Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
Nissan Patrol GR Y60 po przeróbkach firmy Extrem4x4

Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi

2008-04-13 - K. Spychalski     Tagi: Nissan Patrol, Nissan
Patrol GR to poważna terenówka oferująca ponadto znośny komfort na asfalcie. Jest także ponadprzeciętnie niezawodna.

Nissan Patrol 160 odznaczał się prostotą, niezawodnością i dzielnością w terenie. Miał jednak jedną poważną wadę - fatalnie sprawował się na asfalcie. Dlatego 7 lat po jego debiucie (w 1987 roku) zaprezentowano zmodyfikowaną wersję GR (Grand Raid). Tak powstał prawdziwy samochód terenowy oferujący w miarę dobry komfort jazdy. Solidne nadwozie kłopotliwe w mieście

Stylistyka GR-a prezentuje starą, dobrą szkołę projektowania off-roaderów - najważniejsze są solidność i masywność, a nowoczesność czy ekstrawagancja schodzą na dalszy plan. Dzięki temu samochód wygląda naprawdę „męsko”, szczególnie jeśli uzbroimy go w dodatkowe orurowanie i oświetlenie. Podkreślić trzeba także spore rozmiary zewnętrzne zapewniające odpowiednią „wyższość” nad mniejszymi autami, lecz mocno utrudniające manewrowanie. Maska jest bardzo długa, a przy cofaniu przeszkadzają koło zapasowe, dzielona pionowo klapa bagażnika i masywne zagłówki. Dochodzi do tego bardzo duża średnica zawracania, w „5-drzwiówce” wynosząca aż 14 m! I już tracimy ochotę na parkowanie tym kolosem w miejskiej dżungli... Od 5 do 10 osób

Poza miastem docenia się jednak rozmiary auta, bo zapewniają one naprawdę niezłą przestronność. Obie odmiany nadwoziowe występują ponadto w wersji z podwyższonym dachem High Roof. Kto myśli o wspólnych wycieczkach krajoznawczych, powinien wybrać wariant 5-drzwiowy High Roof z przedłużonym rozstawem osi. Taki kolos ma homologację na aż 10 osób! Co poza tym w kabinie? Prosta (zarówno kształtem, jak i pod względem obsługi), dostatecznie wykończona deska rozdzielcza i... trochę luksusu. W tym miejscu auto wyraźnie góruje nad „zwykłym” Patrolem - w wyposażeniu opcjonalnym znajdziemy skórzana tapicerkę, klimatyzację i podstawową „elektrykę”.
Benzyniak i dwa turbodiesle

W palecie jednostek napędowych znajdziemy 4,2-litrowego „benzynowca” o mocy 170 KM i momencie 320 Nm, turbodiesla 145 KM/331 Nm o podobnej pojemności oraz silnik 2.8 td/113 KM/235 Nm. Ten ostatni sprzedawał się najlepiej, dlatego spotyka się go najczęściej. Odstaje dynamiką od 4,2-litrowców (sprint do 100 km/h trwa 20 sekund), ale wyraźnie mniej spala (13 l/100 km). Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, jest całkiem elastyczny.GR bardziej wygodny

Podczas, gdy przy konstruowaniu „normalnego” Patrola nie brano pod uwagę wygody na asfalcie, to w wersji GR była ona dość ważnym aspektem. Dzięki wprowadzeniu modyfikacji w podwoziu, komfort i stabilność wyraźnie poprawiły się. Ale i tak, mimo to, nie można liczyć na zbyt wiele. W końcu to typowa terenówka - z twardym resorowaniem oraz nadwoziem mocno wychylającym się na zakrętach. Co dostajemy w zamian? Doskonałe właściwości terenowe.

Król bezdroży

Patrol GR jest jedną z najpopularniejszych terenówek świata. Czy to Europa, czy to Afryka, ten samochód zna każdy, kto choć trochę interesuje się autami 4x4 lub ma z nimi kontakt na co dzień. Wielu uważa, że to prawdziwy król wśród off-roaderów, bo dojedzie praktycznie wszędzie. I rzeczywiście - auto zbudowane jest naprawdę solidnie. W zawieszeniu zastosowano sztywne mosty oparte na sprężynach śrubowych, a w układzie napędowym znajdziemy przód dołączany „na sztywno” i reduktor. Lepsze własności terenowe ma oczywiście zwinniejsza odmiana 3-drzwiowa, zwłaszcza ze względu na większy kąt rampowy. Wariant 5d natomiast, bardzo dobrze nadaje się na pojazd turystyczny. W dziedzinie „własności terenowe” Patrol GR ma jeszcze jedną, a właściwie dwie zalety. Po pierwsze rynek akcesoriów terenowych do tego auta jest bardzo bogaty. Po drugie - ten Nissan jest ponadprzeciętnie niezawodny.

