Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  Toyota RAV4 II - awanturnicze kombi
Toyota RAV4 II

Toyota RAV4 II - awanturnicze kombi

2008-05-18 - K. Spychalski     Tagi: Toyota, SUV, Toyota RAV4
Po żmudnych godzinach spędzonych w pracy, człowiek potrzebuje chwili odpoczynku i poczucia prawdziwej wolności. Od tego jest bulwarowe kombi, zwane RAV4.

Więcej zdjęć Toyoty RAV4 II w naszej galerii »
Każdy z nas chce czasem odejść od ponurej codzienności i zająć się czymś naprawdę przyjemnym. Jedni wsiadają do swoich sportowych bolidów, inni do potężnych off-roaderów. Są też tacy, którzy nie mają odpowiednich środków na posiadanie auta „dla zabawy” i muszą się zadowolić samochodem eksploatowanym na co dzień. Dla takich ludzi wymyślono właśnie Toyotę RAV4 II - samochód, którego dewizą jest wszechstronność zastosowań. Muskularne nadwozie

Stylizacja karoserii to mocna strona auta. Projekt ma już ponad 7 lat (debiut drugiej generacji w 2000 roku), ale wciąż podoba się właściwie każdemu. W podniesionym nadwoziu typu kombi zastosowano agresywnie wyglądający przód, muskularne błotniki i tył rodem z prawdziwych off-roaderów (klapa z „zapasówką” otwierana na bok). Te „terenowe” elementy podobają się klientom, którzy cenią aktywny tryb życia i chcą się wyróżniać w tłumie. Auta po liftingu z 2004 roku mają kierunkowskazy umieszczone w światłach, nowe zderzaki i inny kształt lamp tylnych.
Funkcjonalna kabina 5d

Do wyboru mamy dwie wersje nadwoziowe. Ta 3-drzwiowa, niestety, nie grzeszy przestronnością. To typ wyraźnie rekreacyjny, do zabawy, w którym powinno się podróżować jedynie w dwie osoby. Śmieszna długość 3,76 m pozwala zapomnieć o dużej ilości miejsca z tyłu oraz w bagażniku. Na całe szczęście mamy możliwość przesuwania kanapy, ale czy tak, czy siak, nie powiększymy tym rozmiarów nadwozia. Co innego wersja 5-drzwiowa. 50 cm więcej wyraźnie czuć z tyłu i w przestrzeni bagażowej (400-520 l). Ta opcja jest może mniej „awanturnicza”, ale pozwala używać auta także dla rodziny. Na pochwałę zasługuje wzornictwo wnętrza, użyte materiały i ergonomia obsługi. W 5d jest także mnóstwo schowków.Rewelacyjna "benzyna" i udany diesel

Podstawowy silnik 1.8 nie dostarcza zbyt dużo radości, a do tego występuje wyłącznie z napędem 4x2. O wiele ciekawszą alternatywą jest motor 2.0/150 KM. Technika zmiennych faz rozrządu VVT-i sprawia, że auto doskonale przyspiesza od samego „dołu”, a 100 km/h pojawia się na liczniku po niecałych 10 sekundach! I jeszcze to wspaniałe brzmienie! Dzięki temu silnikowi człowiek czuje, że jest prawdziwie wolny i niczym nie musi się przejmować. No, może tylko drogim paliwem, którego jednostka nie oszczędza (spalanie przy ostrej jeździe - 15-16 l/100 km). Na szczęście w ofercie jest także diesel, i to naprawdę udany. 116-konny Common Rail wszedł do produkcji w 2002 roku i stał się najchętniej kupowaną jednostką. I nie ma się czemu dziwić, bo motor D-4D doskonale łączy dynamikę (12 s do „setki”) i ekonomię (8 l/100 km). Ale to jednak diesel…Niczym gokart na szczudłach

RAV-ka obala stereotypy terenowych zawieszeń. To auto nie buja się wjeżdżając w większą dziurę i nie ma problemów z ostrymi zakrętami. Nie mając tak dużego prześwitu, mogłoby uchodzić za całkiem niezły pojazd „pseudosportowy”. Doskonałe prowadzenie zmniejsza nieco komfort, ale i tak najważniejsza jest radość z jazdy. I to nie tylko na utwardzonych drogach. Samochód nie ma problemów z szybką jazdą także polnymi szlakami, gdzie nieoceniony okazuje się napęd obu osi. W trudniejszy teren lepiej się nie wybierać, bo taka „wolność” może nas sporo kosztować…Bezawaryjność ponad normę, ale...

Samochód jest zbudowany solidnie i przy „normalnej” eksploatacji awarie są rzadkością. Jedynie silnik 2.0 D-4D może nas narazić na nieznaczne wydatki. Gdy częściej będziemy odwiedzać bezdroża, pojawią się uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego i podpory tylnego dyferencjału. Oba podzespoły to drogie części, a i naprawa może się okazać kłopotliwa. Do forsowania terenu lepiej więc wybrać starszego Land Cruisera. Koszty utrzymania są w nim wyraźnie wyższe (pomimo dużej niezawodności), a na asfalcie nie zapewnia on tyle frajdy.



źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Toyota

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Toyota RAV4 II - awanturnicze kombi

Galerie zdjęć
Newsletter