Samochody 4x4 » Opisy aut 4x4 » Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
Patrol GR to poważna terenówka oferująca ponadto znośny komfort na asfalcie. Jest także ponadprzeciętnie niezawodna.
Nissan Patrol 160 odznaczał się prostotą, niezawodnością i dzielnością w terenie. Miał jednak jedną poważną wadę - fatalnie sprawował się na asfalcie. Dlatego 7 lat po jego debiucie (w 1987 roku) zaprezentowano zmodyfikowaną wersję GR (Grand Raid). Tak powstał prawdziwy samochód terenowy oferujący w miarę dobry komfort jazdy.
Nissan Patrol GR Y60 po przeróbkach firmy Extrem4x4
Nissan Patrol GR Y60 po przeróbkach firmy Extrem4x4
Solidne nadwozie kłopotliwe w mieście
Stylistyka GR-a prezentuje starą, dobrą szkołę projektowania off-roaderów - najważniejsze są solidność i masywność, a nowoczesność czy ekstrawagancja schodzą na dalszy plan. Dzięki temu samochód wygląda naprawdę „męsko”, szczególnie jeśli uzbroimy go w dodatkowe orurowanie i oświetlenie. Podkreślić trzeba także spore rozmiary zewnętrzne zapewniające odpowiednią „wyższość” nad mniejszymi autami, lecz mocno utrudniające manewrowanie. Maska jest bardzo długa, a przy cofaniu przeszkadzają koło zapasowe, dzielona pionowo klapa bagażnika i masywne zagłówki. Dochodzi do tego bardzo duża średnica zawracania, w „5-drzwiówce” wynosząca aż 14 m! I już tracimy ochotę na parkowanie tym kolosem w miejskiej dżungli...
Nissan Patrol GR Y60 po przeróbkach firmy Extrem4x4
Nissan Patrol GR Y60 po przeróbkach firmy Extrem4x4
Od 5 do 10 osób
Poza miastem docenia się jednak rozmiary auta, bo zapewniają one naprawdę niezłą przestronność. Obie odmiany nadwoziowe występują ponadto w wersji z podwyższonym dachem High Roof. Kto myśli o wspólnych wycieczkach krajoznawczych, powinien wybrać wariant 5-drzwiowy High Roof z przedłużonym rozstawem osi. Taki kolos ma homologację na aż 10 osób! Co poza tym w kabinie? Prosta (zarówno kształtem, jak i pod względem obsługi), dostatecznie wykończona deska rozdzielcza i... trochę luksusu. W tym miejscu auto wyraźnie góruje nad „zwykłym” Patrolem - w wyposażeniu opcjonalnym znajdziemy skórzana tapicerkę, klimatyzację i podstawową „elektrykę”.
Benzyniak i dwa turbodiesle
W palecie jednostek napędowych znajdziemy 4,2-litrowego „benzynowca” o mocy 170 KM i momencie 320 Nm, turbodiesla 145 KM/331 Nm o podobnej pojemności oraz silnik 2.8 td/113 KM/235 Nm. Ten ostatni sprzedawał się najlepiej, dlatego spotyka się go najczęściej. Odstaje dynamiką od 4,2-litrowców (sprint do 100 km/h trwa 20 sekund), ale wyraźnie mniej spala (13 l/100 km). Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, jest całkiem elastyczny.GR bardziej wygodny
Podczas, gdy przy konstruowaniu „normalnego” Patrola nie brano pod uwagę wygody na asfalcie, to w wersji GR była ona dość ważnym aspektem. Dzięki wprowadzeniu modyfikacji w podwoziu, komfort i stabilność wyraźnie poprawiły się. Ale i tak, mimo to, nie można liczyć na zbyt wiele. W końcu to typowa terenówka - z twardym resorowaniem oraz nadwoziem mocno wychylającym się na zakrętach. Co dostajemy w zamian? Doskonałe właściwości terenowe.
Król bezdroży
Patrol GR jest jedną z najpopularniejszych terenówek świata. Czy to Europa, czy to Afryka, ten samochód zna każdy, kto choć trochę interesuje się autami 4x4 lub ma z nimi kontakt na co dzień. Wielu uważa, że to prawdziwy król wśród off-roaderów, bo dojedzie praktycznie wszędzie. I rzeczywiście - auto zbudowane jest naprawdę solidnie. W zawieszeniu zastosowano sztywne mosty oparte na sprężynach śrubowych, a w układzie napędowym znajdziemy przód dołączany „na sztywno” i reduktor. Lepsze własności terenowe ma oczywiście zwinniejsza odmiana 3-drzwiowa, zwłaszcza ze względu na większy kąt rampowy. Wariant 5d natomiast, bardzo dobrze nadaje się na pojazd turystyczny. W dziedzinie „własności terenowe” Patrol GR ma jeszcze jedną, a właściwie dwie zalety. Po pierwsze rynek akcesoriów terenowych do tego auta jest bardzo bogaty. Po drugie - ten Nissan jest ponadprzeciętnie niezawodny.
Prosta, solidna budowa
Samochód ma bardzo trwałe podwozie i praktycznie bezawaryjny napęd (przegrzanie motoru 2.8 td może skutkować pęknięciem głowicy). Co prawda pojawiają się już pierwsze ślady korozji, a przyciski na kokpicie czasem odmawiają posłuszeństwa, jednak poza tym trudno o powtarzalne usterki. Pochwalić trzeba także stosunkowo prostą budowę, mocno ułatwiającą ewentualne naprawy. Dzięki temu, i innym zaletom wymienionym w tekście, auto jest często spotykane w najmniej cywilizowanych miejscach naszej planety. I bardzo dobrze, bo tam jest jego miejsce! Miejska dżungla to rewir dla SUV-ów, a nie off-roaderów z prawdziwego zdarzenia!
Nissan Patrol 160 odznaczał się prostotą, niezawodnością i dzielnością w terenie. Miał jednak jedną poważną wadę - fatalnie sprawował się na asfalcie. Dlatego 7 lat po jego debiucie (w 1987 roku) zaprezentowano zmodyfikowaną wersję GR (Grand Raid). Tak powstał prawdziwy samochód terenowy oferujący w miarę dobry komfort jazdy.
Stylistyka GR-a prezentuje starą, dobrą szkołę projektowania off-roaderów - najważniejsze są solidność i masywność, a nowoczesność czy ekstrawagancja schodzą na dalszy plan. Dzięki temu samochód wygląda naprawdę „męsko”, szczególnie jeśli uzbroimy go w dodatkowe orurowanie i oświetlenie. Podkreślić trzeba także spore rozmiary zewnętrzne zapewniające odpowiednią „wyższość” nad mniejszymi autami, lecz mocno utrudniające manewrowanie. Maska jest bardzo długa, a przy cofaniu przeszkadzają koło zapasowe, dzielona pionowo klapa bagażnika i masywne zagłówki. Dochodzi do tego bardzo duża średnica zawracania, w „5-drzwiówce” wynosząca aż 14 m! I już tracimy ochotę na parkowanie tym kolosem w miejskiej dżungli...
Poza miastem docenia się jednak rozmiary auta, bo zapewniają one naprawdę niezłą przestronność. Obie odmiany nadwoziowe występują ponadto w wersji z podwyższonym dachem High Roof. Kto myśli o wspólnych wycieczkach krajoznawczych, powinien wybrać wariant 5-drzwiowy High Roof z przedłużonym rozstawem osi. Taki kolos ma homologację na aż 10 osób! Co poza tym w kabinie? Prosta (zarówno kształtem, jak i pod względem obsługi), dostatecznie wykończona deska rozdzielcza i... trochę luksusu. W tym miejscu auto wyraźnie góruje nad „zwykłym” Patrolem - w wyposażeniu opcjonalnym znajdziemy skórzana tapicerkę, klimatyzację i podstawową „elektrykę”.
W palecie jednostek napędowych znajdziemy 4,2-litrowego „benzynowca” o mocy 170 KM i momencie 320 Nm, turbodiesla 145 KM/331 Nm o podobnej pojemności oraz silnik 2.8 td/113 KM/235 Nm. Ten ostatni sprzedawał się najlepiej, dlatego spotyka się go najczęściej. Odstaje dynamiką od 4,2-litrowców (sprint do 100 km/h trwa 20 sekund), ale wyraźnie mniej spala (13 l/100 km). Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, jest całkiem elastyczny.GR bardziej wygodny
Podczas, gdy przy konstruowaniu „normalnego” Patrola nie brano pod uwagę wygody na asfalcie, to w wersji GR była ona dość ważnym aspektem. Dzięki wprowadzeniu modyfikacji w podwoziu, komfort i stabilność wyraźnie poprawiły się. Ale i tak, mimo to, nie można liczyć na zbyt wiele. W końcu to typowa terenówka - z twardym resorowaniem oraz nadwoziem mocno wychylającym się na zakrętach. Co dostajemy w zamian? Doskonałe właściwości terenowe.
Król bezdroży
Patrol GR jest jedną z najpopularniejszych terenówek świata. Czy to Europa, czy to Afryka, ten samochód zna każdy, kto choć trochę interesuje się autami 4x4 lub ma z nimi kontakt na co dzień. Wielu uważa, że to prawdziwy król wśród off-roaderów, bo dojedzie praktycznie wszędzie. I rzeczywiście - auto zbudowane jest naprawdę solidnie. W zawieszeniu zastosowano sztywne mosty oparte na sprężynach śrubowych, a w układzie napędowym znajdziemy przód dołączany „na sztywno” i reduktor. Lepsze własności terenowe ma oczywiście zwinniejsza odmiana 3-drzwiowa, zwłaszcza ze względu na większy kąt rampowy. Wariant 5d natomiast, bardzo dobrze nadaje się na pojazd turystyczny. W dziedzinie „własności terenowe” Patrol GR ma jeszcze jedną, a właściwie dwie zalety. Po pierwsze rynek akcesoriów terenowych do tego auta jest bardzo bogaty. Po drugie - ten Nissan jest ponadprzeciętnie niezawodny.
