Samochody 4x4 » Opisy aut 4x4 » Suzuki Grand Vitara II - Po prostu lepsza

Suzuki Grand Vitara II - Po prostu lepsza
2007-12-27 - K. Spychalski Tagi:
Wygodniejsza, bezpieczniejsza, stabilniejsza i bardziej komfortowa - to Grand Vitara 2. generacji. Na szczęście nadal nieźle jeździ po bezdrożach.
Więcej zdjęć Suzuki Grand Vitary II w naszej galerii »
Pierwsze wcielenie modelu znane było jako bardzo dobrze radzący sobie w terenie, niezawodny pojazd. Niestety, nie zachwycało urodą i komfortem na asfalcie. Wprowadzona w 2005 roku Grand Vitara II skutecznie niweluje te wady.
Ostre linie są w modzie
Auto jest drugim, po Swifcie, modelem Suzuki o tak atrakcyjnych, ostrych kształtach. Dają one wrażenie agresywności i solidności pojazdu. To, co zostało po poprzedniczce, to koło zapasowe na klapie bagażnika, jakże charakterystyczna cecha terenówek. Warto dodać, że wersje 3- i 5-drzwiowe różnią się nie tylko liczbą drzwi i rozstawem osi. Przednie i tylne światła wyglądają nieco inaczej, a mniejszy wariant nie posiada reduktora i blokady mechanizmu różnicowego. Paleta silników także nie jest identyczna. Moc lub elastyczność
Najsłabszy silnik w gamie (1.6/106 KM) zastosowano jedynie w wariancie 3-drzwiowym. Diesel natomiast (1.9 DDiS/129 KM) występuje w obu odmianach. Najmocniejsza „benzyna” (2.0/140 KM) montowana jest tylko w opcji 5d. 1,6-litrowy „benzyniak” to oferta dla mało wymagających, „wysokoprężniak” dla lubiących wyprzedzanie, a silnik 2.0 dla chcących najlepiej przyspieszać. Ja polecam renaultowskiego diesla ze względu na wystarczające osiągi, wysoki moment obrotowy i w miarę niskie spalanie. Niestety, wszystkie jednostki nie grzeszą głośnością, co odbija się na komforcie podróżowania.
Ładnie i wygodnie
Na plus komfortu trzeba zaliczyć za to kabinę. Ilość miejsca jest wystarczająca, a fotele są wygodne. Cieszy także duża ilość schowków i bagażnik o przyzwoitej pojemności (398-1386 l). Podkreślić trzeba ładne wzornictwo i dobre materiały wykończeniowe - tu widać dużą poprawę w stosunku do pierwszej generacji. W porównaniu do niej zmieniło się także podwozie. Na bardziej komfortowe.Nie tylko na szosę!
Rama została zastąpiona konstrukcją samonośną, a w tylnym zawieszeniu pojawiły się niezależnie pracujące koła. Dzięki temu komfort wyraźnie się poprawił, a na łukach auto już tak nie zaskakuje swoim zachowaniem. Off-roadowe możliwości nieco się zmniejszyły, ale i tak Grand Vitara nadal zajedzie dalej niż konkurenci. Do dyspozycji mamy tu przecież reduktor i blokadę mechanizmu różnicowego.Mądry zakup się opłaci
Na koniec koszty. To ogromny plus modelu. Biorąc pod uwagę wyposażenie ( w standardzie m.in. 4 airbagi i kurtyny oraz klimatyzacja automatyczna), cena jest naprawdę atrakcyjna. Czy auto jest niezawodne to pokaże czas, ale biorąc pod uwagę bezawaryjność poprzedniczki, powinna być czołówka w klasie.
Więcej zdjęć Suzuki Grand Vitary II w naszej galerii »
Ostre linie są w modzie
Auto jest drugim, po Swifcie, modelem Suzuki o tak atrakcyjnych, ostrych kształtach. Dają one wrażenie agresywności i solidności pojazdu. To, co zostało po poprzedniczce, to koło zapasowe na klapie bagażnika, jakże charakterystyczna cecha terenówek. Warto dodać, że wersje 3- i 5-drzwiowe różnią się nie tylko liczbą drzwi i rozstawem osi. Przednie i tylne światła wyglądają nieco inaczej, a mniejszy wariant nie posiada reduktora i blokady mechanizmu różnicowego. Paleta silników także nie jest identyczna. Moc lub elastyczność
Najsłabszy silnik w gamie (1.6/106 KM) zastosowano jedynie w wariancie 3-drzwiowym. Diesel natomiast (1.9 DDiS/129 KM) występuje w obu odmianach. Najmocniejsza „benzyna” (2.0/140 KM) montowana jest tylko w opcji 5d. 1,6-litrowy „benzyniak” to oferta dla mało wymagających, „wysokoprężniak” dla lubiących wyprzedzanie, a silnik 2.0 dla chcących najlepiej przyspieszać. Ja polecam renaultowskiego diesla ze względu na wystarczające osiągi, wysoki moment obrotowy i w miarę niskie spalanie. Niestety, wszystkie jednostki nie grzeszą głośnością, co odbija się na komforcie podróżowania.
Na plus komfortu trzeba zaliczyć za to kabinę. Ilość miejsca jest wystarczająca, a fotele są wygodne. Cieszy także duża ilość schowków i bagażnik o przyzwoitej pojemności (398-1386 l). Podkreślić trzeba ładne wzornictwo i dobre materiały wykończeniowe - tu widać dużą poprawę w stosunku do pierwszej generacji. W porównaniu do niej zmieniło się także podwozie. Na bardziej komfortowe.Nie tylko na szosę!
Rama została zastąpiona konstrukcją samonośną, a w tylnym zawieszeniu pojawiły się niezależnie pracujące koła. Dzięki temu komfort wyraźnie się poprawił, a na łukach auto już tak nie zaskakuje swoim zachowaniem. Off-roadowe możliwości nieco się zmniejszyły, ale i tak Grand Vitara nadal zajedzie dalej niż konkurenci. Do dyspozycji mamy tu przecież reduktor i blokadę mechanizmu różnicowego.Mądry zakup się opłaci
Na koniec koszty. To ogromny plus modelu. Biorąc pod uwagę wyposażenie ( w standardzie m.in. 4 airbagi i kurtyny oraz klimatyzacja automatyczna), cena jest naprawdę atrakcyjna. Czy auto jest niezawodne to pokaże czas, ale biorąc pod uwagę bezawaryjność poprzedniczki, powinna być czołówka w klasie.
źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Suzuki
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Suzuki Grand Vitara II - Po prostu lepsza
Galerie zdjęć
Newsletter