Samochody 4x4 » Opisy aut 4x4 » Toyota RAV4 III - Perfekcjonistka

Toyota RAV4 III - Perfekcjonistka
2007-12-28 - K. Spychalski Tagi:
Najnowsza RAV-czwórka to auto niemal doskonałe - dynamicznie jeździ, komfortowo resoruje, ma przestronne wnętrze i oszczędne silniki. Poza tym nie kosztuje zbyt wiele.
Więcej zdjęć Toyoty RAV4 III w naszej galerii »
Toyota ma już 13-letnie doświadczenie w budowaniu lekkich SUV-ów. Kiedy w 1994 roku debiutował pierwszy RAV4, nikt nie spodziewał się, że okaże się takim sukcesem i stworzy całkowicie nowy segment motoryzacji. Dzisiaj oferowana jest trzecia generacja modelu dostępna od 2006 roku. Wyrosło jej już mnóstwo konkurentów, ale ona radzi sobie z nimi znakomicie. Tak jak poprzednicy, jest absolutnym liderem sprzedaży.
Drapieżna z wyboru
Stylistyka RAV-ki wyraźnie nawiązuje do poprzedniej wersji. Ogólny zarys sylwetki pozostał ten sam, ale dodano mu kilka nowoczesnych detali. Z przodu pojawiły się bardziej wyraziste reflektory i mocniej wyprofilowana maska. W linii bocznej uwagę zwraca kształt okien zwężający się ku górze na tylnym słupku. Z tyłu znajdziemy natomiast dynamiczniej wyglądające lampy i zderzak. W wersji X, wg mnie niestety, nie ma koła zapasowego na tylnej klapie. A przecież to taki fajny, „terenowy” element… Przeznaczenie głównie dla rodzin podkreśla fakt, że samochód nie występuje w wersji 3-drzwiowej. Szkoda, że samochód stracił swój „rekreacyjny” styl…
Miejsca jest pod dostatkiem
4,3-metrowe nadwozie zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla pasażerów i walizek. Narzekać można jedynie na środkowym miejscu tylnej kanapy. Jej przydatną funkcją jest możliwość przesuwania siedzeń, dzięki czemu możemy łatwo i bezproblemowo kształtować przestrzeń wg własnych potrzeb. Pojemność bagażnika to aż 450 litrów, i to przy maksymalnym odsunięciu kanapy do tyłu. Składając jej oparcia, uzyskujemy płaską podłogę i 1752 l pojemności.Wyrazisty styl wnętrza
Projektanci wnętrza RAV-a wykonali kawał dobrej roboty. „Podwójna” deska rozdzielcza, awangardowa konsola środkowa, atrakcyjne podświetlenie tunelu czy lekko sportowe zegary - te elementy sprawiają, że kabina wygląda naprawdę nowocześnie. A dochodzi do tego świetna ergonomia i przyzwoite materiały. No… istny ideał.Superświetny diesel 177 KM
W palecie jednostek napędowych przewaga… silników wysokoprężnych! „Benzynówka” jest tu tylko jedna. Pochodzi z poprzednika, ma 152 KM i przyspiesza do „setki” w niecałe 11 sekund. Spala średnio 10 litrów, co nie jest dobrym wynikiem. Słabszy z diesli to 2,2-litrowy motor D-4D/136 KM/310 Nm. Sprint do 100 km/h zajmuje mu, podobnie jak w silniku benzynowym, około 11 s. Ma za to niższe zużycie paliwa - 8 l/100 km. Trzecim, i zdecydowanie najciekawszym, motorem jest wysokoprężny silnik 2.2 D-4D D-CAT/177 KM/400 Nm. Dzięki niemu Toyota wręcz katapultuje do przodu, już od najniższych obrotów. 100 km/h pojawia się na liczniku już po zaledwie 9 sekundach, a wskazówka zatrzymuje się dopiero na symbolu „200”. Mmm, takim dieslem to się dopiero jeździ! I to w aucie rodzinnym, nie GTI. A jak ekonomia? Superdoskonale. 9 l/100 km to przy takich osiągach wynik niesamowicie niski. Brawo Toyota!Przewaga dzięki technice
Podwozie modelu jest bardzo zaawansowane technicznie. Dzięki temu samochód dobrze się prowadzi, jest komfortowy i bezpieczny. W zawieszeniu zastosowano twarde nastawy, co w połączeniu z świetnym układem kierowniczym daje idealną stabilność, nawet w najostrzejszych łukach. Warto dodać, że wspomniany układ kierowniczy zaopatrzony jest w zaawansowany system EPS, który „informuje” o prawidłowej/nieprawidłowej reakcji na poślizg kół poprzez zmniejszenie/zwiększenie siły układu. Co to daje w praktyce? Bezpośrednie działanie układu podczas szybkiej jazdy i łagodne na parkingu. Tak, jak w poprzednikach, znajdziemy tu napęd na cztery koła. I to nie byle jaki! Układ przeniesienia napędu Integrated Active Drive System sprzężony jest z układem stabilizacji toru jazdy i wspomaganiem kierownicy. Zarządza on podziałem mocy pomiędzy osiami, przyhamowuje odpowiednie koła i dobiera siłę wspomagania. W czasie normalnej jazdy, 100 % napędu trafia na przód. W razie poślizgu, tył „dostaje” do 45 % siły napędowej. W praktyce cały układ 4x4 działa szybko i sprawnie, poprawiając bezpieczeństwo na ośnieżonych drogach czy leśnych duktach.Naprawdę warta swojej ceny!
