Samochody 4x4 » Aktualności » Puchar Polski OFF-ROAD PL 2009 - ponad 100 załóg na liście zgłoszeń

Puchar Polski OFF-ROAD PL 2009 - ponad 100 załóg na liście zgłoszeń
2009-04-15 - K. Spychalski Tagi: Rajdy terenowe
Już za miesiąc rozpocznie się kolejna, dziewiąta edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Sezon pucharowy 2009 jest pierwszym, w którym rajd zostanie rozegrany pod egidą Polskiego Związku Motorowego. Miłośnicy jazdy w terenie zawitają w tym roku na Mazury i Podkarpacie. Pierwsza z trzech rund Pucharu odbędzie się już 8 maja w Bojanowie.
Zainteresowanie tegoroczną imprezą przeszło najśmielsze oczekiwania organizatorów. W klasie Extreme i Adventure zamknięto już listę zgłoszeń, a na liście rezerwowej w każdej z klas znajduje się kilkanaście załóg. Można jeszcze zgłaszać swój start w klasie Travel przeznaczonej dla wszystkich tych, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z off-roadem. Klasa ta przeznaczona jest dla samochodów seryjnych z napędem na cztery koła. W sumie w Bojanowie wystartuje około setka załóg!
Muszę przyznać, że nie spodziewaliśmy się aż takiej frekwencji w tym roku. Jak wiadomo kryzys nie ominął branży motoryzacyjnej. Dotyczy to również organizacji imprez, o których odwołaniu słyszy się coraz częściej. Na szczęście nie dotyczy to Pucharu Polski OFF-ROAD PL, który cieszy się w tym roku rekordowym zainteresowaniem. - mówi Grzegorz Surowiec, dyrektor Wydawnictwa OFF-ROAD PL Magazyn 4x4, które jest głównym organizatorem imprezy.
W tym roku po raz pierwszy Puchar Polski zostanie rozegrany pod egidą Polskiego Związku Motorowego. Rajd został wpisany do kalendarza imprez 2009 Sportów Popularnych i Turystyki PZM. Zatwierdzony przez PZM został także nowy regulamin uzupełniony o dodatkowe przepisy.
Zmiany regulaminowe nie są rewolucyjne. - uspokaja Grzegorz Surowiec. Podobnie jak w ubiegłym roku rozegrane zostaną trzy rundy Pucharu, w trzech klasach. Praktycznie bez zmian pozostaje klasa Extreme. Nieco modyfikacji regulamin wprowadza do samochodów klasy Adventure - głównie porządkując sprawy związane z wyposażeniem nadwozia. Najwięcej podziało się w klasie Travel. Zgodnie z sugestiami środowiska i samych startujących, regulamin Pucharu Polski 2009 zdecydowanie rozszerza dopuszczalne wyposażenie i zakres zmian samochodów klasy Travel - m.in. o elektryczną wyciągarkę. Poza tym, we wszystkich klasach uwzględniono postulaty sędziów i ekspertów, dotyczące bezpieczeństwa załóg.
Pierwsza runda Pucharu rozgrywana w Bojanowie na Podkarpaciu cieszy się wśród miłośników jazy w terenie dobrą opinią. Zbigniew Popielarczyk, zwycięzca ubiegłorocznego Pucharu w klasie Extreme zauważa, że to właśnie tu, po zimowym zastoju, można spotkać starych znajomych i podpatrzeć jakim modyfikacjom poległy pojazdy konkurentów. To ważne, gdyż spostrzeżenia przydają się w przygotowaniach do kolejnych rund Pucharu. Uczestnicy zwracają również uwagę na wymagające piaszczyste odcinki à la Dakar, przeprawy przez rzeki, trudne technicznie przejazdy przez las, a przede wszystkim na dobrą organizację i świetną atmosferę.
Po Bojanowie, kolejna runda Pucharu odbędzie się 14-15 sierpnia w Tardzie na Mazurach. Waldemar Lenkowski, Komandor Rajdu przyznaje, że trasa tej rundy jest wyjątkowo trudna. Przejazd przez trawersy wymaga bardzo dobrze przygotowanego sprzętu, ale też dużych umiejętności technicznych. W 2008 roku tylko jednej załodze udało się pokonać pierwszy odcinek specjalny etapu dziennego. Dla kibiców nie lada gratką jest widowiskowy prolog, podczas którego załogi startują równolegle, w parach (w stylu Le Mans).
3 października Puchar Polski zawita ponownie na Podkarpacie, do Dynowa, który zawodników będzie gościł już po raz trzeci. To właśnie w Dynowie rozstrzygnie się, kto zdobędzie Puchar Polski OFF-ROAD PL. W biegłym roku z wielkimi tryumfatorami zostali: Zbigniew Popielarczyk i Rafał Trwoga, którzy w klasie Extreme uplasowali się na pierwszym miejscu, nie tylko w III rundzie, ale po raz drugi - w całym Pucharze. Natomiast w klasie Adventure Puchar Polski zdobyła załoga: Tomasz i Szymon Prabuccy. Maciej Kulak, zwycięzca III rundy Pucharu 2008 w klasie Adventure podkreślał, że był zaskoczony poziomem trudności. Nic dziwnego - strome podjazdy, liczne skarpy, błotne przeprawy i leśne wyboje są świetnym sprawdzianem dla maszyn i ich kierowców.
Puchar Polski OFF-ROAD PL jest organizowany nieprzerwanie od 2001 roku. Od paru lat załogi rywalizują ze sobą podczas trzech rund. Pojedyncza runda składa się z dwóch etapów: nocnego i dziennego. Aby załoga mogła być sklasyfikowana, musi, przed zamknięciem mety, zdać kartę drogową z potwierdzeniem przejazdu punktów kontrolnych na trasie i prób. Załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL są klasyfikowane oddzielnie dla każdego etapu rundy według sumy czasów między punktami kontroli przejazdu i prób terenowych oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy.
Zmagania zawodników rozgrywane są w trzech klasach, o różnym stopniu trudności: Extreme, Advanture oraz Travel. Klasa Extreme charakteryzuje się najtrudniejszymi trasami. Jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie samochodów seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek. Klasa Travel to klasa przeznaczona dla osób chcących rozpocząć przygodę z off-roadem. Startują w niej samochody seryjne z napędem na cztery koła. W tym roku regulamin rozszerza zakres zmian i dopuszczalnego wyposażenia (np. o elektryczną wyciągarkę).
Zmiany regulaminowe nie są rewolucyjne. - uspokaja Grzegorz Surowiec. Podobnie jak w ubiegłym roku rozegrane zostaną trzy rundy Pucharu, w trzech klasach. Praktycznie bez zmian pozostaje klasa Extreme. Nieco modyfikacji regulamin wprowadza do samochodów klasy Adventure - głównie porządkując sprawy związane z wyposażeniem nadwozia. Najwięcej podziało się w klasie Travel. Zgodnie z sugestiami środowiska i samych startujących, regulamin Pucharu Polski 2009 zdecydowanie rozszerza dopuszczalne wyposażenie i zakres zmian samochodów klasy Travel - m.in. o elektryczną wyciągarkę. Poza tym, we wszystkich klasach uwzględniono postulaty sędziów i ekspertów, dotyczące bezpieczeństwa załóg.
Pierwsza runda Pucharu rozgrywana w Bojanowie na Podkarpaciu cieszy się wśród miłośników jazy w terenie dobrą opinią. Zbigniew Popielarczyk, zwycięzca ubiegłorocznego Pucharu w klasie Extreme zauważa, że to właśnie tu, po zimowym zastoju, można spotkać starych znajomych i podpatrzeć jakim modyfikacjom poległy pojazdy konkurentów. To ważne, gdyż spostrzeżenia przydają się w przygotowaniach do kolejnych rund Pucharu. Uczestnicy zwracają również uwagę na wymagające piaszczyste odcinki à la Dakar, przeprawy przez rzeki, trudne technicznie przejazdy przez las, a przede wszystkim na dobrą organizację i świetną atmosferę.
Po Bojanowie, kolejna runda Pucharu odbędzie się 14-15 sierpnia w Tardzie na Mazurach. Waldemar Lenkowski, Komandor Rajdu przyznaje, że trasa tej rundy jest wyjątkowo trudna. Przejazd przez trawersy wymaga bardzo dobrze przygotowanego sprzętu, ale też dużych umiejętności technicznych. W 2008 roku tylko jednej załodze udało się pokonać pierwszy odcinek specjalny etapu dziennego. Dla kibiców nie lada gratką jest widowiskowy prolog, podczas którego załogi startują równolegle, w parach (w stylu Le Mans).
3 października Puchar Polski zawita ponownie na Podkarpacie, do Dynowa, który zawodników będzie gościł już po raz trzeci. To właśnie w Dynowie rozstrzygnie się, kto zdobędzie Puchar Polski OFF-ROAD PL. W biegłym roku z wielkimi tryumfatorami zostali: Zbigniew Popielarczyk i Rafał Trwoga, którzy w klasie Extreme uplasowali się na pierwszym miejscu, nie tylko w III rundzie, ale po raz drugi - w całym Pucharze. Natomiast w klasie Adventure Puchar Polski zdobyła załoga: Tomasz i Szymon Prabuccy. Maciej Kulak, zwycięzca III rundy Pucharu 2008 w klasie Adventure podkreślał, że był zaskoczony poziomem trudności. Nic dziwnego - strome podjazdy, liczne skarpy, błotne przeprawy i leśne wyboje są świetnym sprawdzianem dla maszyn i ich kierowców.
Puchar Polski OFF-ROAD PL jest organizowany nieprzerwanie od 2001 roku. Od paru lat załogi rywalizują ze sobą podczas trzech rund. Pojedyncza runda składa się z dwóch etapów: nocnego i dziennego. Aby załoga mogła być sklasyfikowana, musi, przed zamknięciem mety, zdać kartę drogową z potwierdzeniem przejazdu punktów kontrolnych na trasie i prób. Załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL są klasyfikowane oddzielnie dla każdego etapu rundy według sumy czasów między punktami kontroli przejazdu i prób terenowych oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy.
Zmagania zawodników rozgrywane są w trzech klasach, o różnym stopniu trudności: Extreme, Advanture oraz Travel. Klasa Extreme charakteryzuje się najtrudniejszymi trasami. Jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie samochodów seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek. Klasa Travel to klasa przeznaczona dla osób chcących rozpocząć przygodę z off-roadem. Startują w niej samochody seryjne z napędem na cztery koła. W tym roku regulamin rozszerza zakres zmian i dopuszczalnego wyposażenia (np. o elektryczną wyciągarkę).
źródło: OFF-ROAD PL
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Puchar Polski OFF-ROAD PL 2009 - ponad 100 załóg na liście zgłoszeń
Podobne: Puchar Polski OFF-ROAD PL 2009 - ponad 100 załóg na liście zgłoszeń



Podobne galerie: Puchar Polski OFF-ROAD PL 2009 - ponad 100 załóg na liście zgłoszeń
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter