Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  SsangYong Kyron - SUV (za) bardzo terenowy
SsangYong Kyron

SsangYong Kyron - SUV (za) bardzo terenowy

2007-12-27 - K. Spychalski     Tagi:
Kyron nie jest typowym lekkim SUV-em - ma ramową konstrukcję, sztywny most tylny i reduktor. Terenowy charakter nie każdemu jednak odpowiada.

Segment małych terenówek zdominowały auta o typowo „szosowej” konstrukcji - z samonośnym nadwoziem, komfortowym zawieszeniem i napędem 4x4 radzącym sobie najwyżej na leśnej ścieżce czy oblodzonej jezdni. Miłośnikom off-roadu pozostawiono jednak kilka ciekawych propozycji. Jedną z nich jest Kyron, który zastąpił model Musso w 2006 roku. Bardzo udany lifting

Niewiele ponad rok później samochód został zrestylizowany. Dlaczego? Zbyt kontrowersyjny wygląd skutecznie odstraszał klientów. Z przodu zastosowano nowe światła, dołożono ozdobne listwy na atrapie i całkowicie zmodyfikowano zderzak. Z tylnej części nadwozia zniknęła długa, okropnie wyglądająca listwa (ozdobna?) oraz światła w kształcie herbu. Dzięki tym zmianom Kyron prezentuje się o wiele bardziej elegancko i „cywilizowanie”. Kabina - są zalety, są też i wady

Kokpit samochodu zaprojektowano ładnie i ergonomicznie. Wykończenie można uznać za wystarczająco dobre, podobnie jak ilość miejsca z przodu. A co z tyłu? Tu niestety brakuje trochę przestrzeni, szczególnie nad głową. Rekompensuje to ogromny, 625-litrowy bagażnik. Plus za ilość schowków, minus za ich niedopracowanie.
Niemiecka technologia pod maską

Do wyboru mamy… nie, nie mamy wyboru silnika. Wysokoprężna jednostka 2.0/141 KM jest jednak udanym silnikiem. Skonstruowany na licencji Mercedesa motor, dynamicznie rozwija swoją moc i moment już od najniższych obrotów. 100 km/h „wyciąga” w 13 s. Średnie spalanie na poziomie 8 l/100 km można uznać za świetną wartość, biorąc pod uwagę masę dwóch ton. Skrzynia biegów? Jak w poprzedniku - nieprecyzyjna.

Raczej w… teren!
Tak! Ten mały SUV lepiej radzi sobie na bezdrożach niż na asfalcie! Ewenement w klasie SUV. Wada to czy zaleta? Zależy od upodobań. Wiadome jest natomiast to, że w dziedzinie komfortu i właściwości jezdnych, auto mocno ustępuje swoim lekkim konkurentom. Za to ramowa konstrukcja, porządny układ napędowy z reduktorem i mocny silnik sprawiają, iż Kyron jest w terenie niepokonany. Tak, to jest twardziel nie tylko z wyglądu!

Atrakcyjna cena

Najpoważniejsi rywale Kyrona, typu Toyota RAV4 czy Hyundai Tucson, kosztują podobne pieniądze. Ale czy na pewno to są jego konkurenci? W kategorii „dzielność w terenie” sromotnie z nim przegrywają, więc auto lepiej porównać z takimi konstrukcjami jak Hyundai Terracan czy Kia Sorento. Są nieco większe, ale kosztują też wyraźnie więcej.



źródło: Tekst: autor; zdjęcia: SsangYong

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

SsangYong Kyron - SUV (za) bardzo terenowy

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć