Samochody 4x4 » Aktualności » Porsche Cayenne - niskie podatki i rozwój diesli VW = diesel pod maską

Porsche Cayenne - niskie podatki i rozwój diesli VW = diesel pod maską
2008-12-10 - K. Spychalski Tagi: Porsche, SUV, Porsche Cayenne
Tak jak już pisaliśmy, Porsche będzie oferować model Cayenne z silnikiem wysokoprężnym i w ten sposób po raz kolejny rozszerzy ofertę jednostek napędowych dla tych sportowych samochodów terenowych.
Decyzja zapadła w związku ze zmienionymi ustawami, które - w niektórych krajach europejskich - wprowadziły preferencyjne wysokości podatków dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Ponadto udział Porsche w koncernie Volkswagen, będącym największym na świecie producentem silników dieslowskich dla samochodów osobowych, stworzył nowe perspektywy dostaw tych jednostek napędowych. Porsche wyposaży Cayenne w trzylitrowy silnik V6 z turbodoładowaniem o mocy 240 KM (176 kW), dostarczany przez Audi AG, spółkę należącą do koncernu VW. Cayenne z silnikiem diesla będzie zużywał średnio 9,3 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, a emisja dwutlenku węgla wyniesie 244 gramy na kilometr. Spontaniczna reakcja na pedał gazu i dynamika tego nowoczesnego silnika wysokoprężnego doskonale sprawdzą się w sportowym samochodzie terenowym, jakim jest Cayenne. Ponadto wysoki moment obrotowy, wynoszący 550 Nm gwarantuje sportową dynamikę i znakomite osiągi, a tym samym typową dla Porsche przyjemność z jazdy. Nowy model Cayenne będzie, ze względu na duże zainteresowanie klientów, oferowany najpierw w Europie. W przyszłości planowane jest wprowadzenie na rynki innych krajów.
Zarząd Porsche jest przekonany, że ten oszczędny turbodiesel V6 zapewni nieprzerwany sukces rynkowy serii Cayenne. W ubiegłym roku finansowym 2007/08 sprzedano 45.478 samochodów z tej serii, obejmującej aktualnie pięć różnych modeli - więcej niż kiedykolwiek w roku rozrachunkowym.
Wprowadzając na rynek Cayenne z silnikiem wysokoprężnym Porsche konsekwentnie kontynuuje swoją ofensywę mającą na celu redukcję zużycia paliwa. Już wiosną 2007 roku ten producent samochodów sportowych wyposażył nową generację Cayenne w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które zużywają nawet o 15 procent mniej paliwa. Od lata 2008 Porsche oferuje także najnowszą generację serii 911 z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Ponadto trwają prace nad wersją Cayenne z napędem hybrydowym, która ma spalać poniżej dziewięciu litrów paliwa na 100 kilometrów i pojawi się na rynku pod koniec tego dziesięciolecia. Cayenne z jednostką diesla, seryjnie wyposażony w sprawdzoną przekładnię automatyczną Tiptronic-S, będzie dostępny na rynku od lutego 2009 roku.
Decyzja zapadła w związku ze zmienionymi ustawami, które - w niektórych krajach europejskich - wprowadziły preferencyjne wysokości podatków dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Ponadto udział Porsche w koncernie Volkswagen, będącym największym na świecie producentem silników dieslowskich dla samochodów osobowych, stworzył nowe perspektywy dostaw tych jednostek napędowych. Porsche wyposaży Cayenne w trzylitrowy silnik V6 z turbodoładowaniem o mocy 240 KM (176 kW), dostarczany przez Audi AG, spółkę należącą do koncernu VW. Cayenne z silnikiem diesla będzie zużywał średnio 9,3 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, a emisja dwutlenku węgla wyniesie 244 gramy na kilometr. Spontaniczna reakcja na pedał gazu i dynamika tego nowoczesnego silnika wysokoprężnego doskonale sprawdzą się w sportowym samochodzie terenowym, jakim jest Cayenne. Ponadto wysoki moment obrotowy, wynoszący 550 Nm gwarantuje sportową dynamikę i znakomite osiągi, a tym samym typową dla Porsche przyjemność z jazdy. Nowy model Cayenne będzie, ze względu na duże zainteresowanie klientów, oferowany najpierw w Europie. W przyszłości planowane jest wprowadzenie na rynki innych krajów.
Zarząd Porsche jest przekonany, że ten oszczędny turbodiesel V6 zapewni nieprzerwany sukces rynkowy serii Cayenne. W ubiegłym roku finansowym 2007/08 sprzedano 45.478 samochodów z tej serii, obejmującej aktualnie pięć różnych modeli - więcej niż kiedykolwiek w roku rozrachunkowym.
Ponadto trwają prace nad wersją Cayenne z napędem hybrydowym, która ma spalać poniżej dziewięciu litrów paliwa na 100 kilometrów i pojawi się na rynku pod koniec tego dziesięciolecia. Cayenne z jednostką diesla, seryjnie wyposażony w sprawdzoną przekładnię automatyczną Tiptronic-S, będzie dostępny na rynku od lutego 2009 roku.
źródło: Porsche
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Porsche Cayenne - niskie podatki i rozwój diesli VW = diesel pod maską
Podobne: Porsche Cayenne - niskie podatki i rozwój diesli VW = diesel pod maską




Podobne galerie: Porsche Cayenne - niskie podatki i rozwój diesli VW = diesel pod maską
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Porsche
Galerie zdjęć
Newsletter