Samochody 4x4 » Aktualności » Nowy Mercedes GL po face-liftingu debiutuje w polskich salonach

Nowy Mercedes GL po face-liftingu debiutuje w polskich salonach
2009-06-01 - K. Spychalski Tagi: Mercedes, SUV, Face lifting, Mercedes GL
Technologie BlueEFFICIENCY i BlueTEC, wydajne silniki, jeszcze bogatsze wyposażenie, zupełnie nowe elementy karoserii i udoskonalone wnętrze - tak wygląda Mercedes-Benz Klasy GL na rok modelowy 2010.
Więcej zdjęć Mercedesa GL po face-liftingu w naszej galerii »
Odświeżony największy offroader Mercedesa spala teraz nawet o 8 procent mniej paliwa (wg wstępnych danych) i jest bardziej przyjazny środowisku. Tradycyjnie Klasę GL wyróżniają doskonałe parametry prowadzenia, zarówno podczas jazdy szosowej, jak i po bezdrożach; wyjątkowa przestronność wnętrza oraz komfort jazdy w niczym nie ustępujący walorom luksusowej limuzyny.
Począwszy od jesieni 2009 r., Mercedes-Benz będzie dysponować także najbogatszą na świecie ofertą aut typu SUV wyposażonych w niezwykle wydajne rozwiązanie w dziedzinie obróbki gazów spalinowych - technologię SCR. Oprócz Klasy GL w wersji 350 BlueTEC 4MATIC, potencjalny nabywca będzie mógł także zdecydować się na zakup modeli ML 350 BlueTEC 4MATIC oraz R 350 BlueTEC 4MATIC. Owo oszczędne i przyjazne środowisku naturalnemu trio zdążyło już narobić sporo szumu w pierwszym roku sprzedaży na rynku amerykańskim.
Klasa GL jeszcze bardziej atrakcyjna
Klasa GL to numer jeden wśród luksusowych modeli SUV Mercedes-Benz, a nowa wersja umacnia silną pozycję Mercedesa w segmencie terenowych samochodów Premium. W Klasie GL na rok 2010 wprowadzono rozmaite modyfikacje natury technicznej oraz technologie przyczyniające się do obniżenia zużycia paliwa i podniesienia walorów środowiskowych wysokoprężnych wersji Klasy GL.Projektanci ze Stuttgartu zadbali także o to, aby przykuwające wzrok nadwozie auta mocniej oddziaływało na zmysły obserwatora. Wyrazisty wygląd Klasy GL podkreślają zmodernizowane zderzaki, przeprojektowane chromowane elementy zabezpieczenia podwozia z przodu i z tyłu, nowa atrapa przednia oraz światła przeciwmgłowe/lampy do jazdy dziennej połączone za pomocą pokrytej chromem listwy.
Inne nowe elementy to koła ze stopu lekkich metali w rozmiarze od 18 do 21 cali, a także przerobione, chromowane końcówki układu wydechowego. Paletę kolorów uzupełniają dwa nowe lakiery metalizowane: „Tenorite Grey” (szarość tenorytu) i „Palladium Silver” (srebro palladowe). Dyszel holowniczy jest teraz ukryty pod osłoną tylną i wysuwany w miarę potrzeby.
Prezentowane luksusowe auto terenowe oferuje także swoim użytkownikom maksymalny poziom bezpieczeństwa, na straży którego stoi szeroka gama systemów zintegrowanych w koncepcję ochrony użytkowników PRE-SAFE®. Rozwiązanie to automatycznie przygotowuje pojazd i osoby nim podróżujące na nadchodzące zderzenie poprzez zoptymalizowane wykorzystanie dostępnych funkcji ochronnych. Stanowiący wyposażenie SUV-a układ inteligentnego oświetlenia drogi (Intelligent Light System, ILS) odpowiada za optymalne rozłożenie snopa światła przed pojazdem, w zależności od sytuacji na drodze i warunków pogodowych. Wyposażenie standardowe obejmuje lampy do jazdy dziennej oraz światła tylne w technologii diod elektroluminescencyjnych.
Luksusowe wnętrze czyli gwarancja dobrego samopoczucia
GL zaprasza do środka 5 lub 7 pasażerów. Podróżujący Klasą GL z przyjemnością zanurzą się w zdumiewająco obszernym wnętrzu, stwarzającym typowy dla marki Mercedes-Benz, a przy tym porównywalny z Klasą S, klimat podróżowania. Poddane stylistycznym modyfikacjom fotele wyściełane skórą i tkaniną typu ARTICO, ozdobione kontrastującą obwódką, to atrakcja tegorocznej wersji modelowej, która z pewnością będzie przyciągać wzrok przechodniów. Flagowy model GL 500 będzie z kolei oferowany ze wstawkami z ekskluzywnej skóry typu nappa.
Wszystkie auta wyposażono w nowe wskaźniki, wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą nappa, jak również aktywne zagłówki NECK PRO foteli kierowcy i przedniego pasażera. Atrakcyjność wnętrza podnosi dodatkowo wyposażenie dostępne w opcji, jak na przykład dwubarwne wstawki skórzane (czerń i kaszmirowy beż, bądź czerń i szarość alpaki), czy rozproszone oświetlenie wnętrza rodem z Klasy S. Paletę dostępnych elementów wykładziny wnętrza uzupełnia wariant „antracytowa topola”.
GL 350 CDI 4MATIC z technologią BlueEFFICIENCY dostarcza wiele radości z jazdy, przy ograniczonym zużyciu paliwa
Oprócz GL 350 BlueTEC 4MATIC wyposażonego w technologię SCR, Klasa GL jest teraz dostępna w wersji BlueEFFICIENCY w modelu GL 350 CDI 4MATIC. Auto to spala o około 5 procent mniej oleju niż jego poprzednik, przy czym osiągi wcale na tym nie cierpią. Silnik V6 napędzający ten samochód w dalszym ciągu generuje 165 kW/224 KM mocy, pozostawiając do dyspozycji kierowcy maksymalny moment obrotowy 510 Nm, dostępny już przy 1.600 obr./min. Przeciętne zużycie paliwa tej wysokoprężnej jednostki to zaledwie 9,3 litra oleju na 100 kilometrów.
Podobnie jak pozostałe modele BlueEFFICIENCY oferowane przez markę Mercedes-Benz, także GL wyposażono w bogaty zestaw rozwiązań sprzyjających ograniczeniu spalania paliwa. Należy do nich wydajna automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC, która przechodzi w tryb jałowy podczas postoju samochodu na światłach lub w korku ulicznym, co skutkuje zmniejszonym obciążeniem pracy silnika, a co za tym idzie - niższym spalaniem. Zużycie paliwa udało się zredukować jeszcze bardziej dzięki zastosowaniu opon o niższym współczynniku oporu toczenia.
Parametry aerodynamiczne poprawiono poddając przeróbce przednią osłonę chłodnicy i dodając więcej spojlerów w okolicach kół przednich. Apetyt Klasy GL na paliwo ograniczono także stosując energooszczędne, elektryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Z kolei dzięki komputerowi mierzącemu poziom zużycia paliwa oraz wyświetlaczowi pokazującemu aktualne spalanie, kierowca Klasy GL może na bieżąco kontrolować ten parametr i, w miarę potrzeb, odpowiednio dostosowywać styl jazdy.
Niezrównany komfort jazdy: modele GL 450 4MATIC, GL 500 4MATIC i GL 450 CDI 4MATIC wyposażone w silniki V8
Doskonałe osiągi i niezrównany komfort jazdy należą do tych specjalnych zalet, którymi mogą poszczycić się oba modele napędzane silnikami ośmiocylindrowymi, spełniającymi przy tym wymogi normy EU5 standard. 5,5-litrowa jednostka napędowa pod maską GL 500 dysponuje mocą 285 kW/388 KM i momentem obrotowym 530 Nm. Pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, niemal tak szybko jak samochód sportowy. Z autami wyścigowymi jest również porównywalna jego prędkość maksymalna, wynosząca 240 km/h.
W modelu GL 450 zamontowano benzynową V-ósemkę o pojemności 4,6 litra, mocy 250 kW/340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 460 niutonometrów. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Silnik wysokoprężny V8 na wyposażeniu GL 450 CDI 4MATIC dostarcza moc 225 kW/306 KM, a 700 Nm momentu obrotowego, które oferuje, gwarantuje doskonały komfort jazdy.
Bezpieczny i zwinny, zarówno na drodze, jak i podczas jazdy po bezdrożach
Obok innowacyjnego układu napędu na wszystkie koła 4MATIC, montowanego standardowo zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC, niezwykle precyzyjnego układu kierowniczego oraz oferowanego w standardzie adaptacyjnego systemu tłumienia drgań (Adaptive Damping System, ADS), Klasa GL zaskoczy nabywcę doskonałymi parametrami prowadzenia i doskonałymi walorami jezdnymi. Gwarantują one wyjątkowy poziom komfortu i bezpieczeństwa czynnego.
