Samochody 4x4 » Aktualności » Nissan Murano 2008 - Crossover na nowo

Nissan Murano 2008 - Crossover na nowo
2007-11-20 - K. Spychalski Tagi:
Kariera Murano rozpoczęła się w 2003 roku, w USA. Do Europy auto zawitało dopiero na początku 2005 roku, pomimo że jego genewska premiera odbyła się 10 miesięcy wcześniej. Dlaczego musiano tak długo czekać na debiut w salonach? Powód jest prosty - zmiany. Konstruktorzy musieli wprowadzić ponad 300 modyfikacji, aby dostosować auto do wymagań wybrednych Europejczyków. Czy to się opłaciło? Samochód łączy komfort, dynamizm i luksus, ale - niestety - kosztuje zbyt wiele. Dlatego też…
Czas na zmiany
Nissan Murano A. D. 2008 jest oparty na nowej platformie D, którą zastosowano również w niedostępnej u nas Altimie. Auto otrzymało całkowicie nowe, aluminiowe zawieszenie oraz precyzyjny układ kierowniczy. Silnik natomiast, nie przeszedł większych zmian. 3,5-litrowa V-szóstka dostała jednak 31-konny zastrzyk mocy i teraz ma aż 265 KM. Ze starego modelu pozostała także skrzynia. I to nie byle jaka. Automatyczny mechanizm, jako jeden z niewielu, jest bezstopniowy. Dla wielbicieli „manualów” przygotowano tryb sekwencyjnej zmiany przełożeń, w którym zaprogramowano 6 biegów. We wnętrzu znajdziemy ładniejszą, choć mniej oryginalną, deskę rozdzielczą oraz bogatsze wyposażenie. A jakie zmiany wprowadzono w stylistyce nadwozia? Odnowiona karoseria
Z przodu pojawiła się jeszcze oryginalniejsza, choć wg mnie nieco przesadzona, atrapa chłodnicy i węższe reflektory. W tylnej części nadwozia znajdziemy większe lampy a la Qashqai i inaczej wyprofilowaną klapę. Główna linia modelu pozostała jednak ta sama - z podniesioną karoserią i dynamicznymi elementami. Czy stylistyka spodoba się klientom? Poczekamy, zobaczymy. Debiut w amerykańskich salonach na początku przyszłego roku.
Nissan Murano A. D. 2008 jest oparty na nowej platformie D, którą zastosowano również w niedostępnej u nas Altimie. Auto otrzymało całkowicie nowe, aluminiowe zawieszenie oraz precyzyjny układ kierowniczy. Silnik natomiast, nie przeszedł większych zmian. 3,5-litrowa V-szóstka dostała jednak 31-konny zastrzyk mocy i teraz ma aż 265 KM. Ze starego modelu pozostała także skrzynia. I to nie byle jaka. Automatyczny mechanizm, jako jeden z niewielu, jest bezstopniowy. Dla wielbicieli „manualów” przygotowano tryb sekwencyjnej zmiany przełożeń, w którym zaprogramowano 6 biegów. We wnętrzu znajdziemy ładniejszą, choć mniej oryginalną, deskę rozdzielczą oraz bogatsze wyposażenie. A jakie zmiany wprowadzono w stylistyce nadwozia? Odnowiona karoseria
Z przodu pojawiła się jeszcze oryginalniejsza, choć wg mnie nieco przesadzona, atrapa chłodnicy i węższe reflektory. W tylnej części nadwozia znajdziemy większe lampy a la Qashqai i inaczej wyprofilowaną klapę. Główna linia modelu pozostała jednak ta sama - z podniesioną karoserią i dynamicznymi elementami. Czy stylistyka spodoba się klientom? Poczekamy, zobaczymy. Debiut w amerykańskich salonach na początku przyszłego roku.
źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nissan Murano 2008 - Crossover na nowo
Newsletter
Galerie zdjęć