Prosta, solidna budowa

Samochód ma bardzo trwałe podwozie i praktycznie bezawaryjny napęd (przegrzanie motoru 2.8 td może skutkować pęknięciem głowicy). Co prawda pojawiają się już pierwsze ślady korozji, a przyciski na kokpicie czasem odmawiają posłuszeństwa, jednak poza tym trudno o powtarzalne usterki. Pochwalić trzeba także stosunkowo prostą budowę, mocno ułatwiającą ewentualne naprawy. Dzięki temu, i innym zaletom wymienionym w tekście, auto jest często spotykane w najmniej cywilizowanych miejscach naszej planety. I bardzo dobrze, bo tam jest jego miejsce! Miejska dżungla to rewir dla SUV-ów, a nie off-roaderów z prawdziwego zdarzenia!



źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Extrem4x4.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
14

Komentarze do:

Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi

Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
lesny 2011-09-12 07:52
wszystko co napisali o patrolu to prawda ......tylko patrol
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
Sołtys 2011-10-28 23:33
Trudno się nie zgodzić z tym opisem ... sam mam GR-a ale pod względem komfortu można porównać go do kilku innych terenówek, które postawiłbym na jednym poziomie. Ni można tu zapomnieć o Toyocie, Landku, Isuzu i Jeepie ;-)
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
zły on 2012-01-23 22:57
5-drzwiowy High Roof z przedłużonym rozstawem osi nie był przedłużany był po prostu dłuższy hi roof nie ma tu nic do gadania.... i nie jest dostępny w europie Taki kolos ma homologację na aż 10 osób....7 modele na rynek afrykański (9 osób) rzadko maja homologacje na europe..... Ten ostatni sprzedawał się najlepiej, dlatego spotyka się go najczęściej- spotyka się go najczęściej bo 4,2 był tylko na wybrane rynki...
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
kalifek 2012-09-29 12:38
Od kiedy Patrol 4.2 pali więcej od 2.8, wystarczy spytać się użytkownika 4.2. Ponadto większy silnik zawsze mniej pali (przy tej samej mocy i wadze auta)
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
patrolfan 2012-10-29 13:41
szkoda ze nie napisali ze samochody na zdjeciach z firmy Extrem 4x4 to zazwyczaj zlom sprowadzony z przebiegioem 800 tys z cofnietym licznikiem i ladnie pomalowany, przestrzegam przed firma z Poznania A samochod sam jest godny polecenia
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
czarko52 2012-12-09 14:23
Patrol to rasowa terenówka z prawdziwego zdarzenia. Może i nie ma luksusów ale jest nie do zajechania podczas jazdy w terenie.
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
JurekD 2013-03-28 01:49
Patrolfan, EXTREM 4X4 nie jest z Poznania, tylko z 43-378 RYBARZOWICE ul. ŻYWIECKA 902, więc nie oczerniaj ludzi z Wielkopolski, bo kto jak kto, ale to nie sa oszuści i partacze więc nie pisz bzdur ! Osobiście jeżdżę z Warszawy serwisować Patrola do Poznania.
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
patrolowiec 2013-10-16 20:05
Hej. O co chodzi z tym Extrem 4x4. Co jak co, to firma z Rybarzowic trzyma najwyższy poziom. Auta stamtąd są może i drogie, ale perfekcyjne i nie ma co porównywać tej firmy do handlarzy cofających liczniki z "alledrogo". Ta firma robi dla Nissan Polska i nawet dla Fiat Auto Poland najnowsze modele do promocji marek. To o czymś świadczy. Nie ta liga Panowie ...
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
Tomi1982 2013-10-30 09:35
Patrol najlepszy
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
ptak 2014-02-19 13:17
Mam Grata Y60 93 rok sam go tnę a potem spawam ,sam go naprawiam a pomocnikiem są browary Tyskie :-) Co do firmy Extrem 4x4 to potrafią zrobić auto ale za odpowiednią kasę ( niestety takie zabawki kosztują ) a co do firmy z Poznania to pewnie chodziło o firmę CarTech . Gdy mam jakiś problem to dzwonię do nich i jeszcze nigdy mnie nie spławili .
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
malakurka 2014-02-20 17:12
niezłe hobby z tym gratem.
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
ptak 2014-02-21 20:17
To już nie hobby to już zboczenie :-D
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
maciekk23 2014-02-28 08:49
Nieźle "tnę, a potem spawam" to nie hobby, to chyba pasja ;-)
Nissan Patrol GR Y60 - pogromca każdej drogi
smooter 2014-05-11 11:00
Te auta są praktycznie niezniszczalne.
Newsletter
Galerie zdjęć