Samochód radzi sobie doskonale nie tylko na szosie, ale także w terenie. Zmodyfikowany układ AIRMATIC umożliwia zwiększenie prześwitu do 307 milimetrów. Pakiet technologiczny Offroad-Pro, dostępny w ramach wyposażenia standardowego, znacznie poprawia manewrowanie autem w terenie dzięki zastosowaniu reduktora i wielotarczowych blokad na tylnej osi oraz centralnego mechanizmu różnicowego. Pracę kierowcy ułatwiają jeszcze bardziej dodatkowe elektroniczne systemy wspomagające, takie jak terenowy ABS, układ kontroli zjazdu z pochyłości (Downhill Speed Regulation, (DSR) czy funkcja zapobiegająca gaśnięciu silnika.
Więcej zdjęć Mercedesa GL po face-liftingu w naszej galerii »
Klasa GL to numer jeden wśród luksusowych modeli SUV Mercedes-Benz, a nowa wersja umacnia silną pozycję Mercedesa w segmencie terenowych samochodów Premium. W Klasie GL na rok 2010 wprowadzono rozmaite modyfikacje natury technicznej oraz technologie przyczyniające się do obniżenia zużycia paliwa i podniesienia walorów środowiskowych wysokoprężnych wersji Klasy GL.Projektanci ze Stuttgartu zadbali także o to, aby przykuwające wzrok nadwozie auta mocniej oddziaływało na zmysły obserwatora. Wyrazisty wygląd Klasy GL podkreślają zmodernizowane zderzaki, przeprojektowane chromowane elementy zabezpieczenia podwozia z przodu i z tyłu, nowa atrapa przednia oraz światła przeciwmgłowe/lampy do jazdy dziennej połączone za pomocą pokrytej chromem listwy.
Inne nowe elementy to koła ze stopu lekkich metali w rozmiarze od 18 do 21 cali, a także przerobione, chromowane końcówki układu wydechowego. Paletę kolorów uzupełniają dwa nowe lakiery metalizowane: „Tenorite Grey” (szarość tenorytu) i „Palladium Silver” (srebro palladowe). Dyszel holowniczy jest teraz ukryty pod osłoną tylną i wysuwany w miarę potrzeby.
Prezentowane luksusowe auto terenowe oferuje także swoim użytkownikom maksymalny poziom bezpieczeństwa, na straży którego stoi szeroka gama systemów zintegrowanych w koncepcję ochrony użytkowników PRE-SAFE®. Rozwiązanie to automatycznie przygotowuje pojazd i osoby nim podróżujące na nadchodzące zderzenie poprzez zoptymalizowane wykorzystanie dostępnych funkcji ochronnych. Stanowiący wyposażenie SUV-a układ inteligentnego oświetlenia drogi (Intelligent Light System, ILS) odpowiada za optymalne rozłożenie snopa światła przed pojazdem, w zależności od sytuacji na drodze i warunków pogodowych. Wyposażenie standardowe obejmuje lampy do jazdy dziennej oraz światła tylne w technologii diod elektroluminescencyjnych.
Luksusowe wnętrze czyli gwarancja dobrego samopoczucia
GL zaprasza do środka 5 lub 7 pasażerów. Podróżujący Klasą GL z przyjemnością zanurzą się w zdumiewająco obszernym wnętrzu, stwarzającym typowy dla marki Mercedes-Benz, a przy tym porównywalny z Klasą S, klimat podróżowania. Poddane stylistycznym modyfikacjom fotele wyściełane skórą i tkaniną typu ARTICO, ozdobione kontrastującą obwódką, to atrakcja tegorocznej wersji modelowej, która z pewnością będzie przyciągać wzrok przechodniów. Flagowy model GL 500 będzie z kolei oferowany ze wstawkami z ekskluzywnej skóry typu nappa.
Wszystkie auta wyposażono w nowe wskaźniki, wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą nappa, jak również aktywne zagłówki NECK PRO foteli kierowcy i przedniego pasażera. Atrakcyjność wnętrza podnosi dodatkowo wyposażenie dostępne w opcji, jak na przykład dwubarwne wstawki skórzane (czerń i kaszmirowy beż, bądź czerń i szarość alpaki), czy rozproszone oświetlenie wnętrza rodem z Klasy S. Paletę dostępnych elementów wykładziny wnętrza uzupełnia wariant „antracytowa topola”.
