Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  ES wg firmy Land Serwis
ES

ES wg firmy Land Serwis

2008-03-29 - K. Spychalski     Tagi: Land Rover, Rover, Odjechane
Poniżej przedstawiamy opis ES-a wykonanego przez Piotra Kowala i Stanisława Pikulskiego z firmy Land Serwis. Czas budowy tej konstrukcji trwał 7 miesięcy.

Silnik zastosowany w ES-ie to jednostka V8 Rovera o pojemności 4,6 litra i stopniu sprężania 9.34:1. System wtryskowy stanowi model 14CUX firmy Lucas, natomiast wydechowy - własna konstrukcja z rur stalowych 2" oraz dwa tłumiki z Ursusa zamontowane pionowo. Za chłodzenie z przodu odpowiada nieoryginalna chłodnica z wentylatorem na sprzęgle wiskozowym, natomiast z tyłu - dwa elektryczne wentylatory po prawej stronie. Modyfikacje silnika obejmują skrócenie kolektora dolotowego oraz zastosowanie filtra sportowego, alternatora marki Bosch 90A i chłodnicy oleju silnikowego z przodu. Za zmianę przełożeń odpowiada czterostopniowa skrzynia biegów Land Rover LT95 zintegrowana z reduktorem o przełożeniu standardowym, a także posiadająca wyjście mocy do wyciągarki mechanicznej montowanej z tyłu. W mostach przednim i tylnym zastosowano osłony ze stali nierdzewnej, a wały napędowe stanowią konstrukcje standard RR z przodu i LR 88” z tyłu.
W zawieszeniu pojawiły się sprężyny King Springs, amortyzatory Koni lub Oram i silenbloki polybush z tulejkami ze stali nierdzewnej. Układ kierowniczy to standardowe wspomaganie z dodatkową chłodnicą oleju. System hamulcowy przedni stanowią klocki i tarcze EBC (tarczowe, dwuobwodowe, nie wentylowane), a tylni tłoczki hamulcowe ze stali nierdzewnej (tarczowe, nie wentylowane). Na felgach pojawiły się opony 235/85 x16 BF Goodrich Trac Edge or Simex 35x10,5x16.Wzmocniona 4-milimetrową blachą stalową rama została skrócona w środku do rozstawu osi 86 cali, z przodu - do połowy pierwszego wzmocnienia, a z tyłu - 10 cm za siodłem tylnej sprężyny. Nadwozie zostało wykonane wg własnego pomysłu z rur stalowych bez szwu, o grubości 5/4 do 2 cali, a podłogę stanowi konstrukcja aluminiowa.Wyciągarka to mechanizm ze Stara 660 zaopatrzony w linę o wytrzymałości 10 500 kg. Uciąg auta jest limitowany wytrzymałością liny i teoretycznie wynosi 20 000 kg. 8-litrowy zbiornik paliwa z Land Rovera SIII 88 został zamontowany centralnie z tyłu. Skórzane fotele pochodzą z Rovera SD 1.Waga całkowita auta wynosi 2 tony, moc - 200 KM, a prędkość maksymalna 163 km/h.



źródło: landserwis.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

ES wg firmy Land Serwis