Samochody 4x4 » Opisy aut 4x4 » Nissan Patrol 160 - taki, jak trzeba

Prawdziwy off-roader powinien radzić sobie z każdą przeszkodą, być prosty w budowie i niezawodny w eksploatacji. Taki jest też Patrol 160.
Historia Patrola zaczyna się w 1951 roku w japońskiej armii. Wtedy to rozpoczęła się produkcja prostych i wytrzymałych pojazdów na licencji Jeepa. W kolejnych latach prezentowano nowe, coraz bardziej „cywilne”, wcielenia modelu. W roku 1980 przyszedł czas na serię 160, która pojawiła się także w Europie. Cztery lata później autu zafundowano lekki lifting, a w 1985 roku produkcję na rynek europejski przeniesiono do Hiszpanii. Tyle historii. Prostota kształtów w trzech nadwoziach
Auto było dostępne jako 3- lub 5-drzwiowe kombi oraz pick-up. Wszystkie odmiany cechują proste, niewyszukane kształty, które stały się jednak wizytówką modelu. Restyling z 1984 roku przyniósł głównie prostokątne reflektory i duży napis „Nissan” na atrapie chłodnicy. Podkreślić trzeba niezłą widoczność, która pomaga w manewrowaniu niemałym Patrolem. Archaiczne wnętrze
Największą kabinę ma oczywiście wersja Wagon o 3-metrowym rozstawie osi. Na jej pokładzie może się zmieścić, i to całkiem swobodnie, aż 8 osób. Czy będzie im wygodnie? Niestety nie. Siedzenia, choć trwałe i odporne na zabrudzenia, nie są zbyt komfortowe. Niesprzyjające są także materiały wykańczające kokpit, boczki drzwi i podłogę. Archaiczna stylistyka i prawie zerowe wyposażenie dopełniają wizerunku.
Duży diesel idealny w teren
Poza benzynowym motorem 2.8/120 KM/201 Nm, w palecie jednostek znajdziemy dwie odmiany 3,3-litrowego diesla. Słabszy wariant oferuje 95 koni i 216 niutonometrów, mocniejszy natomiast odpowiednio 110 i 255. Pierwszy z silników jest trwalszy i mniej wrażliwy na jakość paliwa, natomiast drugi lepiej przyspiesza. Obie jednostki doskonale sprawdzają się na bezdrożach.Konstrukcja wybitnie terenowa
W podwoziu zastosowano sztywne mosty oparte na resorach piórowych oraz napęd 4x4 wyposażony w 2-stopniowy reduktor, z przodem dołączanym „na sztywno”. Takie rozwiązania pozwalają zapomnieć o wygodzie na asfalcie, a brak centralnego mechanizmu różnicowego uniemożliwia stosowanie napędu 4x4 na równej nawierzchni. No cóż, nie do tego Patrol został skonstruowany. On ma przejechać przez każdą przeszkodę bez uszczerbku na podzespołach. I z tego zadania wywiązuje się znakomicie! Porządne, mocne podwozie, świetne kąty terenowe nadwozia i super-niskie zaawansowanie konstrukcji - tu wszystko dzielnie znosi trudy terenowej eksploatacji.
Japońska niezawodność
Aby bezproblemowo (bezawaryjnie) pokonywać bezdroża, trzeba jednak dbać o auto. Patrol wymaga częstych wymian olejów i filtrów, a szarżowanie w terenie skutecznie obniża trwałość podzespołów. Dbając o samochód, zapewniamy sobie spokojny sen i spokojną jazdę. Wtedy terenowy Nissan pokazuje prawdziwie japońską niezawodność, a jedyną awarią okazuje się… przebita opona.
Historia Patrola zaczyna się w 1951 roku w japońskiej armii. Wtedy to rozpoczęła się produkcja prostych i wytrzymałych pojazdów na licencji Jeepa. W kolejnych latach prezentowano nowe, coraz bardziej „cywilne”, wcielenia modelu. W roku 1980 przyszedł czas na serię 160, która pojawiła się także w Europie. Cztery lata później autu zafundowano lekki lifting, a w 1985 roku produkcję na rynek europejski przeniesiono do Hiszpanii. Tyle historii. Prostota kształtów w trzech nadwoziach
Auto było dostępne jako 3- lub 5-drzwiowe kombi oraz pick-up. Wszystkie odmiany cechują proste, niewyszukane kształty, które stały się jednak wizytówką modelu. Restyling z 1984 roku przyniósł głównie prostokątne reflektory i duży napis „Nissan” na atrapie chłodnicy. Podkreślić trzeba niezłą widoczność, która pomaga w manewrowaniu niemałym Patrolem. Archaiczne wnętrze
Największą kabinę ma oczywiście wersja Wagon o 3-metrowym rozstawie osi. Na jej pokładzie może się zmieścić, i to całkiem swobodnie, aż 8 osób. Czy będzie im wygodnie? Niestety nie. Siedzenia, choć trwałe i odporne na zabrudzenia, nie są zbyt komfortowe. Niesprzyjające są także materiały wykańczające kokpit, boczki drzwi i podłogę. Archaiczna stylistyka i prawie zerowe wyposażenie dopełniają wizerunku.
Poza benzynowym motorem 2.8/120 KM/201 Nm, w palecie jednostek znajdziemy dwie odmiany 3,3-litrowego diesla. Słabszy wariant oferuje 95 koni i 216 niutonometrów, mocniejszy natomiast odpowiednio 110 i 255. Pierwszy z silników jest trwalszy i mniej wrażliwy na jakość paliwa, natomiast drugi lepiej przyspiesza. Obie jednostki doskonale sprawdzają się na bezdrożach.Konstrukcja wybitnie terenowa
W podwoziu zastosowano sztywne mosty oparte na resorach piórowych oraz napęd 4x4 wyposażony w 2-stopniowy reduktor, z przodem dołączanym „na sztywno”. Takie rozwiązania pozwalają zapomnieć o wygodzie na asfalcie, a brak centralnego mechanizmu różnicowego uniemożliwia stosowanie napędu 4x4 na równej nawierzchni. No cóż, nie do tego Patrol został skonstruowany. On ma przejechać przez każdą przeszkodę bez uszczerbku na podzespołach. I z tego zadania wywiązuje się znakomicie! Porządne, mocne podwozie, świetne kąty terenowe nadwozia i super-niskie zaawansowanie konstrukcji - tu wszystko dzielnie znosi trudy terenowej eksploatacji.
Japońska niezawodność
Aby bezproblemowo (bezawaryjnie) pokonywać bezdroża, trzeba jednak dbać o auto. Patrol wymaga częstych wymian olejów i filtrów, a szarżowanie w terenie skutecznie obniża trwałość podzespołów. Dbając o samochód, zapewniamy sobie spokojny sen i spokojną jazdę. Wtedy terenowy Nissan pokazuje prawdziwie japońską niezawodność, a jedyną awarią okazuje się… przebita opona.
źródło: Tekst: autor; zdjęcia: 4x4.mielec.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nissan Patrol 160 - taki, jak trzeba
Podobne: Nissan Patrol 160 - taki, jak trzeba




Podobne galerie: Nissan Patrol 160 - taki, jak trzeba



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Nissan
Newsletter
Galerie zdjęć

