Samochody 4x4 » Aktualności » Peugeot przed Dakarem: Jak wygrać w debiucie?

Peugeot przed Dakarem: Jak wygrać w debiucie?
2014-12-24 - P. Krupka Tagi: Rajd Dakar, Peugeot 2008 DKR
Francuski zespół Peugeot Total, na 37. edycję najtrudniejszego terenowego rajdu na świecie, przygotował tajną broń. Zbudowany specjalnie na tę okazję, Peugeot 2008 DKR ma być w stanie nie tylko przejechać 15-dniowe zawody, ale również odnieść w nich sukces. Problem w tym, że ostatni raz Peugeot triumfował na Dakarze 25 lat temu. Co więcej, nowe auto francuskiego producenta napędzane jest tylko na jedną oś. Od 14 lat na mecie z pierwszym czasem meldowały się samochody napędzane na cztery koła… Liczby nie są optymistyczne, ale nie bądźmy pesymistami.
Najmocniejszą stroną Peugeota są jego kierowcy. Trzy auta poprowadzą: Cyril Despers, Carlos Sainz i Stephane Peterhansel. Wszyscy panowie wygrali Dakar łącznie 17 razy! Rekordzistą jest oczywiście Peterhansel. Francuz pięć razy triumfował na motocyklu i pięciokrotnie był najlepszy w klasyfikacji samochodów. I to właśnie jego zapytaliśmy co zrobić, żeby Peugeota 2008 DKR dowieźć do mety w jednym kawałku, i to z najszybszym czasem…
Krok pierwszy: Ocenić swoje tempo
„Na chwilę obecną wiemy, że nasz samochód jest szybki, ale nie wiemy na co możemy sobie pozwolić na długich dystansach. Podczas pierwszego etapu, trzeba będzie go wyczuć i lepiej poznać. Nie wiemy również jak szybka jest konkurencja. Najważniejsze w naszym przypadku będzie znalezienie odpowiedniego tempa. Dopiero później będzie można opracowywać strategię”.
Krok drugi: Polegać na swoich mocnych stronach
„Mamy nowy samochód. Kompletnie inny od wszystkich. Ma on swoje mocne i słabsze strony. W jednym miejscu będzie jechał wolniej, w innym będziemy mogli pojechać szybciej od innych. Trzeba będzie znaleźć te zalety i je wykorzystać. Prowadząc samochód z napędem na dwa koła trzeba jechać czysto i starać się nie zakopać. Nie wolno o tym zapominać”.Krok 3: Szanować samochód
„Mając nowe auto trzeba liczyć się z tym, że coś może pójść nie tak. Nasza konstrukcja nie jest jeszcze tak dobrze rozwinięta, jak przykładowo MINI, które wygrywały Dakar i z roku na rok są lepiej dopracowane. Tak więc musimy szanować nasze auta od początku. Ja nie zamierzam od pierwszego etapu jechać na sto procent jego możliwości...".
Sainz znany jest z tego, że ma ciężką nogę, i możemy być niemal pewni, że od początku będzie jechał z gazem wciśniętym w podłogę. Dzięki temu już na początku dowiemy się jakim maksymalnym tempem może jechać DKR Peugeot 2008. Despers w swoim debiucie, będzie chciał po prostu dojechać do mety na czterech kołach. Peterhansel to król strategii i inne miejsce niż pierwsze go nie interesuje.
„Na chwilę obecną wiemy, że nasz samochód jest szybki, ale nie wiemy na co możemy sobie pozwolić na długich dystansach. Podczas pierwszego etapu, trzeba będzie go wyczuć i lepiej poznać. Nie wiemy również jak szybka jest konkurencja. Najważniejsze w naszym przypadku będzie znalezienie odpowiedniego tempa. Dopiero później będzie można opracowywać strategię”.
„Mamy nowy samochód. Kompletnie inny od wszystkich. Ma on swoje mocne i słabsze strony. W jednym miejscu będzie jechał wolniej, w innym będziemy mogli pojechać szybciej od innych. Trzeba będzie znaleźć te zalety i je wykorzystać. Prowadząc samochód z napędem na dwa koła trzeba jechać czysto i starać się nie zakopać. Nie wolno o tym zapominać”.Krok 3: Szanować samochód
„Mając nowe auto trzeba liczyć się z tym, że coś może pójść nie tak. Nasza konstrukcja nie jest jeszcze tak dobrze rozwinięta, jak przykładowo MINI, które wygrywały Dakar i z roku na rok są lepiej dopracowane. Tak więc musimy szanować nasze auta od początku. Ja nie zamierzam od pierwszego etapu jechać na sto procent jego możliwości...".
Sainz znany jest z tego, że ma ciężką nogę, i możemy być niemal pewni, że od początku będzie jechał z gazem wciśniętym w podłogę. Dzięki temu już na początku dowiemy się jakim maksymalnym tempem może jechać DKR Peugeot 2008. Despers w swoim debiucie, będzie chciał po prostu dojechać do mety na czterech kołach. Peterhansel to król strategii i inne miejsce niż pierwsze go nie interesuje.
źródło: inf. prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Peugeot przed Dakarem: Jak wygrać w debiucie?
Podobne: Peugeot przed Dakarem: Jak wygrać w debiucie?


Podobne galerie: Peugeot przed Dakarem: Jak wygrać w debiucie?



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter