Samochody 4x4  »  Aktualności  »  Nissan Qashqai+2 - prezentacja nowego modelu
Nissan Qashqai+2

Nissan Qashqai+2 - prezentacja nowego modelu

2008-04-16 - K. Spychalski     Tagi: Nissan, Nissan Qashqai, SUV, Minivan
Rynkowi rywale dopiero zaczęli doganiać definiujący nowy segment rynku model QASHQAI, a Nissan już podniósł poprzeczkę jeszcze wyżej: doskonale sprzedające się kompaktowe auto typu crossover doczekało się swej 7-miejscowej wersji. Noszący nazwę QASHQAI+2, najnowszy Nissan czerpie to, co najlepsze z oryginalnego modelu QASHQAI oferując dodatkowo trzeci rząd siedzeń, by stworzyć pierwsze, rodzinne auto typu crossover. „QASHQAI odniósł w Europie ogromny sukces. Jego niezwykły wygląd przemawia do klientów szukających czegoś odmiennego: lecz to nie wszystko. Dynamiczna linia połączona jest z przestronnym wnętrzem, najwyższej jakości materiałami oraz czystą radością z jazdy - wszystko to czyni z modelu QASHQAI prawdziwy bestseller. Teraz na rynek trafia QASHQAI+2 nadający rodzinie QASHQAI nowy wymiar … i sprawiający, że Nissan nadal oferował będzie coś, czemu w tym segmencie rynkowym nie może dorównać żaden inny producent” - powiedział Simon Thomas, Senior Vice President, Sales and Marketing, Nissan Europe QASHQAI+2 - fakty:
• Początek sprzedaży w październiku
• Rozstaw osi wydłużony o 135 mm
• Długość całkowita wzrosła o 211 mm
• Wysokość większa o 38 mm
• Składany do płaskiej powierzchni trzeci rząd siedzeń
• Schowek pod podłogą większego bagażnika
• Wyjątkowe akcenty stylizacyjne i bogatsze wyposażenie standardowe
• Gama modeli taka sama jak w rodzinie QASHQAI, więc…
- dwa modele z silnikami benzynowymi oraz dwa diesle
- napęd na dwa oraz na cztery koła
- trzy wersje wyposażenia oraz wersje tapicerki

Rekordowe wyniki sprzedaży mu nie wystarczyły. Nissan QASHQAI - model definiujący segment kompaktowych aut typu crossover - jest gotów przekroczyć kolejne granice. Do oryginalnego modelu, którego europejska sprzedaż przekracza właśnie próg 170.000 egzemplarzy, dołącza nowa wersja dla siedmiu pasażerów.Noszący nazwę QASHQAI+2, nowy model postrzegany jest przez Nissana jako pierwszy rodzinny crossover. Wraz z planowanym niedługo Murano drugiej generacji, ma on poszerzyć ofertę Nissana w segmencie crossover do trzech różnych modeli. Jego sprzedaż rozpocznie się w październiku.