GL 350 CDI 4MATIC z technologią BlueEFFICIENCY dostarcza wiele radości z jazdy, przy ograniczonym zużyciu paliwa
Oprócz GL 350 BlueTEC 4MATIC wyposażonego w technologię SCR, Klasa GL jest teraz dostępna w wersji BlueEFFICIENCY w modelu GL 350 CDI 4MATIC. Auto to spala o około 5 procent mniej oleju niż jego poprzednik, przy czym osiągi wcale na tym nie cierpią. Silnik V6 napędzający ten samochód w dalszym ciągu generuje 165 kW/224 KM mocy, pozostawiając do dyspozycji kierowcy maksymalny moment obrotowy 510 Nm, dostępny już przy 1.600 obr./min. Przeciętne zużycie paliwa tej wysokoprężnej jednostki to zaledwie 9,3 litra oleju na 100 kilometrów.
Podobnie jak pozostałe modele BlueEFFICIENCY oferowane przez markę Mercedes-Benz, także GL wyposażono w bogaty zestaw rozwiązań sprzyjających ograniczeniu spalania paliwa. Należy do nich wydajna automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC, która przechodzi w tryb jałowy podczas postoju samochodu na światłach lub w korku ulicznym, co skutkuje zmniejszonym obciążeniem pracy silnika, a co za tym idzie - niższym spalaniem. Zużycie paliwa udało się zredukować jeszcze bardziej dzięki zastosowaniu opon o niższym współczynniku oporu toczenia.
Parametry aerodynamiczne poprawiono poddając przeróbce przednią osłonę chłodnicy i dodając więcej spojlerów w okolicach kół przednich. Apetyt Klasy GL na paliwo ograniczono także stosując energooszczędne, elektryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Z kolei dzięki komputerowi mierzącemu poziom zużycia paliwa oraz wyświetlaczowi pokazującemu aktualne spalanie, kierowca Klasy GL może na bieżąco kontrolować ten parametr i, w miarę potrzeb, odpowiednio dostosowywać styl jazdy.
Niezrównany komfort jazdy: modele GL 450 4MATIC, GL 500 4MATIC i GL 450 CDI 4MATIC wyposażone w silniki V8
Doskonałe osiągi i niezrównany komfort jazdy należą do tych specjalnych zalet, którymi mogą poszczycić się oba modele napędzane silnikami ośmiocylindrowymi, spełniającymi przy tym wymogi normy EU5 standard. 5,5-litrowa jednostka napędowa pod maską GL 500 dysponuje mocą 285 kW/388 KM i momentem obrotowym 530 Nm. Pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, niemal tak szybko jak samochód sportowy. Z autami wyścigowymi jest również porównywalna jego prędkość maksymalna, wynosząca 240 km/h.
W modelu GL 450 zamontowano benzynową V-ósemkę o pojemności 4,6 litra, mocy 250 kW/340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 460 niutonometrów. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Silnik wysokoprężny V8 na wyposażeniu GL 450 CDI 4MATIC dostarcza moc 225 kW/306 KM, a 700 Nm momentu obrotowego, które oferuje, gwarantuje doskonały komfort jazdy.
Bezpieczny i zwinny, zarówno na drodze, jak i podczas jazdy po bezdrożach
Obok innowacyjnego układu napędu na wszystkie koła 4MATIC, montowanego standardowo zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC, niezwykle precyzyjnego układu kierowniczego oraz oferowanego w standardzie adaptacyjnego systemu tłumienia drgań (Adaptive Damping System, ADS), Klasa GL zaskoczy nabywcę doskonałymi parametrami prowadzenia i doskonałymi walorami jezdnymi. Gwarantują one wyjątkowy poziom komfortu i bezpieczeństwa czynnego.
Samochód radzi sobie doskonale nie tylko na szosie, ale także w terenie. Zmodyfikowany układ AIRMATIC umożliwia zwiększenie prześwitu do 307 milimetrów. Pakiet technologiczny Offroad-Pro, dostępny w ramach wyposażenia standardowego, znacznie poprawia manewrowanie autem w terenie dzięki zastosowaniu reduktora i wielotarczowych blokad na tylnej osi oraz centralnego mechanizmu różnicowego. Pracę kierowcy ułatwiają jeszcze bardziej dodatkowe elektroniczne systemy wspomagające, takie jak terenowy ABS, układ kontroli zjazdu z pochyłości (Downhill Speed Regulation, (DSR) czy funkcja zapobiegająca gaśnięciu silnika.
źródło: Mercedes
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowy Mercedes GL po face-liftingu debiutuje w polskich salonach
Podobne: Nowy Mercedes GL po face-liftingu debiutuje w polskich salonach



Podobne galerie: Nowy Mercedes GL po face-liftingu debiutuje w polskich salonach



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter