Samochody 4x4 » Aktualności » Puchar Polski OFF-ROAD PL 2009 - prolog I rundy za nami

Puchar Polski OFF-ROAD PL 2009 - prolog I rundy za nami
2009-05-08 - K. Spychalski Tagi: Rajdy terenowe, Puchar Polski Off-road PL
8 maja, po godzinie 15.00 w Bojanowie na Podkarpaciu zawodnicy wystartowali do prologu I rundy Pucharu Polski OFF-ROAD PL 2009. Najszybsza na pierwszej próbie w klasie Extreme okazała się jadąca z numerem 15 załoga Schwarz/Kałamuga. Marek i Agnieszka Janaszkiewiczowie nie ukończyli prologu, zaliczając efektowny „boczek” po którym silnik odmówił posłuszeństwa.
Po Badaniu Kontrolnym, podczas którego organizatorzy sprawdzili dostosowanie do wymogów regulaminu samochodów mających wziąć udział w rajdzie i Odbiorze Administracyjnym, niedaleko Bazy Rajdu rozegrał się prolog I rundy Pucharu OFF-ROAD PL 2009. Próba miała charakter czasowy. Start odbywał się równolegle dla dwóch klas, początkowo: Extreme i Travel, a następnie Extreme i Adventure. Na pierwszej z prób najlepszy czas w klasie Extreme wywalczyła załoga Schwarz/Kałamaga. W klasie Adventure, której trasa jest nieco łatwiejsza niż ta, przeznaczona dla klasy Extreme, pierwsze miejsce zajęła jadąca z numerem 15 załoga Stokłosa/Sidorowicz, która uzyskała czas 46 sekund. Zwycięską załogą klasy Travel została para Kowal/Mela z numerem 100. "Pojechaliśmy bardzo zachowawczo, ale myślę, że pierwsza dziesiątka i tak jest opanowana" - mówił przed ogłoszeniem wyników Jacek Ambroziak, który ostatecznie uplasował się po prologu na 8 pozycji w klasie Extreme. "Jak widać po przygodach niektórych, nie warto się spieszyć. Ułańska fantazja nie popłaca - prolog to dopiero preludium do właściwego wyścigu. Przed nami etap nocny, w którym również nie będziemy „fisiować”. Rajdy wygrywa się podczas ostatnich odcinków - przecież ważne jak się kończy, a nie zaczyna."
Leszek Dobrowolski z klasy Extreme, który w Pucharze startuje od pierwszej edycji prolog ukończył dopiero na 32 pozycji. Przed ogłoszeniem wyników przewidywał:
"Prawdopodobnie będziemy na szarym końcu, ale przed nami etap nocy i trzeba będzie chociaż próbować się pościgać. To dopiero był prolog, a mieliśmy już jedną „zawieszkę”. Na szczęście wyniki prologu nie są wliczone w późniejszą klasyfikację - mówi Leszek Dobrowolski z klasy Extreme, który w Pucharze startuje od samego początku jego istnienia. Widzę coraz więcej nowych twarzy i profesjonalnie zbudowanych maszyn, na które trzeba wydać paręset tysięcy złotych. To ma sens, jeśli bierze się udział w rajdach krajowych i międzynarodowych. W naszym przypadku najważniejsza jest jednak dobra zabawa i satysfakcja w ukończenia rajdu."
Grzegorz Surowiec, Dyrektor Pucharu Polski OFF-ROAD PL podsumowując prolog mówił:
"Chociaż załogi liczyły pewnie na trochę deszczu, jest naprawdę piękna pogoda, dzięki której początek wyścigu odbył się w kłębach pyłu i unoszącego się piasku. Fascynujący widok! Nas cieszy przede wszystkim ilość samochodów, przypomnę, że jest ich prawie setka, oraz cała masa nowych zawodników uzbrojonych w naprawdę mocne maszyny. Jesteśmy po prologu, a już parę załóg nieco nadwyrężyło swoje samochody. Zobaczymy co będzie dalej. Prawdziwa walka przecież dopiero się zacznie."
Przed załogami etap nocny podczas którego zawodnicy będą musieli zaliczyć cztery próby, w tym jedną sporej długości. Limit czasu wynosi pięć godzin. Jest również dolny limit czasowy - jeśli zawodnicy przyjadą za wcześnie, zostanie naliczona im kara dodatkowych 30 minut. Pomimo, że na Podkarpaciu jest dziś bardzo słonecznie i ciepło, załogi z pewnością będą musiały liczyć się również z błotnymi przeprawami.
Start do etapu nocnego dla klasy Travel rozpocznie się w tym roku o godzinie 18:30, a więc nieco wcześniej, niż dla pozostałych klas, które na linii startu pojawią się o godzinie 19:00. Dla zawodników Travel-a organizatorzy przewidzieli odrębną, uproszczoną trasę. Załogi z pozostałych klas będą startowały naprzemiennie, co cztery minuty. W sobotę, 9 maja o godzinie 9.00 załogi wystartują do etapu dziennego. Rajd zakończy się ok. godz. 15.00.
Wyniki prologu:
Klasa Extreme:
1. Marek Szwarz / Wojciech Kałamaga (nr 15)
2. Marcin Łukaszewski / Magdalena Duhanik (nr12)
3. Robert Kufel / Dominik Samosiuk (nr 2)
Klasa Adventure:
1. Łukasz Stokłosa / Marcin Sidorowicz (nr 57)
2. Andrzej Janiszewski / Wojciech Pietruszka (nr 66)
3. Maciej Kita / Mirosław Topotek (nr 68)
Klasa Travel:
1. Piotr Kowal / Jan Mela (nr 100)
2. Andrzej Biedroń / Marek Biedroń (nr 86)
3. Andrzej Wieczorek / Patryk Wieczorek (nr 96)
Po Badaniu Kontrolnym, podczas którego organizatorzy sprawdzili dostosowanie do wymogów regulaminu samochodów mających wziąć udział w rajdzie i Odbiorze Administracyjnym, niedaleko Bazy Rajdu rozegrał się prolog I rundy Pucharu OFF-ROAD PL 2009. Próba miała charakter czasowy. Start odbywał się równolegle dla dwóch klas, początkowo: Extreme i Travel, a następnie Extreme i Adventure. Na pierwszej z prób najlepszy czas w klasie Extreme wywalczyła załoga Schwarz/Kałamaga. W klasie Adventure, której trasa jest nieco łatwiejsza niż ta, przeznaczona dla klasy Extreme, pierwsze miejsce zajęła jadąca z numerem 15 załoga Stokłosa/Sidorowicz, która uzyskała czas 46 sekund. Zwycięską załogą klasy Travel została para Kowal/Mela z numerem 100. "Pojechaliśmy bardzo zachowawczo, ale myślę, że pierwsza dziesiątka i tak jest opanowana" - mówił przed ogłoszeniem wyników Jacek Ambroziak, który ostatecznie uplasował się po prologu na 8 pozycji w klasie Extreme. "Jak widać po przygodach niektórych, nie warto się spieszyć. Ułańska fantazja nie popłaca - prolog to dopiero preludium do właściwego wyścigu. Przed nami etap nocny, w którym również nie będziemy „fisiować”. Rajdy wygrywa się podczas ostatnich odcinków - przecież ważne jak się kończy, a nie zaczyna."
"Prawdopodobnie będziemy na szarym końcu, ale przed nami etap nocy i trzeba będzie chociaż próbować się pościgać. To dopiero był prolog, a mieliśmy już jedną „zawieszkę”. Na szczęście wyniki prologu nie są wliczone w późniejszą klasyfikację - mówi Leszek Dobrowolski z klasy Extreme, który w Pucharze startuje od samego początku jego istnienia. Widzę coraz więcej nowych twarzy i profesjonalnie zbudowanych maszyn, na które trzeba wydać paręset tysięcy złotych. To ma sens, jeśli bierze się udział w rajdach krajowych i międzynarodowych. W naszym przypadku najważniejsza jest jednak dobra zabawa i satysfakcja w ukończenia rajdu."
Grzegorz Surowiec, Dyrektor Pucharu Polski OFF-ROAD PL podsumowując prolog mówił:
"Chociaż załogi liczyły pewnie na trochę deszczu, jest naprawdę piękna pogoda, dzięki której początek wyścigu odbył się w kłębach pyłu i unoszącego się piasku. Fascynujący widok! Nas cieszy przede wszystkim ilość samochodów, przypomnę, że jest ich prawie setka, oraz cała masa nowych zawodników uzbrojonych w naprawdę mocne maszyny. Jesteśmy po prologu, a już parę załóg nieco nadwyrężyło swoje samochody. Zobaczymy co będzie dalej. Prawdziwa walka przecież dopiero się zacznie."
Przed załogami etap nocny podczas którego zawodnicy będą musieli zaliczyć cztery próby, w tym jedną sporej długości. Limit czasu wynosi pięć godzin. Jest również dolny limit czasowy - jeśli zawodnicy przyjadą za wcześnie, zostanie naliczona im kara dodatkowych 30 minut. Pomimo, że na Podkarpaciu jest dziś bardzo słonecznie i ciepło, załogi z pewnością będą musiały liczyć się również z błotnymi przeprawami.
Start do etapu nocnego dla klasy Travel rozpocznie się w tym roku o godzinie 18:30, a więc nieco wcześniej, niż dla pozostałych klas, które na linii startu pojawią się o godzinie 19:00. Dla zawodników Travel-a organizatorzy przewidzieli odrębną, uproszczoną trasę. Załogi z pozostałych klas będą startowały naprzemiennie, co cztery minuty. W sobotę, 9 maja o godzinie 9.00 załogi wystartują do etapu dziennego. Rajd zakończy się ok. godz. 15.00.
Wyniki prologu:
Klasa Extreme:
1. Marek Szwarz / Wojciech Kałamaga (nr 15)
2. Marcin Łukaszewski / Magdalena Duhanik (nr12)
3. Robert Kufel / Dominik Samosiuk (nr 2)
Klasa Adventure:
1. Łukasz Stokłosa / Marcin Sidorowicz (nr 57)
2. Andrzej Janiszewski / Wojciech Pietruszka (nr 66)
3. Maciej Kita / Mirosław Topotek (nr 68)
Klasa Travel:
1. Piotr Kowal / Jan Mela (nr 100)
2. Andrzej Biedroń / Marek Biedroń (nr 86)
3. Andrzej Wieczorek / Patryk Wieczorek (nr 96)
źródło: OFF-ROAD PL, zdjęcia: Paweł Rosłoń rajdy4x4.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Puchar Polski OFF-ROAD PL 2009 - prolog I rundy za nami
Podobne: Puchar Polski OFF-ROAD PL 2009 - prolog I rundy za nami



Podobne galerie: Puchar Polski OFF-ROAD PL 2009 - prolog I rundy za nami



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć