własna konstrukcja z rur stalowych 2" oraz dwa tłumiki z Ursusa zamontowane pionowo. Za chłodzenie z przodu odpowiada nieoryginalna chłodnica z wentylatorem na sprzęgle wiskozowym, natomiast z tyłu - dwa elektryczne wentylatory po prawej stronie. Modyfikacje silnika obejmują skrócenie kolektora dolotowego oraz zastosowanie filtra sportowego, alternatora marki Bosch 90A i chłodnicy oleju silnikowego z przodu. Za zmianę przełożeń odpowiada czterostopniowa skrzynia biegów Land Rover LT95 zintegrowana z reduktorem o przełożeniu standardowym, a także posiadająca wyjście mocy do wyciągarki mechanicznej montowanej z tyłu. W mostach przednim i tylnym zastosowano osłony ze stali nierdzewnej, a wały napędowe stanowią konstrukcje standard RR z przodu i LR 88” z tyłu.
W zawieszeniu pojawiły się sprężyny King Springs, amortyzatory Koni lub Oram i silenbloki polybush z tulejkami ze stali nierdzewnej. Układ kierowniczy to standardowe wspomaganie z dodatkową chłodnicą oleju. System hamulcowy przedni stanowią klocki i tarcze EBC (tarczowe, dwuobwodowe, nie wentylowane), a tylni tłoczki hamulcowe ze stali nierdzewnej (tarczowe, nie wentylowane). Na felgach pojawiły się opony 235/85 x16 BF Goodrich Trac Edge or Simex 35x10,5x16.Wzmocniona 4-milimetrową blachą stalową rama została skrócona w środku do rozstawu osi 86 cali, z przodu - do połowy pierwszego wzmocnienia, a z tyłu - 10 cm za siodłem tylnej sprężyny. Nadwozie zostało wykonane wg własnego pomysłu z rur stalowych bez szwu, o grubości 5/4 do 2 cali, a podłogę stanowi konstrukcja aluminiowa.Wyciągarka to mechanizm ze Stara 660 zaopatrzony w linę o wytrzymałości 10 500 kg. Uciąg auta jest limitowany wytrzymałością liny i teoretycznie wynosi 20 000 kg. 8-litrowy zbiornik paliwa z Land Rovera SIII 88 został zamontowany centralnie z tyłu. Skórzane fotele pochodzą z Rovera SD 1.Waga całkowita auta wynosi 2 tony, moc - 200 KM, a prędkość maksymalna 163 km/h.
Silnik zastosowany w ES-ie to jednostka V8 Rovera o pojemności 4,6 litra i stopniu sprężania 9.34:1. System wtryskowy stanowi model 14CUX firmy Lucas, natomiast wydechowy - własna konstrukcja z rur stalowych 2" oraz dwa tłumiki z Ursusa zamontowane pionowo. Za chłodzenie z przodu odpowiada nieoryginalna chłodnica z wentylatorem na sprzęgle wiskozowym, natomiast z tyłu - dwa elektryczne wentylatory po prawej stronie. Modyfikacje silnika obejmują skrócenie kolektora dolotowego oraz zastosowanie filtra sportowego, alternatora marki Bosch 90A i chłodnicy oleju silnikowego z przodu. Za zmianę przełożeń odpowiada czterostopniowa skrzynia biegów Land Rover LT95 zintegrowana z reduktorem o przełożeniu standardowym, a także posiadająca wyjście mocy do wyciągarki mechanicznej montowanej z tyłu. W mostach przednim i tylnym zastosowano osłony ze stali nierdzewnej, a wały napędowe stanowią konstrukcje standard RR z przodu i LR 88” z tyłu.
źródło: landserwis.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
ES wg firmy Land Serwis
Podobne: ES wg firmy Land Serwis




Podobne galerie: ES wg firmy Land Serwis



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Land Rover
Newsletter
Galerie zdjęć