Modelem QASHQAI+2 będą zainteresowani klienci poszukujący samochodu przestronnego, wygodnego i funkcjonalnego jak MPV, ale także charakteryzującego się bardziej atrakcyjnym, wyrafinowanym wzornictwem. Z badań przeprowadzonych przez firmę Nissan wynika, że nabywców modelu QASHQAI do zakupu tego pojazdu zdecydowanie skłania wzornictwo - dla trzech czwartych z nich jest to pierwszy samochód marki Nissan. Tak samo będzie w przypadku modelu QASHQAI+2. Dla tych klientów dostępne obecnie na rynku wieloosobowe auta z trzema rzędami foteli nie są atrakcyjnie. Jednoczenie badania prowadzone przez Nissana ujawniły, że coraz więcej klientów w tym segmencie rynku nie jest zainteresowanych „rodzinnymi” pojazdami sportowo-użytkowymi z trzecim rzędem siedzeń. Samochody te są według nich zbyt duże i zbyt „pudełkowate" w stosunku do ich potrzeb.Na podstawie tych opinii europejski zespół ds. planowania produktów Nissana zidentyfikował grupę potencjalnych klientów poszukujących eleganckiego i jednocześnie praktycznego samochodu rodzinnego. QASHQAI+2 jest kontynuacją koncepcji crossovera, której tak skutecznym pionierem był QASHQAI, plasujący się pomiędzy dwoma wyraźnymi segmentami rynku i przyciągający klientów, których nie zadawalała w pełni żadna z dostępnych tradycyjnych opcji.Ze wstępnych analiz opinii klientów wynika, że potencjalni nabywcy postrzegają model QASHQAI+2 jako samochód bardziej dostosowany do potrzeb rodziny, oferujący większą niezależność i będący idealnym pojazdem na rodzinne urlopy, którego eksploatacja sprawia więcej radości niż w przypadku konwencjonalnych modeli.Z uznaniem wyrażają się oni także o większej funkcjonalności, przestronności i wszechstronności auta, jak również uważają go za pojazd atrakcyjniejszy i bardziej elegancki od propozycji alternatywnych.

O ile QASHQAI jest zasadniczo atrakcyjny dla nabywców bezdzietnych, rodziców z jednym dzieckiem albo osób, których dorosłe dzieci opuściły już rodzinny dom, o tyle QASHQAI+2 będzie oferował racjonalne zalety praktycznego samochodu rodzinnego, z takimi elementami jak eleganckie wzornictwo, wysoka jakość wykończenia wnętrza i duża przyjemność z jazdy, zaspokajającymi potrzeby emocjonalne klienta decydującego się na jego zakup.Podobnie jak będąca zdobywcą wielu nagród wersja oryginalna, QASHQAI +2 został zaprojektowany w Europie i będzie wytwarzany w wysoce wydajnej fabryce Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii.

W styczniu tego roku zakład ten - który w roku 2007 wyprodukował rekordową liczbę 353.000 pojazdów - przeniósł produkcję modeli QASHQAI budowanych na eksport do Japonii do fabryki w japońskim Kyushu, by tym samym zwolnić moce produkcyjne na potrzeby rynku europejskiego. Ponadto, niedawno wprowadzono w nim trzecią zmianę, by sprostać rosnącemu popytowi.„Debiut modelu QASHQAI+2 jeszcze bardziej uatrakcyjni tą rodzinę modeli, więc trzecia zmiana w Sunderland jest absolutnie niezbędna jeśli chcemy zaspokoić wyjątkowy popyt na ten model” mówi Simon Thomas..

QASHQAI+2 dzieli wiele technicznych genów z oryginałem, lecz jest nieco inny niemal pod każdym względem. Stworzony przez projektantów z Nissan Design Europe w londyńskiej dzielnicy Paddington, nowy model jest identyczny jak QASHQAI od przodu do przedniego słupka … cała reszta została zmieniona.Dzięki powiększeniu rozstawu osi o 135 mm - do 2 765 mm - całkowita długość modelu QASHQAI +2 wzrosła do 4 526 mm, jest więc o 211 większa niż w wersji 5-drzwiowej.

By zapewnić odpowiednią ilość miejsca na głowy pasażerom trzeciego rzędu siedzeń, linia dachu została przedłużona i przeprofilowana w tylnej części pojazdu, dodając 38 mm do całkowitej wysokości auta i powiększając ją do 1 643 mm. Ilość miejsca na głowę nad środkowym i przednim rzędem siedzeń wzrosła odpowiednio o 16 mm i 10 mm, zaś przestrzeń na kolana pasażerów środkowego rzędu powiększono o 23 mm.Zmieniono również wygląd przednich i tylnych drzwi: ramki przednich drzwi są bardziej kwadratowe i dopasowane do zmienionej linii dachu, zaś tylne drzwi są zupełnie nowe - dłuższe o 135 mm i również wyposażone w bardziej prostokątne ramki.

