Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  SsangYong Actyon - Precz z przeciętnością!
SsangYong Actyon

SsangYong Actyon - Precz z przeciętnością!

2007-12-27 - K. Spychalski     Tagi:
W dobie bulwarowych „szosówek” SsangYong oferuje prawdziwie terenowe auto w niezwykłym nadwoziu.

Konstrukcja samonośna, niezależne zawieszenie i wygląd kombi - to cechy typowe dzisiejszym SUV-om. Actyon jest jednak inny. Wyróżnia go porządne podwozie, mocny układ napędowy i… nietuzinkowy wygląd. Mimo kilkunastu miesięcy obecności na rynku (od początku 2007 roku), trudno przejść obok niego obojętnie. Oryginalna stylistyka

Szczególnie duże wrażenie robi przód samochodu z mocno wysunięto maską, nietypową atrapą i mocno ściętymi reflektorami. Z tyłu nie jest już tak bardzo kontrowersyjnie, ale tych przetłoczeń na klapie trudno nie zauważyć. Linia boczna? Coupe? Może i coupe, ale trochę dziwne… dobra, powiedzmy oryginalne. A wszystko, co oryginalne jest… lepsze? Właściwie to o gustach się nie dyskutuje. Przejdźmy więc do wnętrza.

5 wygodnych miejsc i malutki bagażnik
Tutaj stylistyka jest o wiele bardziej stonowana. Nie to jest jednak najważniejsze. Podkreślić trzeba doskonałą ergonomię, dokładne spasowanie i sporą przestronność. Każdy z piątki pasażerów czuje się tu bardzo swobodnie, czego zasługą jest duża szerokość wnętrza. Czyli jak, doskonałe auto rodzinne? Może, ale z boksem dachowym, bo 240 l pojemności bagażnika to bardzo mało. I jeszcze ten wysoki próg!
Silnik jak najbardziej OK

Wysokoprężny silnik 2.0/141 KM to jedyna jednostka stosowana w Actyonie. Montowany także w innych modelach koncernu motor, ma się jednak czym pochwalić. Jest zrywny, wystarczająco dynamiczny (13 s do „setki”) i pracuje kulturalnie. Nie zużywa przy tym nadmiernych ilości paliwa (średnio 8 l/100 km). Do wyboru mamy 5-biegowego „manuala” i „automat” o 4 przełożeniach. Ten ostatni, niestety, nie grzeszy precyzją.

Lepiej jeździć spokojnie

Podwójne wahacze z przodu i sztywny most z tyłu nie zapowiadają dobrych właściwości jezdnych. I tak jest w istocie. W krytycznych sytuacjach auto trudno opanować, a na szybko pokonywanych zakrętach mocno czuć podsterowność. Kto woli jednak spokojną jazdę, będzie z Actyona zadowolony. Wybieranie nierówności stoi na wysokim poziomie, nie można też zbytnio narzekać na precyzję prowadzenia.

Mocna konstrukcja daje duże możliwości

Samochód jest oparty na ramie i ma mocne, porządnie osłonięte podwozie. W połączeniu z manualnie załączanym napędem wyposażonym w reduktor, daje to nie byle jakie właściwości terenowe. W tej dziedzinie auto mocno przewyższa „słabych” konkurentów. Przewyższa ich w jeszcze jednej dziedzinie.

84 tys. to naprawdę mało

Cena - to poważna zaleta Actyona. Za 84 tys. zł otrzymujemy przestronne, dopracowane konstrukcyjnie auto z napędem 4x4. Komu wystarczy napęd na dwa koła, zapłaci 8 tys. zł mniej. Biorąc pod uwagę wyposażenie i ceny rywali, kwoty te są bardzo atrakcyjne.

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid na torze Gotland Ring


źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

SsangYong Actyon - Precz z przeciętnością!

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter