Samochody 4x4 » Opisy aut 4x4 » SsangYong Actyon Sports - Rekreacja bez podatków

SsangYong Actyon Sports - Rekreacja bez podatków
2007-12-27 - K. Spychalski Tagi: SsangYong, SsangYong Actyon, Pickup
Żegnaj Genia, świat się zmienia! Pick-upy z wołów roboczych stały się pojazdami ludzi aktywnie wypoczywających. Głównym powodem są zmiany w przepisach, likwidujące VAT.
Awans pikapów do miana aut rekreacyjnych doskonale pokazują dwie kolejne generacje Sportsa. Podczas gdy dostępny od 2002 roku Musso Sports był typowym „wołem roboczym”, to wprowadzony w 2007 roku Actyon Sports, stał się pojazdem bardziej komfortowym. Zyskał poza tym jeszcze jedną zaletę - można odliczyć od jego ceny i kosztów paliwa 100 % VAT-u. To przyciąga do niego wielu polskich klientów. A czy samochód przyciąga też wzrok?
Kontrowersyjny przód i prosty tył Z takim przodem? A jakże! „Gruba”, mocno ścięta maska, prosta, surowa atrapa oraz „jastrzębie” reflektory robią niesamowite wrażenie! Także z boku jest oryginalnie, bo takiej kontrowersyjnej linii nie ma żaden z konkurentów. Tył? Tu bez eksperymentów. Jest prostokątna klapa i pionowe światła. To sprzyja pojemności skrzyni ładunkowej. Przestronna kabina i wielgachny bagażnik
Wnętrze auta niczym nie różni się od tego w „zwykłym” 5-drziowym Actyonie. Dzięki temu wygląda ładnie, jest w nim sporo miejsca i ma wygodne fotele. Niestety, kokpit nie zachwyca materiałami i spasowaniem. To trochę psuje „osobowy” charakter kabiny. Różnicą w stosunku do wersji hatchback jest pojemność bagażnika. „Paka” o wymiarach 130x160x55 cm (dł., szer., wys.) jest, w porównaniu do 240 l odmiany 5d, po prostu wielgachna. Można zamówić także zabudowę (płaską lub wysoką).
Mocny diesel jedynym w ofercie
Paleta jednostek napędowych Actyona Sports obejmuje tylko 2-litrowego, 141-konnego turbodiesla. „Pożyczony” od Mercedesa motor, jest dość dynamiczny (13 s do „setki”) oraz stosunkowo oszczędny (9-9,5 l/100 km). Pracuje kulturalnie, jednak trochę zbyt głośno. Minus należy się skrzyni biegów o króciutkich przełożeniach. Prawa ręka musi być w niemal ciągłym ruchu, co pogarsza bezpieczeństwo.
Komfortowo, ale mało precyzyjnie
W zawieszeniu przednim zastosowano podwójne wahacze i sprężyny śrubowe, co jest rozwiązaniem typowym dla pikapów. Nietypowo jest za to z tyłu. Zamiast resorów piórowych znajdziemy tu konstrukcję wielokrążkową z sprężynami śrubowymi. W efekcie auto ma mniejszą ładowność od rywali, jednak wyższy komfort jazdy. Właściwości jezdne? Jak to w pikapach - nadsterowność na zakrętach, głębokie nurkowanie przy hamowaniu i spore przechyły nadwozia na ostro pokonywanych łukach. Za to w terenie samochód radzi sobie naprawdę nieźle. Napęd 4x4 i reduktor dołączamy pokrętłem na konsoli środkowej.
Niska cena magnesem
Zaletą Actyona Sports jest atrakcyjna cena oraz możliwość odliczenia 100 % podatku VAT od kosztów zakupu i paliwa. Dzięki temu auto jest najchętniej kupowanym SsangYongiem w Polsce.
Awans pikapów do miana aut rekreacyjnych doskonale pokazują dwie kolejne generacje Sportsa. Podczas gdy dostępny od 2002 roku Musso Sports był typowym „wołem roboczym”, to wprowadzony w 2007 roku Actyon Sports, stał się pojazdem bardziej komfortowym. Zyskał poza tym jeszcze jedną zaletę - można odliczyć od jego ceny i kosztów paliwa 100 % VAT-u. To przyciąga do niego wielu polskich klientów. A czy samochód przyciąga też wzrok?
Kontrowersyjny przód i prosty tył Z takim przodem? A jakże! „Gruba”, mocno ścięta maska, prosta, surowa atrapa oraz „jastrzębie” reflektory robią niesamowite wrażenie! Także z boku jest oryginalnie, bo takiej kontrowersyjnej linii nie ma żaden z konkurentów. Tył? Tu bez eksperymentów. Jest prostokątna klapa i pionowe światła. To sprzyja pojemności skrzyni ładunkowej. Przestronna kabina i wielgachny bagażnik
Wnętrze auta niczym nie różni się od tego w „zwykłym” 5-drziowym Actyonie. Dzięki temu wygląda ładnie, jest w nim sporo miejsca i ma wygodne fotele. Niestety, kokpit nie zachwyca materiałami i spasowaniem. To trochę psuje „osobowy” charakter kabiny. Różnicą w stosunku do wersji hatchback jest pojemność bagażnika. „Paka” o wymiarach 130x160x55 cm (dł., szer., wys.) jest, w porównaniu do 240 l odmiany 5d, po prostu wielgachna. Można zamówić także zabudowę (płaską lub wysoką).
Paleta jednostek napędowych Actyona Sports obejmuje tylko 2-litrowego, 141-konnego turbodiesla. „Pożyczony” od Mercedesa motor, jest dość dynamiczny (13 s do „setki”) oraz stosunkowo oszczędny (9-9,5 l/100 km). Pracuje kulturalnie, jednak trochę zbyt głośno. Minus należy się skrzyni biegów o króciutkich przełożeniach. Prawa ręka musi być w niemal ciągłym ruchu, co pogarsza bezpieczeństwo.
Komfortowo, ale mało precyzyjnie
W zawieszeniu przednim zastosowano podwójne wahacze i sprężyny śrubowe, co jest rozwiązaniem typowym dla pikapów. Nietypowo jest za to z tyłu. Zamiast resorów piórowych znajdziemy tu konstrukcję wielokrążkową z sprężynami śrubowymi. W efekcie auto ma mniejszą ładowność od rywali, jednak wyższy komfort jazdy. Właściwości jezdne? Jak to w pikapach - nadsterowność na zakrętach, głębokie nurkowanie przy hamowaniu i spore przechyły nadwozia na ostro pokonywanych łukach. Za to w terenie samochód radzi sobie naprawdę nieźle. Napęd 4x4 i reduktor dołączamy pokrętłem na konsoli środkowej.
Niska cena magnesem
Zaletą Actyona Sports jest atrakcyjna cena oraz możliwość odliczenia 100 % podatku VAT od kosztów zakupu i paliwa. Dzięki temu auto jest najchętniej kupowanym SsangYongiem w Polsce.
źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
SsangYong Actyon Sports - Rekreacja bez podatków
Podobne: SsangYong Actyon Sports - Rekreacja bez podatków




Podobne galerie: SsangYong Actyon Sports - Rekreacja bez podatków
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit SsangYong
Newsletter
Galerie zdjęć