Do pozostałych zmian stylistycznych należą większe okna boczne z tyłu dające pasażerom podróżującym na trzecim rzędzie siedzeń więcej światła oraz poczucie przestrzeni. Wersje pięcio- i siedmiomiejscowa różnią się także nową klapą tylną z głębiej osadzoną szybą, zmienionym zderzakiem tylnym oraz nową, opływową atrapą chłodnicy stosowaną wyłącznie w QASHQAI+2.Do wyposażenia standardowego modelu QASHQAI+2 należy również ogromny, panoramiczny, szklany dach. Zamocowany na stałe dach jest o 140 mm dłuższy niż szyberdach oferowany w modelu QASHQAI i wyposażony jest w zasuwaną elektrycznie osłonę przeciwsłoneczną.

QASHQAI+2 posiada również w standardzie relingi dachowe, zaś przyciemniane szyby wszystkich okien za przednimi drzwiami oferowane są w wyższych wersjach wyposażenia.Pozostawmy jednak stylistykę. Charakter nowego modelu oznacza, że większość prac projektowych i rozwojowych koncentrowała się na tylnej części auta, zaś celem było uczynienie go możliwie najbardziej wszechstronnym, praktycznym i wygodnym.

Wydłużenie tylnych drzwi ułatwiło dostęp do przedziału pasażerskiego, zaś wsiadanie na ostatni rząd siedzeń stało się prostsze dzięki zmianom w środkowej kanapie. Oprócz składanego oparcia kanapa ma teraz możliwość przesuwania się do przodu i do tyłu, ułatwiając dostęp do ostatniego rzędu siedzeń.Kanapa może przesuwać się aż o 100 mm, ma też możliwość składania się w proporcji 40/20/40: w wersji 5-drzwiowej proporcja ta wynosi 60/40. Oparcie kanapy ma regulowany kąt pochylenia - można je ustawić w 9 pozycjach w zakresie 15 stopni - od 10 do 25 stopni.

Środkowa część „20 procent” może również pełnić rolę fotela lub szerokiego, wielofunkcyjnego podłokietnika. Kiedy służy jako podłokietnik, oprócz tego że daje pasażerom trzeciego rzędu siedzeń poczucie większej przestrzeni, oferuje również dwa uchwyty na kubki oraz zamykany schowek zdolny pomieścić osobiste odtwarzacze muzyczne, konsole do gier oraz płyty CD. Posiada również wbudowane gniazdko zasilające. W pozycji pionowej pojemnik staje się schowkiem dla pasażerów ostatniego rzędu siedzeń.Trzeci rząd siedzeń jest genialnie praktyczny. Zaprojektowany dla dzieci lub dorosłych o wzroście do koło 1,60 metra, wyposażony jest w regulowane w siedmiu pozycjach oparcie i może być oczywiście złożony na płasko, by zwiększyć przestrzeń na bagaż. Kanapa jest dzielona w proporcji 50/50, a każda z jej części może być złożona przez pociągnięcie jednego paska: nie ma potrzeby uprzedniego demontażu zagłówków.

Po złożeniu powstaje duża, płaska przestrzeń bagażowa o pojemności niemal 500 litrów - o 90 litrów więcej niż w modelu QASHQAI. Nowa tylna klapa oraz zmienione obicia boczne pozwoliły na zmniejszenie wysokości załadunku o 13 mm do poziomu 770 mm. Szerokość bagażnika wzrosła zaś aż o 224 mm do wielkości 1186 mm.

W przeciwieństwie do wielu innych pojazdów 7-miejscowych, QASHQAI+2 wyposażony jest w pełną, zwijaną roletę. Przy złożonych tylnych siedzeniach można jej używać w sposób konwencjonalny. Jeśli trzeci rząd siedzeń jest zajęty, można ją złożyć i umieścić w specjalnym schowku pod podłogą bagażnika. Dzięki temu roleta - podobnie jak dodatkowa para siedzeń - może przez cały czas znajdować się w samochodzie.