„RAV-czwórka” to samochód bardzo wszechstronny, świetnie dopracowany technicznie i wystarczająco bezpieczny (mocna „czwórka” w testach EuroNCAP). Poza tym, biorąc pod uwagę opinie o poprzednich edycjach, można się spodziewać, ponadprzeciętnej niezawodności i bardzo niskiej utraty wartości. Dodając do tego atrakcyjną cenę, otrzymujemy SUV-a wręcz idealnego. Nie jest może dobrą terenówką, ale jako wszechstronny samochód rodzinny sprawdzi się wyśmienicie!
Więcej zdjęć Toyoty RAV4 III w naszej galerii »
Stylistyka RAV-ki wyraźnie nawiązuje do poprzedniej wersji. Ogólny zarys sylwetki pozostał ten sam, ale dodano mu kilka nowoczesnych detali. Z przodu pojawiły się bardziej wyraziste reflektory i mocniej wyprofilowana maska. W linii bocznej uwagę zwraca kształt okien zwężający się ku górze na tylnym słupku. Z tyłu znajdziemy natomiast dynamiczniej wyglądające lampy i zderzak. W wersji X, wg mnie niestety, nie ma koła zapasowego na tylnej klapie. A przecież to taki fajny, „terenowy” element… Przeznaczenie głównie dla rodzin podkreśla fakt, że samochód nie występuje w wersji 3-drzwiowej. Szkoda, że samochód stracił swój „rekreacyjny” styl…
4,3-metrowe nadwozie zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla pasażerów i walizek. Narzekać można jedynie na środkowym miejscu tylnej kanapy. Jej przydatną funkcją jest możliwość przesuwania siedzeń, dzięki czemu możemy łatwo i bezproblemowo kształtować przestrzeń wg własnych potrzeb. Pojemność bagażnika to aż 450 litrów, i to przy maksymalnym odsunięciu kanapy do tyłu. Składając jej oparcia, uzyskujemy płaską podłogę i 1752 l pojemności.Wyrazisty styl wnętrza
Projektanci wnętrza RAV-a wykonali kawał dobrej roboty. „Podwójna” deska rozdzielcza, awangardowa konsola środkowa, atrakcyjne podświetlenie tunelu czy lekko sportowe zegary - te elementy sprawiają, że kabina wygląda naprawdę nowocześnie. A dochodzi do tego świetna ergonomia i przyzwoite materiały. No… istny ideał.Superświetny diesel 177 KM
W palecie jednostek napędowych przewaga… silników wysokoprężnych! „Benzynówka” jest tu tylko jedna. Pochodzi z poprzednika, ma 152 KM i przyspiesza do „setki” w niecałe 11 sekund. Spala średnio 10 litrów, co nie jest dobrym wynikiem. Słabszy z diesli to 2,2-litrowy motor D-4D/136 KM/310 Nm. Sprint do 100 km/h zajmuje mu, podobnie jak w silniku benzynowym, około 11 s. Ma za to niższe zużycie paliwa - 8 l/100 km. Trzecim, i zdecydowanie najciekawszym, motorem jest wysokoprężny silnik 2.2 D-4D D-CAT/177 KM/400 Nm. Dzięki niemu Toyota wręcz katapultuje do przodu, już od najniższych obrotów. 100 km/h pojawia się na liczniku już po zaledwie 9 sekundach, a wskazówka zatrzymuje się dopiero na symbolu „200”. Mmm, takim dieslem to się dopiero jeździ! I to w aucie rodzinnym, nie GTI. A jak ekonomia? Superdoskonale. 9 l/100 km to przy takich osiągach wynik niesamowicie niski. Brawo Toyota!Przewaga dzięki technice
Podwozie modelu jest bardzo zaawansowane technicznie. Dzięki temu samochód dobrze się prowadzi, jest komfortowy i bezpieczny. W zawieszeniu zastosowano twarde nastawy, co w połączeniu z świetnym układem kierowniczym daje idealną stabilność, nawet w najostrzejszych łukach. Warto dodać, że wspomniany układ kierowniczy zaopatrzony jest w zaawansowany system EPS, który „informuje” o prawidłowej/nieprawidłowej reakcji na poślizg kół poprzez zmniejszenie/zwiększenie siły układu. Co to daje w praktyce? Bezpośrednie działanie układu podczas szybkiej jazdy i łagodne na parkingu. Tak, jak w poprzednikach, znajdziemy tu napęd na cztery koła. I to nie byle jaki! Układ przeniesienia napędu Integrated Active Drive System sprzężony jest z układem stabilizacji toru jazdy i wspomaganiem kierownicy. Zarządza on podziałem mocy pomiędzy osiami, przyhamowuje odpowiednie koła i dobiera siłę wspomagania. W czasie normalnej jazdy, 100 % napędu trafia na przód. W razie poślizgu, tył „dostaje” do 45 % siły napędowej. W praktyce cały układ 4x4 działa szybko i sprawnie, poprawiając bezpieczeństwo na ośnieżonych drogach czy leśnych duktach.Naprawdę warta swojej ceny!
„RAV-czwórka” to samochód bardzo wszechstronny, świetnie dopracowany technicznie i wystarczająco bezpieczny (mocna „czwórka” w testach EuroNCAP). Poza tym, biorąc pod uwagę opinie o poprzednich edycjach, można się spodziewać, ponadprzeciętnej niezawodności i bardzo niskiej utraty wartości. Dodając do tego atrakcyjną cenę, otrzymujemy SUV-a wręcz idealnego. Nie jest może dobrą terenówką, ale jako wszechstronny samochód rodzinny sprawdzi się wyśmienicie!
źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Toyota, Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Toyota RAV4 III - Perfekcjonistka
Galerie zdjęć
Newsletter