Prosta, solidna budowa
Samochód ma bardzo trwałe podwozie i praktycznie bezawaryjny napęd (przegrzanie motoru 2.8 td może skutkować pęknięciem głowicy). Co prawda pojawiają się już pierwsze ślady korozji, a przyciski na kokpicie czasem odmawiają posłuszeństwa, jednak poza tym trudno o powtarzalne usterki. Pochwalić trzeba także stosunkowo prostą budowę, mocno ułatwiającą ewentualne naprawy. Dzięki temu, i innym zaletom wymienionym w tekście, auto jest często spotykane w najmniej cywilizowanych miejscach naszej planety. I bardzo dobrze, bo tam jest jego miejsce! Miejska dżungla to rewir dla SUV-ów, a nie off-roaderów z prawdziwego zdarzenia!
źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Extrem4x4.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
14
Komentarze do:
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
lesny 2011-09-12 07:52
wszystko co napisali o patrolu to prawda ......tylko patrol
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
Sołtys 2011-10-28 23:33
Trudno się nie zgodzić z tym opisem ... sam mam GR-a ale pod względem komfortu można porównać go do kilku innych terenówek, które postawiłbym na jednym poziomie. Ni można tu zapomnieć o Toyocie, Landku, Isuzu i Jeepie ;-)
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
zły on 2012-01-23 22:57
5-drzwiowy High Roof z przedłużonym rozstawem osi nie był przedłużany był po prostu dłuższy hi roof nie ma tu nic do gadania.... i nie jest dostępny w europie Taki kolos ma homologację na aż 10 osób....7 modele na rynek afrykański (9 osób) rzadko maja homologacje na europe..... Ten ostatni sprzedawał się najlepiej, dlatego spotyka się go najczęściej- spotyka się go najczęściej bo 4,2 był tylko na wybrane rynki...
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
kalifek 2012-09-29 12:38
Od kiedy Patrol 4.2 pali więcej od 2.8, wystarczy spytać się użytkownika 4.2. Ponadto większy silnik zawsze mniej pali (przy tej samej mocy i wadze auta)
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
patrolfan 2012-10-29 13:41
szkoda ze nie napisali ze samochody na zdjeciach z firmy Extrem 4x4 to zazwyczaj zlom sprowadzony z przebiegioem 800 tys z cofnietym licznikiem i ladnie pomalowany, przestrzegam przed firma z Poznania A samochod sam jest godny polecenia
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
czarko52 2012-12-09 14:23
Patrol to rasowa terenówka z prawdziwego zdarzenia. Może i nie ma luksusów ale jest nie do zajechania podczas jazdy w terenie.
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
JurekD 2013-03-28 01:49
Patrolfan, EXTREM 4X4 nie jest z Poznania, tylko z 43-378 RYBARZOWICE ul. ŻYWIECKA 902, więc nie oczerniaj ludzi z Wielkopolski, bo kto jak kto, ale to nie sa oszuści i partacze więc nie pisz bzdur ! Osobiście jeżdżę z Warszawy serwisować Patrola do Poznania.
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
patrolowiec 2013-10-16 20:05
Hej. O co chodzi z tym Extrem 4x4. Co jak co, to firma z Rybarzowic trzyma najwyższy poziom. Auta stamtąd są może i drogie, ale perfekcyjne i nie ma co porównywać tej firmy do handlarzy cofających liczniki z "alledrogo". Ta firma robi dla Nissan Polska i nawet dla Fiat Auto Poland najnowsze modele do promocji marek. To o czymś świadczy. Nie ta liga Panowie ...
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
Tomi1982 2013-10-30 09:35
Patrol najlepszy
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
ptak 2014-02-19 13:17
Mam Grata Y60 93 rok sam go tnę a potem spawam ,sam go naprawiam a pomocnikiem są browary Tyskie :-) Co do firmy Extrem 4x4 to potrafią zrobić auto ale za odpowiednią kasę ( niestety takie zabawki kosztują ) a co do firmy z Poznania to pewnie chodziło o firmę CarTech . Gdy mam jakiś problem to dzwonię do nich i jeszcze nigdy mnie nie spławili .
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
malakurka 2014-02-20 17:12
niezłe hobby z tym gratem.
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
ptak 2014-02-21 20:17
To już nie hobby to już zboczenie :-D
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
maciekk23 2014-02-28 08:49
Nieźle "tnę, a potem spawam" to nie hobby, to chyba pasja ;-)
Podobne: Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi




Podobne galerie: Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Nissan
Galerie zdjęć
Newsletter