Tymczasem pokrywa umieszczonego pod podłogą bagażnika schowka może pełnić także rolę osłony oddzielającej delikatny ładunek - taki jak na przykład jajka czy butelki - dzięki niej cięższe produkty nie zgniotą tych mniej odpornych. Przedział bagażowy kończy się stylową, wykonaną ze stali nierdzewnej nakładką zabezpieczającą krawędź podłogi bagażnika przy załadunku cięższych towarów.

Pod względem mechanicznym QASHQAI+2 idzie w ślady swego pierwowzoru. Oznacza to zastosowanie wydłużonej płyty podłogowej Nissana oznaczonej literą C, przedniego zawieszenia z kolumnami McPhersona i wysuniętym do przodu dolnym wahaczem. Zawieszenie montowane jest do ramy pomocniczej przymocowanej do nadwozia specjalnymi, gumowymi tulejami, które pochłaniają hałas i wibracje, podnosząc poziom komfortu i wyrafinowania. Przedni drążek stabilizatora przymocowany jest bezpośrednio do kolumny McPhersona, zapewniając skuteczniejszą kontrolę nad przechyłami nadwozia podczas pokonywania zakrętów.

W pełni niezależne, wielowahaczowe zawieszenie tylne pozwala na precyzyjne prowadzenie i zapewnia stabilność przy dużych prędkościach. Przymocowane do nadwozia za pośrednictwem sztywnej, tylnej ramy pomocniczej do minimum obniża poziom hałasu i wibracji. W kompaktowych rozmiarów zespole zastosowano aluminiowy wahacz górny, dzięki któremu zaoszczędzono 4 kilogramy masy.

Większa długość oraz dodatkowe wyposażenie modelu QASHQAI+2 spowodowało przyrost wagi auta o około 100kg. Ustawienia zawieszenia zostały dopasowane do tej zmiany. Skorygowano także sposób pracy elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, w które wyposażone są wszystkie modele QASHQAI.

Dostępne są dwie wersje podwozia dające wybór pomiędzy napędem na dwa lub cztery koła - to ostatnie rozwiązanie wykorzystuje zaawansowany system ALL-MODE 4x4.

Opracowany przez Nissana system ALL-MODE 4x4 - dostępny w wersji 2.0 diesel oraz z silnikami benzynowymi - umożliwia bezpieczną i zrelaksowaną jazdę dzięki elektronice, która czuwa nad kontrolą trakcji i sprawia, że QASHQAI+2 zawsze oferuje doskonałą przyczepność, niezależnie od tego jak trudne są warunki. W przeciwieństwie do innych, automatycznych układów napędu na cztery koła, system ALL-MODE wykorzystuje do przenoszenia momentu obrotowego pomiędzy osiami w możliwie najkrótszym czasie nie pompy hydrauliczne, lecz zaawansowaną elektronikę.

W normalnych warunkach QASHQAI +2 przekazuje napęd na przednie koła, co ogranicza straty energii i pomaga oszczędzać paliwo. Jednak w momencie wykrycia poślizgu koła, centralne sprzęgło tylnego mostu zostaje elektronicznie włączone i moment obrotowy jest dzielony odpowiednio pomiędzy przednią i tylną oś.

Układ ma trzy tryby pracy wybierane przełącznikiem na środkowej konsoli. W trybie 2WD napęd przenoszony jest na stałe na koła przednie - jest to idealne rozwiązanie do jazdy w dobrych warunkach pogodowych. Po wciśnięciu przycisku blokady, układ przełącza się na stały napęd na cztery koła - moment obrotowy dzielony jest pomiędzy przednie i tylne koła w stosunku 57:43.

