Samochody 4x4  »  Technika / porady  »  Silniki, skrzynie biegów i hamulce - Diesel, automat i bębny najlepsze w teren
Benzynowy silnik Hemi

Silniki, skrzynie biegów i hamulce - Diesel, automat i bębny najlepsze w teren

2008-01-01 - K. Spychalski     Tagi:
Wysoki moment obrotowy, nie martwienie się o zmianę przełożenia i nie przegrzewanie się hamulców - to liczy się na bezdrożach.

Wybór jednostki napędowej to raczej mniej ważny element przy wyborze terenówki. Silniki benzynowe oferują lepsze przyspieszenie i działają ciszej. Diesle natomiast gwarantują większą ekonomiczność i wyższy moment obrotowy. A jaki rodzaj skrzyni wybrać? To już zależy od indywidualnych potrzeb. „Automat”, co prawda pozwala zapomnieć o „szarpaniu” w terenie, jednak dawkowanie gazu jest w nim trudniejsze. Rozwiązanie to zwiększa też zużycie paliwa. Teraz pora na hamulce. „Tarczówki” (w porównaniu z „bębnami”) szybciej zatrzymują auto, jednak bardziej się rozgrzewają i mają mniejszą odporność na piasek (itp.). Można je za to łatwo uszczelnić, co przydaje się przy brodzeniu.

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Mercedes GLC w crash teście


źródło: Tekst: autor; zdjęcie: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Silniki, skrzynie biegów i hamulce - Diesel, automat i bębny najlepsze w teren

Galerie zdjęć
Newsletter