Samochody 4x4 » Aktualności » Skoda Yeti - funkcje Off-road w czeskim SUV-ie
Skoda Yeti - funkcje Off-road w czeskim SUV-ie
2009-08-19 - K. Spychalski Tagi: Skoda, SUV, Skoda Yeti
Funkcja Off-road jest standardowym wyposażeniem we wszystkich wersjach modelu Yeti z napędem 4x4. Funkcję włącza się wciskając przycisk znajdujący się na konsoli centralnej. Zwiększa ona bezpieczeństwo i ułatwia jazdę po nieutwardzonych drogach.
- zdolność do pokonywania wzniesień o nachyleniu do 29 stopni
- prześwit: 180 mm
- głębokość brodzenia: 400 mm
Krótkie zwisy z przodu i z tyłu poprawiają parametry terenowe i ułatwiają manewrowanie samochodem, a powiększony o 30 mm rozstaw kół tylnych w stosunku do przednich wpływa pozytywnie na prowadzenie auta. By ułatwić pokonywanie trudniejszego odcinka terenowego, Yeti jako pierwszy samochód Škody jest wyposażony w inteligentną funkcję regulacji pracy silnika i hamulców zwaną Off-road.
Funkcje Off-road
Aktywację systemu Off-road sygnalizuje lampka kontrolna w zestawie wskaźników. Jeśli silnik zgaśnie na mniej niż 30 sekund, po jego ponownym uruchomieniu funkcja pozostaje aktywna.
Wspomaganie ruszania pod górę
Ułatwia ruszanie na stromym podjeździe poprzez ograniczenie maksymalnych obrotów do 2 500 obr./min. Zapobiega nadmiernemu buksowaniu kół podczas ruszania, a dostosowana charakterystyka pedału gazu pozwala docisnąć go do maksimum.
Asystent zjazdu
Automatycznie utrzymuje stałą prędkość zjazdu kontrolując każde koło niezależnie. Funkcja działa przy nachyleniu zbocza większym niż 10%. Zjeżdżając, kierowca może skupić się tylko na obraniu właściwej drogi zjazdu. Działa na biegach 1, 2, 3, neutralnym oraz wstecznym przy prędkości do 30 km/h.
ABS Off-road
Skraca drogę hamowania na sypkich nawierzchniach, pozwala by materiał nawierzchni gromadząc się przed kołem utworzył rodzaj klina, który wzmacnia efekt hamowania. System działa przy prędkości do 50 km/h.
ASR Off-road
Dopuszcza poślizg kół podczas ruszania na nawierzchniach o słabej przyczepności, np. na piasku. Działa przy prędkości do 30 km/h.
EDS Off-road
Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS-Off-road reaguje szybciej i z większą siłą niż w przypadku standardowej funkcji EDS. Obracające się w miejscu koło lub koła (także po przekątnej na obu osiach), są przyhamowywane, aby zapewnić właściwe przenoszenie napędu.
Funkcje Off-road nie są jednak przeznaczone do używania na normalnych drogach. Aby cały ich zestaw działał prawidłowo, na wszystkie koła muszą być założone takie same opony. Zastosowanie opon o różnych rozmiarach może prowadzić do niewłaściwego działania i nadmiernie zakłócać pracę niektórych układów samochodu.
- prześwit: 180 mm
- głębokość brodzenia: 400 mm
Krótkie zwisy z przodu i z tyłu poprawiają parametry terenowe i ułatwiają manewrowanie samochodem, a powiększony o 30 mm rozstaw kół tylnych w stosunku do przednich wpływa pozytywnie na prowadzenie auta. By ułatwić pokonywanie trudniejszego odcinka terenowego, Yeti jako pierwszy samochód Škody jest wyposażony w inteligentną funkcję regulacji pracy silnika i hamulców zwaną Off-road.
Funkcje Off-road
Aktywację systemu Off-road sygnalizuje lampka kontrolna w zestawie wskaźników. Jeśli silnik zgaśnie na mniej niż 30 sekund, po jego ponownym uruchomieniu funkcja pozostaje aktywna.
Wspomaganie ruszania pod górę
Ułatwia ruszanie na stromym podjeździe poprzez ograniczenie maksymalnych obrotów do 2 500 obr./min. Zapobiega nadmiernemu buksowaniu kół podczas ruszania, a dostosowana charakterystyka pedału gazu pozwala docisnąć go do maksimum.
Automatycznie utrzymuje stałą prędkość zjazdu kontrolując każde koło niezależnie. Funkcja działa przy nachyleniu zbocza większym niż 10%. Zjeżdżając, kierowca może skupić się tylko na obraniu właściwej drogi zjazdu. Działa na biegach 1, 2, 3, neutralnym oraz wstecznym przy prędkości do 30 km/h.
ABS Off-road
Skraca drogę hamowania na sypkich nawierzchniach, pozwala by materiał nawierzchni gromadząc się przed kołem utworzył rodzaj klina, który wzmacnia efekt hamowania. System działa przy prędkości do 50 km/h.
ASR Off-road
Dopuszcza poślizg kół podczas ruszania na nawierzchniach o słabej przyczepności, np. na piasku. Działa przy prędkości do 30 km/h.
EDS Off-road
Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS-Off-road reaguje szybciej i z większą siłą niż w przypadku standardowej funkcji EDS. Obracające się w miejscu koło lub koła (także po przekątnej na obu osiach), są przyhamowywane, aby zapewnić właściwe przenoszenie napędu.
Funkcje Off-road nie są jednak przeznaczone do używania na normalnych drogach. Aby cały ich zestaw działał prawidłowo, na wszystkie koła muszą być założone takie same opony. Zastosowanie opon o różnych rozmiarach może prowadzić do niewłaściwego działania i nadmiernie zakłócać pracę niektórych układów samochodu.
źródło: Skoda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Skoda Yeti - funkcje Off-road w czeskim SUV-ie
Podobne: Skoda Yeti - funkcje Off-road w czeskim SUV-ie
Skoda Yeti i Superb 4x4 najlepszymi modelami z napędem 4x4 »
Skoda Yeti - czeski wszędołaz - nasz test »
Nowa Skoda Yeti ozdobą wyścigu kolarskiego Tour de France »
Skoda Yeti przyłapana bez kamuflażu! »
Podobne galerie: Skoda Yeti - funkcje Off-road w czeskim SUV-ie
Skoda Kodiaq - pierwszy czeski SUV w obszernej galerii »
Modelka i Dartz Prombron Red Diamond Edition »
BMW X5 xDrive50i po liftingu »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Skoda
Galerie zdjęć
Newsletter