Jednak najbardziej praktyczne jest ustawienie „wybierz i zapomnij”, czyli tryb Auto, w którym to układ sam podejmuje odpowiednie decyzje. Czujniki łączące jednostkę sterującą silnika z układem napędu na cztery koła oraz ze sterownikiem ABS nieustannie monitorują uślizg kół i automatycznie wysyłają sygnały to elektromagnetycznego sprzęgła środkowego zamontowanego tuż przed tylną osią, które stosownie rozdziela moment obrotowy.

W trybie Auto, układ automatycznie dostosuje się do nieoczekiwanie śliskiej nawierzchni, takiej jak mokre liście na jesieni, poranny, zimowy szron czy też luźny szuter spotykany na drodze niezależnie od pory roku.

ALL-MODE 4x4 jest nierozerwalnie połączony z ósmą generacją systemu ESP firmy Bosch. Czujniki w układzie hamulcowym, kierowniczym, przy kołach oraz w nadwoziu nieustannie monitorują sposób, w jaki prowadzone jest auto.

Na podstawie informacji o kącie skrętu kół oraz ich prędkości obrotowej ESP przewiduje manewr, jaki kierowca zamierza wykonać, zaś czujniki obrotu wokół osi pionowej oraz przyspieszenia bocznego przekazują układowi informacje o tym, czy samochód może wpaść w poślizg. W sytuacji awaryjnej, ESP działa bardzo szybko. Aktywując hamulce przy właściwych kołach „naprowadza” pojazd na właściwy kurs.

QASHQAI +2 posiada również inne elektroniczne układy, takie jak kontrola hamowania w zakręcie (cornering brake control - CBC) czy zaawansowany układ kontroli podsterowności (enhanced understeer control - EUC), aktywujący hamulce przy wszystkich czterech kołach i ograniczający w ten sposób podsterowność. Hydrauliczny asystent hamowania (hydraulic fade compensation - HFC) zapobiega utracie siły hamowania po intensywnym użyciu hamulców.

Układ hamulcowy jest zasadniczo taki sam jak w modelu QASHQAI, lecz zastosowanie w standardzie 17-calowych obręczy ze stopów lekkich w wersji dwulitrowej pozwoliło za powiększenie tarcz hamulcowych z tyłu.

QASHQAI +2 oferuje wybór pomiędzy dwoma jednostkami benzynowymi oraz dwom silnikami diesla. Podstawowy silnik benzynowy to lekka, całkowicie aluminiowa jednostka o pojemności 1598 cm3, osiągająca moc 115 KM (84 kW) oraz 160 Nm moment obrotowego. Posiada ona cztery zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu, wielopunktowy wtrysk paliwa oraz układ bezstopniowego sterowania pracą wałków rozrządu.

Najmocniejszy silnik benzynowy to również całkowicie aluminiowa jednostka 16-zaworowa. Ma ona pojemność 1997 cm3 i oferuje 140 KM (103 kW) oraz 200 Nm momentu obrotowego. Około 90% owego momentu dostępne jest już od 2000 obr/min, dzięki czemu kierowca ma do dyspozycji przyspieszenie, jakiego spodziewać się można od większych silników.

Większa jednostka jest niemal równie kompaktowa jak silnik 1.6. Jej cechą charakterystyczną jest znacznie obniżony poziom tarcia wewnętrznego. Uzyskiwany jest on dzięki technologii lustrzanego wykończenia powierzchni łożysk wału korbowego oraz wałka rozrządu, jak również dzięki nowej metodzie obróbki zapewniającej idealnie okrągłe przekroje cylindrów: technika ta jest powszechnie stosowana przy produkcji silników wyczynowych, lecz rzadko można ją spotkać w produkcji seryjnej.

