Samochody 4x4  »  Aktualności  »  Rajd Transsyberia 11-25 lipca 2008
Porsche Cayenne S Transsyberia

Rajd Transsyberia 11-25 lipca 2008

2008-07-10 - K. Spychalski     Tagi: Rajdy terenowe
Zmagania rajdowców na trasie Rajdu Transsyberia rozpoczną się 11 lipca i potrwają 2 tygodnie. Trasa liczy około 10 tysięcy km i będzie prowadzić z Moskwy do Ułan Bator. Rajd Transsyberia uchodzi za  jedną z najbardziej spektakularnych imprez samochodowych na świecie. Do rywalizacji w Rajdzie Transsyberia zgłosiło się około 60 zespołów. Polskę reprezentować będzie załoga Diverse Extreme Team: Łukasz Komornicki (kierowca) i Rafał Marton (pilot) oraz Robert Szustkowski (kierowca) i Jarosław Kazberuk (pilot), którzy w Rajdzie Trannsyberia wystartują w Porsche Cayenne S Transsyberia.

Na starcie rajdu nie zabraknie takich sław jak Rene Metge, trzykrotny zwycięzca rajdu Dakar, Armin Schwarz, uznawany za najlepszego w historii niemieckiego kierowcę czy Marc Coma, triumfator Dakaru 2006 w kategorii motocykli. Rajd Transsyberia, jedna z najbardziej ekstremalnych imprez świata, wiedzie poprzez bardzo zróżnicowane, dzikie  i niebezpieczne tereny. Od Moskwy poprzez podmokłe niziny Syberii, nieprzystępne Góry Ałtaj czy wydmy pustyni Gobi. Na każdym odcinku zawodnicy będą musieli udowadniać swoje kompetencje kierowców rajdowych, jak również wykazać się nie lada zdolnościami nawigacyjnymi.
Oprócz dziennych etapów, nawet o długości 970 kilometrów, pojawią się dodatkowe etapy specjalne, które decydować będą o wynikach. Właśnie wtedy, zawodnicy będą musieli pokazać na co ich stać i co potrafią, tak aby osiągnąć metę w Ułan Bator.

„Stawiamy sobie cel sportowy - osiągnięcie jak najlepszego wyniku. To dla nas zupełnie nowe wyzwanie, i trochę namiastka odwołanego Rajdu Dakar, ponieważ Transsyberia swoją  specyfiką przypomina ten rajd. Jest równie trudna, wymagająca i ma podobną długość. Czeka nas przeprawa przez dzikie Góry Ałtaj i głębokie syberyjskie rzeki” - mówi kierowca Diverse Extreme Team, Łukasz Komornicki. „Auto ma pojemność 4,8 litra i moc 385 km. Jest więc dostosowane do pokonywania rzek, których na trasie nie brakuje” - dodaje Rafał Marton.

Dla Łukasz Komornickiego i Rafała Martona, jednej z najbardziej doświadczonych załóg cross-country w Polsce, nadszedł czas na nowe wyzwania - przejazdy przez dzikie góry, przeprawy przez rzeki oraz walka ze śniegiem i burzami piaskowymi - wszystko to na trasie Rajdu Transsyberia w nowym Porsche Cayenne.  Od początku roku treningi załogi Diverse Extreme Team przebiegały  z myślą o rajdzie Transsyberia. Już na starcie sezonu odbyły się testy we Włoszech oraz serie przygotowań w Krakowie.

„Do udziału w projekcie „TRANSSYBERIA” zostaliśmy zaproszeni przez Porsche Polska, pomysłodawcę tego przedsięwzięcia. W naszym zamyśle samochód przygotowywany przez STT powinien być konkurencyjny w stosunku do wersji fabrycznej tego auta, abyśmy mogli powalczyć o czołową lokatę. Do tej pory mieliśmy doświadczenie z autami w specyfikacji T1 zbudowanymi specjalnie do rajdów cross-country” - mówi Łukasz Komornicki.

„To zupełnie inne pojazdy, całkowicie przebudowane i od początku przygotowywane do sportu, a ostatnie SMG Buggy to skrajny prototyp. Porsche Cayenne S TRANSSYBERIA 2008 jest autem seryjnym, niewiele przerobionym, po prostu przystosowanym do rajdu. Wrażenia mamy zupełnie odmienne, Cayenne jest bardziej delikatny, wymaga dużo spokojniejszej i uważnej jazdy.” - mówił po testach Rafał Marton.

DANE TECHNICZNE:

PORSCHE CAYENNE W SPECYFIKACJI TRANSSYBERIA
WYMIARY: długość 4798 mm, szerokość 2200 mm, wysokość 1748 mm, rozstaw osi 2855 mm.
SILNIK: V8-benzyna poj.4.8cm³.
MOC: 385 KM (283 kW) przy 6200 obr/min, 500 Nm przy 3,500 rpm.
NAPĘD: AWD (38%:62%) zmienne przełożenie w mostach.
SKRZYNIA BIGÓW: 6-biegowa Tiptronic S.
ZAWIESZENIE: pneumatyczne, regulowana moc amortyzatora, zmodyfikowany próg sterujący, wzmocnione wahacze.
HAMULCE: przód 6-tłokowe, tył 4-tłokowe, tarcze: 350 mm przód, 330 mm tył.
OPONY: specjalne opony off-road BF Goodrich 265/65R18 S.
NADWOZIE: drzwi i okna z polikarbonu, klatka bezpieczeństwa, 5-punktowe pasy bezpieczeństwa.
ZBIORNIK PALIWA: 100 litrów + 50-litrowy dodatkowy zbiornik sportowy.
WAGA: 2220 kg.
System stabilizacji toru jazdy zmodyfikowany do potrzeb rajdu.



źródło: dext.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Rajd Transsyberia 11-25 lipca 2008

Newsletter
Galerie zdjęć