Samochody 4x4 » Aktualności » Nissan EA2 - Murano I z technologią X-by-Wire

Nissan EA2 - Murano I z technologią X-by-Wire
2008-05-03 - K. Spychalski Tagi: SUV, Nissan, Nissan Murano, Odjechane
Nissan Motor Co., Ltd. zaprezentowała nowy samochód koncepcyjny o nazwie „EA2”, wyposażony w technologię X-by-Wire.
Technologia X-by-Wire polega na zastosowaniu okablowania i impulsów elektrycznych zamiast mechanicznych połączeń do sterowania najważniejszymi układami, w tym kierowniczym, hamulcowym i przeniesienia napędu. Takie rozwiązanie eliminuje wiele ograniczeń w zakresie integracji systemów działających w pojeździe, zapewniając większą elastyczność pod względem wykorzystania przestrzeni. EA2 oparty jest na crossoverze Murano pierwszej generacji. Podstawowe informacje o technologii X-by-Wire w EA2:
Dzięki zastąpieniu konwencjonalnych połączeń mechanicznych połączeniami elektrycznymi, układ kierowniczy i układ hamulcowy udało się zmniejszyć, uzyskując więcej przestrzeni we wnętrzu pojazdu bez zmiany długości jego nadwozia. W koncepcyjnym EA2 oznaczało to dodanie trzeciego rzędu siedzeń i zwiększenie liczby miejsc do siedmiu. Elektroniczny układ kierowniczy pozwala także na zastosowanie mniejszej, „wyścigowej” kierownicy, którą można obracać z mniejszym wysiłkiem i przesuwać w celu ułatwienia wsiadania i wysiadania. Elektroniczny układ hamulcowy umożliwia skrócenie skoku pedału hamulca i zwiększenie ilości miejsca w środku dzięki zastąpieniu wspomagania, cięgien i układu hydraulicznego połączeniami elektrycznymi.
Zastosowanie elektronicznego układu kierowniczego i hamulcowego pozwoliło na zwiększenie długości wnętrza pojazdu do 2600 mm, czyli o 110 w porównaniu z tradycyjnym modelem.
Elektroniczny układ sterowania skrzynią biegów umożliwia zastosowanie ruchomej konsoli centralnej, ułatwiającej przemieszczanie się między fotelami kierowcy i pasażera.
X-by-Wire przyczynia się także do zmniejszenia masy pojazdu, co przekłada się na poprawę osiągów, mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.
Technologia X-by-Wire polega na zastosowaniu okablowania i impulsów elektrycznych zamiast mechanicznych połączeń do sterowania najważniejszymi układami, w tym kierowniczym, hamulcowym i przeniesienia napędu. Takie rozwiązanie eliminuje wiele ograniczeń w zakresie integracji systemów działających w pojeździe, zapewniając większą elastyczność pod względem wykorzystania przestrzeni. EA2 oparty jest na crossoverze Murano pierwszej generacji. Podstawowe informacje o technologii X-by-Wire w EA2:
Dzięki zastąpieniu konwencjonalnych połączeń mechanicznych połączeniami elektrycznymi, układ kierowniczy i układ hamulcowy udało się zmniejszyć, uzyskując więcej przestrzeni we wnętrzu pojazdu bez zmiany długości jego nadwozia. W koncepcyjnym EA2 oznaczało to dodanie trzeciego rzędu siedzeń i zwiększenie liczby miejsc do siedmiu. Elektroniczny układ kierowniczy pozwala także na zastosowanie mniejszej, „wyścigowej” kierownicy, którą można obracać z mniejszym wysiłkiem i przesuwać w celu ułatwienia wsiadania i wysiadania. Elektroniczny układ hamulcowy umożliwia skrócenie skoku pedału hamulca i zwiększenie ilości miejsca w środku dzięki zastąpieniu wspomagania, cięgien i układu hydraulicznego połączeniami elektrycznymi.
Zastosowanie elektronicznego układu kierowniczego i hamulcowego pozwoliło na zwiększenie długości wnętrza pojazdu do 2600 mm, czyli o 110 w porównaniu z tradycyjnym modelem.
X-by-Wire przyczynia się także do zmniejszenia masy pojazdu, co przekłada się na poprawę osiągów, mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.
źródło: Nissan, zdjęcia: Autoblog
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nissan EA2 - Murano I z technologią X-by-Wire
Podobne: Nissan EA2 - Murano I z technologią X-by-Wire




Podobne galerie: Nissan EA2 - Murano I z technologią X-by-Wire


Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Nissan
Galerie zdjęć
Newsletter