Najmniejszy z silników diesla to najmocniejsza wersja uznanej jednostki partnera strategicznego Nissana - firmy Renault. Silnik 1.5 dCi (K9K) osiąga 106 KM (78 kW) oraz 240Nm momentu obrotowego. Chwalony za oszczędność i niski poziom hałasu, wyposażony jest w elastyczne koło zamachowe eliminujące efekty acyklicznego trybu pracy. Zaprojektowany tak, by spełniać wymagania normy Euro 4, silnik ma obniżony stopień sprężania (16:1) oraz wielołopatkową turbinę o zmiennej geometrii kierownic.

Silnik 2.0 dCi wyposażony jest w piezoelektryczne wtryskiwacze firmy Bosch i osiąga moc 150 KM (110 kW) oraz 320 Nm momentu obrotowego. Technologia piezoelektryczna zapewnia szybką i bardzo precyzyjną kontrolę wtrysku, umożliwiając podzielenie dawki paliwa na pięć porcji w każdym cyklu pracy: dwie dawki wstępne, jedna główna oraz dwie końcowe.

Dawki wstępne obniżają poziom hałasu i ograniczają typowy dla diesla klekot. Dawki końcowe podtrzymują natomiast proces spalania dawki głównej, wypalając cząstki sadzy i ograniczając emisję szkodliwych substancji jeszcze zanim opuszczą one komorę spalania.

Recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) powoduje kontrolowany wzrost temperatury w komorze spalania zmniejszając ilość szkodliwych substancji w spalinach (NOx) i sprawiając, że silnik jest bardziej przyjazny dla środowiska. Benzynowy silnik 2.0 jest również standardowo wyposażony w filtr DPF.

Jeśli chodzi o skrzynie biegów, wybierać można pomiędzy 5-stopniową przekładnią manualną (1.6 litra benzyna), 6-stopniową manualną (2.0 litra benzyna oraz obydwa diesle), 6-stopniową automatyczną (4WD 2.0 dCi) oraz, co niespotykane w tej klasie pojazdów, wysoce wydajną przekładnią CVT w benzynowej wersji 4WD 2.0. Ostatnia skrzynia umożliwia wybór pomiędzy bezstopniową zmianą przełożenia lub trybem ręcznym z sześcioma ustalonymi przełożeniami.

Idąc w ślady modelu QASHQAI, jego nowa, rodzinna wersja dostępna jest w trzech różnych opcjach wyposażenia - znanych już jako Visia, Acenta oraz Tekna.

W zależności od wersji, do wyposażenia standardowego należą automatyczne światła, automatyczne wycieraczki, centralny zamek blokujący drzwi po ruszeniu, tempomat, przyciemniane szyby, elektrycznie opuszczane szyby, czujniki parkowania, 16- lub 17-calowe felgi ze stopów lekkich, oraz Inteligentny Kluczyk Nissana. Manualna lub automatyczne klimatyzacja posiada funkcję delikatnego nawiewu. By zapewnić odpowiednie chłodzenie pasażerom na ostatnim rzędzie siedzeń zastosowano też większą sprężarkę.

Stylowe podświetlenie wnętrza znaleźć można we wszystkich modelach, podobnie jak dużą liczbę schowków, w tym umieszczoną pod fotelem szufladę, duży schowek w desce rozdzielczej oraz kieszenie drzwiowe. Do wyposażenia standardowego należy także panoramiczny, szklany dach oraz relingi dachowe.

Wszystkie systemy audio - radio z CD, radio z wbudowaną w deskę rozdzielczą zmieniarką na sześć płyt, lub pełny system nawigacji z wbudowaną zmieniarką na sześć płyt - wyposażono w technologię Bluetooth umożliwiającą zdalną obsługę telefonu komórkowego oraz wyświetlacza z numerem dzwoniącej osoby.

QASHQAI +2 posiada takie samo wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jak oceniona na pięć gwiazdek w teście Euro-NCAP wersja 5-miejscowa. Posiada on sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtyny), napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu oraz aktywne zagłówki.

