Samochody 4x4  »  Aktualności  »  Zespół Diverse Extreme Team inauguruje sezon w rajdach cross country
Diverse Extreme Team - Buggy SMG

Zespół Diverse Extreme Team inauguruje sezon w rajdach cross country

2008-04-14 - K. Spychalski     Tagi: Rajdy terenowe

W tegorocznym sezonie cross-country, zespół Diverse Extreme Team będzie reprezentował nasze barwy w Pucharze Świata FIA i debiutującym cyklu Dakar Series. O cenne pucharowe punkty, rywalizować będzie załoga w składzie Łukasz Komornicki - Rafał Marton w Buggy SMG, zaś na trasę „młodszego brata” rajdu Dakar - Central Europe Rally, nowego cyklu rajdów terenowych - Dakar Series, wyruszy Grzegorz Baran, z debiutującą w zespole Diverse Extreme Team, pilotką Izabelą Szwagrzyk. Załoga wystartuje w samochodzie ciężarowym MAN TGA.

Ci, którzy z powodu odwołania tegorocznego Dakaru, uznali iż to koniec rajdów terenowych, byli w błędzie. A fani sportów motorowych mogą się czuć usatysfakcjonowani, ponieważ będą mogli śledzić zmagania załóg w najważniejszych światowych imprezach.

Pierwsza eliminacja Dakar Series - Central Europe Rally, zostanie rozegrana pomiędzy 20 a 26 kwietnia na terenie Węgier i Rumunii. Pośród kierowców i zespołów, które będą rywalizować w tej imprezie, znalazł się również doświadczony dakarowiec - Grzegorz Baran, który wystartuje MAN-em TGA z numerem 420 razem z Andrzejem Grigorjewem i nową pilotką, Izabelą Szwagrzyk.

Grzegorz Baran - "W tegorocznym sezonie jestem w bardzo dobrej sytuacji." - powiedział kierowca ciężarówki Diverse Extreme Team. - "Dzięki zaangażowaniu firmy MAN i jej polskiego oddziału, podczas imprez w których będziemy startować, mamy zapewniony dostęp do serwisu fabrycznego i części. Na pierwszą edycję Dakar Series, MAN dodatkowo wysyła swoją ciężarówkę w klasie T4, która będzie nam mogła udzielić ewentualnej pomocy na odcinkach specjalnych. Wsparcie fabryki daje nam również możliwość dostępu do całej wiedzy technicznej, którą zespół gromadził przez lata. Mimo braku ekipy Kamaza, która wybrała start w rundzie mistrzostw Rosji, kategoria ciężarówek jest mocno obsadzona.
Hans Stacey pojedzie MAN-em, Ales Loprais i Andre de Azevedo - Tatrami, Wuf van Ginkel i Marcel van Vliet - Ginafami, Martin Macik - Liazem, rywalizacja będzie więc bardzo zacięta. W naszym MAN-ie na prawym fotelu pilota, pojawi się również kobiecy akcent, wystartuje z nami Iza Szwagrzyk. Iza to doświadczona pilotka, która miała już szansę zaistnieć w rajdach terenowych, podczas wspólnych występów ze swoim tatą Grzegorzem, wielokrotnym mistrzem Polski. Bardzo się cieszę, że coraz więcej kobiet pojawia się na trasach tak trudnych rajdów udowadniając, że ekstremalne wyzwania nie są tylko domeną mężczyzn." - dodaje Grzegorz Baran.

Izabela Szwagrzyk cały sezon 2007 startowała w RMPST (Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych), najszczęśliwsza okazała się dla niej runda, zorganizowana przez Automobilklub Rzemieślnik, gdzie rodzinny team Szwagrzyków odniósł zwycięstwo, i przez wiele następnych miesięcy zajmował pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej RMPST. W czerwcu i lipcu 2007 r. załoga Szwagrzyków wystartowała również w rajdzie Drezno-Wrocław.

Izabela Szwagrzyk - "Bardzo się cieszę, że mam okazję współpracować z tak doświadczonym kierowcą jakim jest Grzegorz Baran. Udział w międzynarodowych imprezach był od zawsze moim wielkim marzeniem. Start w Dakar Series to dla mnie duże wyzwanie i mam nadzieję, że pod okiem doświadczonej ekipy, sprostam zadaniu. Na pewno dam z siebie wszystko i postaram się nie zawieść pokładanych we mnie nadziei. To będzie ciężki i trudny rajd, startuje w nim wiele załóg ze światowej czołówki, bardzo się cieszę, że wystąpię w tak doborowym towarzystwie."

