Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  Toyota Land Cruiser HDJ80 według firmy Trasek Off-road
Toyota

Toyota Land Cruiser HDJ80 według firmy Trasek Off-road

2009-01-24 - K. Spychalski     Tagi: Toyota, Odjechane, Toyota Land Cruiser
Przedstawiona poniżej zmodyfikowana Toyota Land Cruiser jest dziełem firmy Trasek Off-road z Gdańska. Samochód, oznaczony symbolem HDJ80, wyjechał z fabryki w roku 1991, gdzie został wyposażony w 4,2-litrową jednostkę napędową 1HDT. Pojazd przeszedł gruntowny remont od układu jezdnego, napędowego, hamulcowego po układ chłodzenia i paliwowy. Po przeglądzie silnika postanowiono wymienić go na nowy. Przy okazji wszelkie płyny i części eksploatacyjne zastąpiono nowymi. Auto zyskało nową turbinę i układ paliwowy, a także nowe sprzęgło. Pojawiła się również całkowicie nowa, oryginalna chłodnica motoru.

W układzie napędowym HDJ-ki dokonano remontu kapitalnego zarówno przedniego, jak i tylnego mostu. Zawieszenie zyskało szereg nowych elementów. Zamontowano amortyzatory OME LTR, wahacze ORG, kompletne tuleje zawieszenia OME, jak również odpowiednio dobrane sprężyny OME+2”. Pojawił się też amortyzator skrętu OME. Nie zapomniano także o zastosowaniu lepszych opon. „Gumy” to konstrukcje o rozmiarze 33/12,5/15. Pozostawiono za to oryginalne obręcze stalowe Toyoty 7x15.

Podczas modyfikacji okazało się również, że instalacja elektryczna miała kiedyś duże przygody, przez co wymagała remontu kapitalnego. Wymontowano całe mnóstwo różnych niedziałających urządzeń, które były „dokładane” nie fabrycznie. Poza tym w samochodzie nie działały elektryczne szyby, co spowodowane było uszczelkami szyb, które z czasem stały się twarde i coraz bardziej utrudniały swobodne przesuwanie szyb.
Właściciel Toyoty zażyczył sobie także zastosowanie klimatyzacji. Firma Trasek Off-road zrealizowała i tę prośbę.

W wyposażeniu dodatkowym znalazł się zestaw Viar medium. Pojawiły się nowe zderzaki oraz osłony. Zderzak przedni to konstrukcja ARB, natomiast tylny wyposażono w mocowania na dwa koła zapasowe i zaopatrzono w obniżenie haku holowniczego „made by Trasek”. Zastosowano osłonę reduktora N4, osłonę drążków (także N4) oraz osłony reflektorów EGR. Nie zabrakło również halogenów umieszczonych dookoła całego auta i snorkela safari z cyklonem.



źródło: trasek.com.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Toyota Land Cruiser HDJ80 według firmy Trasek Off-road

Newsletter
Galerie zdjęć