Do popularnego wyposażenia dodatkowego należą skórzana tapicerka oraz zaawansowany system nawigacji satelitarnej z 7-calowym, kolorowym ekranem (służącym również jako wyświetlacz tylnej kamery parkowania) oraz układem sterowania głosem.

„QASHQAI+2 dodaje rodzinie modeli nowy wymiar i czyni ją jeszcze bardziej wszechstronną. Znajdzie uznanie nie tylko wśród większych rodzin, lecz również wśród tych, którzy doceniają niezwykły wygląd, wysoką pozycję za kierownicą oraz dodatkową przestrzeń i wszechstronność. Dzięki siedmiu dostępnych w każdym czasie siedzeniom, na rodzinne wycieczki -na przykład z dziadkami - można się teraz wybierać jednym, a nie dwoma autami,” powiedział Pierre Loing, Vice President, Product Planning, Nissan Europe.

„Niektórzy klienci będą wywodzić się z grona obecnych lub potencjalnych nabywców modelu QASHQAI, lecz jesteśmy pewni, że większość z nich zmieni auto innej marki, najczęściej konwencjonalnego minivana: klienci ci doceniają styl oraz dynamizm oryginalnego QASHQAIA, lecz potrzebują dodatkowych miejsc oferowanych przez minivana… niezależnie od tego jak jest on nudny. Dzięki modelowi QASHQAI+2 mogą teraz cieszyć się tym co najlepsze w obu typach aut.”



źródło: Nissan

Dodaj komentarz

Komentowanie zostało zamknięte.
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Nissan Qashqai+2 - prezentacja nowego modelu

Nissan Qashqai+2 - prezentacja nowego modelu
ukasino 2008-10-14 20:41
bardzo fajny model, kurcze, japończycy o umią sobie wymysleć autko. ciekae jak wyglada ta przedłużona sylwetka, był ktoś już w salonie?
Nissan Qashqai+2 - prezentacja nowego modelu
mariuszkos 2008-10-17 12:11
widziałem go na ulicy chyba. Szczerze mówiąc jego większy rozmiar nie rzuca się w ogóle w oczy. Dopiero po dobrej chwili i przez porównanie ze stojącym na chodniku starszym qq zdałem sobie sprawę, że patrze na ten nowy model. zgrabniutko się prezentuje jak na takie duże auto muszę przyznac.
Nissan Qashqai+2 - prezentacja nowego modelu
Paulina_wwa 2008-10-26 17:51
Ta sama linia, ten sam klimat i tak naprawdę nowy qq wizualnie niewiele się większy wydaje. Faktycznie na pierwszy rzut oka można się nie zorientować, że to qq+2. Siedziałam już. Zasadniczo podobne wrażenia. Fajnie jak dla mnie, że wypuścili taki model. Poza tym to jak by nie było jeden z tańszych 7-osobowych samochodów na naszym rynku.
Nissan Qashqai+2 - prezentacja nowego modelu
mariuszkos 2008-10-31 23:37
No teraz Euro podrożało, to troszkę gorzej z tą ceną, ale wciąż jest bardzo atrakcyjna moim zdaniem na tle konkurencji. Zresztą z taką zafirą na przykład i tak wygrywa, bo to crossover jednak.
Nissan Qashqai+2 - prezentacja nowego modelu
Paulina_wwa 2008-11-14 21:06
A teraz znowu potaniało, wiec nie panikuj, cena nie jest zła. poza tym ma byc obniżka ogólnie na nissany przed końcem roku. dzis slyszalam, ze stary qq za 60tys bedzie plus promocje, wiec zanosi sie sezon na ciekawe okazje.
Rysiek
Nissan Qashqai+2 - prezentacja nowego modelu
Rysiek 2008-11-17 11:33
jezu znowu niby sprytni spamerzy niby dyskutujacy na forum eh... stucznie to brzmi, douczcie sie jeszcze