Łukasz Komornicki i Rafał Marton tegoroczną rywalizację rozpoczną na trasach rajdu Tunezji (23 kwietnia - 3 maja), będzie to pierwszy pustynny maraton od czasu odwołanego w styczniu Dakaru i zarazem pierwsza eliminacja Pucharu Świata FIA.

To po Dakarze, jeden z najbardziej znanych terenowych rajdów świata, nazywany „małym Dakarem”, ponieważ w dużej mierze przebiega trasami legendarnej imprezy. Pustynne zmagania w Tunezji, Łukasz z Rafałem rozpoczną z numerem startowym 205.

Łukasz Komornicki - "To już nasz trzeci start w Tunezji, jest to jeden z moich ulubionych rajdów, który dostarcza masę wrażeń i pochłania wielkie pokłady energii. Ma w sobie wszystko to, co najpiękniejsze w rajdach cross-country, wyczerpujące odcinki specjalne, piaszczyste wydmy, bezkresną pustynię i smak afrykańskiej przygody. Z tegoroczną edycją wiąże duże nadzieje. W tym sezonie chcemy ostro powalczyć o pucharowe punkty, stąd nasza decyzja, co do startu w Tunezji, poza tym nasze Buggy - to „potwór” stworzony do pokonywania wydm i pustynnej rywalizacji." - mówi Łukasz Komornicki.

Rafał Marton - "Tunezja jest najdłuższym maratonem w cyklu rajdów Pucharu Świata 2008, i w tym roku śmiało można powiedzieć, że najtrudniejszym. Organizatorzy wyznaczyli trasę rajdu przez południową Tunezję i Libię, podejrzewamy, że te odcinki będą zbliżone do trasy Dakaru 2003. Ostatnio coraz częściej słychać głosy, że jeśli Dakar wróci do Afryki, to właśnie w konfiguracji z 2003 roku. Rajd Tunezji jest w tym sezonie, pierwszą rundą Pucharu Świata, a nasze plany na 2008 rok są związane z jego całą edycją. Myślimy, że właśnie ta impreza, z uwagi na swoją długość (11 dni ) i skalę trudność, jest najlepszym testem dla nas i dla ewolucji naszego Buggy, które cały czas poddawane jest modyfikacjom." - dodaje pilot Diverse Extreme Team.

Buggy SMG - dane techniczne:
Długość: 4,42 m.
Szerokość: 2,17 m.
Rozstaw osi: 3,06 m.
Waga: 1580 kg.
Silnik: V8 (benzyna), z Chevroleta Corvette, montowany za tylna osią, poj. 7000 ccm.
Moc: 530 KM.
Skrzynia biegów: Mendeola, sekwencyjna 4-biegowa.
Zawieszenie: niezależne - amortyzatory Fox.
Hamulce: CNC, tarcze wentylowane przód 280 mm zaciski czterotłokowe, tył 300 mm sześciotłokowe.
Sprzęgło: suche trzytarczowe.
Zbiornik paliwa: 400 l.
Nadwozie: zamknięte, dwumiejscowe, poszycie karbonowo-kewlarowe oparte na ramie przestrzennej z kewlarową podłogą.
Ogumienie: BFGoodrich Baja 35x12.5x15.
Prędkość max: ok. 190 km/h (zależna od przełożenia).
Zużycie paliwa: do 60 - 100 l.

Ciężarówka MAN TGA - dane techniczne:

Długość: 6 m.
Szerokość: 3,5 m.
Rozstaw osi: między przednią a tylną osią - 3,9 m, szerokość - 2,08 m.
Silnik: 6-rzędowy, diesel, pojemność 12419 ccm, 530 KM.
Skrzynia biegów: ZF, 16-biegowa i dwa wsteczne biegi.
Sprzęgło: jednotarczowe, suche wzmacniane.
Zawieszenie: specyfikacja MAN Motorsport.
Hamulce: bębnowe, pneumatyczne.
Zbiornik paliwa: 2 zbiorniki, każdy po 410 l.
Waga: 7,5 t (10 t - waga ciężarówki gotowej do startu).
Prędkość maksymalna: 150 km/h.




źródło: dext.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Zespół Diverse Extreme Team inauguruje sezon w rajdach cross country

Podobne: Zespół Diverse Extreme Team inauguruje sezon w rajdach cross country
Podobne galerie: Zespół Diverse Extreme Team inauguruje sezon w rajdach cross country
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit