Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  SsangYong Actyon Sports - Rekreacja bez podatków
SsangYong Actyon Sports

SsangYong Actyon Sports - Rekreacja bez podatków

2007-12-27 - K. Spychalski     Tagi: SsangYong, Pickup, SsangYong Actyon
Żegnaj Genia, świat się zmienia! Pick-upy z wołów roboczych stały się pojazdami ludzi aktywnie wypoczywających. Głównym powodem są zmiany w przepisach, likwidujące VAT.

Awans pikapów do miana aut rekreacyjnych doskonale pokazują dwie kolejne generacje Sportsa. Podczas gdy dostępny od 2002 roku Musso Sports był typowym „wołem roboczym”, to wprowadzony w 2007 roku Actyon Sports, stał się pojazdem bardziej komfortowym. Zyskał poza tym jeszcze jedną zaletę - można odliczyć od jego ceny i kosztów paliwa 100 % VAT-u. To przyciąga do niego wielu polskich klientów. A czy samochód przyciąga też wzrok?

Kontrowersyjny przód i prosty tył
Z takim przodem? A jakże! „Gruba”, mocno ścięta maska, prosta, surowa atrapa oraz „jastrzębie” reflektory robią niesamowite wrażenie! Także z boku jest oryginalnie, bo takiej kontrowersyjnej linii nie ma żaden z konkurentów. Tył? Tu bez eksperymentów. Jest prostokątna klapa i pionowe światła. To sprzyja pojemności skrzyni ładunkowej. Przestronna kabina i wielgachny bagażnik

Wnętrze auta niczym nie różni się od tego w „zwykłym” 5-drziowym Actyonie. Dzięki temu wygląda ładnie, jest w nim sporo miejsca i ma wygodne fotele. Niestety, kokpit nie zachwyca materiałami i spasowaniem. To trochę psuje „osobowy” charakter kabiny. Różnicą w stosunku do wersji hatchback jest pojemność bagażnika. „Paka” o wymiarach 130x160x55 cm (dł., szer., wys.) jest, w porównaniu do 240 l odmiany 5d, po prostu wielgachna. Można zamówić także zabudowę (płaską lub wysoką).
Mocny diesel jedynym w ofercie

Paleta jednostek napędowych Actyona Sports obejmuje tylko 2-litrowego, 141-konnego turbodiesla. „Pożyczony” od Mercedesa motor, jest dość dynamiczny (13 s do „setki”) oraz stosunkowo oszczędny (9-9,5 l/100 km). Pracuje kulturalnie, jednak trochę zbyt głośno. Minus należy się skrzyni biegów o króciutkich przełożeniach. Prawa ręka musi być w niemal ciągłym ruchu, co pogarsza bezpieczeństwo.

Komfortowo, ale mało precyzyjnie

W zawieszeniu przednim zastosowano podwójne wahacze i sprężyny śrubowe, co jest rozwiązaniem typowym dla pikapów. Nietypowo jest za to z tyłu. Zamiast resorów piórowych znajdziemy tu konstrukcję wielokrążkową z sprężynami śrubowymi. W efekcie auto ma mniejszą ładowność od rywali, jednak wyższy komfort jazdy. Właściwości jezdne? Jak to w pikapach - nadsterowność na zakrętach, głębokie nurkowanie przy hamowaniu i spore przechyły nadwozia na ostro pokonywanych łukach. Za to w terenie samochód radzi sobie naprawdę nieźle. Napęd 4x4 i reduktor dołączamy pokrętłem na konsoli środkowej.

Niska cena magnesem

Zaletą Actyona Sports jest atrakcyjna cena oraz możliwość odliczenia 100 % podatku VAT od kosztów zakupu i paliwa. Dzięki temu auto jest najchętniej kupowanym SsangYongiem w Polsce.



źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

SsangYong Actyon Sports - Rekreacja bez podatków

Newsletter
Galerie zdjęć