Samochody 4x4 » Aktualności » Mitsubishi Racing Lancer - pierwszy start i pierwsze zwycięstwo

Mitsubishi Racing Lancer - pierwszy start i pierwsze zwycięstwo
2008-11-04 - K. Spychalski Tagi: Mitsubishi, Mitsubishi Lancer, Rajdy terenowe
Równa jazda Stephane Peterhansela i Jeana-Paula Cottret, oraz przemyślana praca całego zespołu Repsol Mitsubishi Ralliart podczas rajdu Baja Portalegre 500, zagwarantowała absolutnie nowemu Racing Lancerowi najwyższy stopień podium już w jego sportowym debiucie.
Nowa broń Mitsubishi w rajdach cross country, która zastąpi utytułowane Mitsubishi Pajero Evolution w styczniowym rajdzie Dakar, bez najmniejszych problemów pokonała trasę trzydniowej imprezy w Portugalii, docierając do maty z komfortową przewagą 4 min. 3 s. nad rywalami, po przejechaniu dystansu ponad 525 km odcinków specjalnych. To co wcześniej było brane pod uwagę jako ewentualność, stało się faktem w finałowej rundzie Pucharu Cross Country Baja. Dzięki ogromnej pracy i zaangażowaniu w rozwój nowej konstrukcji, ekipa Repsol Mitsubishi Ralliart mogła cieszyć się z triumfu swojej nowej rajdówki, w trudnych warunkach i na krętych, choć szybkich trasach w portugalskich górach, nieopodal Portalegre. Racing Lancer tuż przed rajdem pokonał ok. 5000 km tras podczas testów w południowym Maroku. Szef ekipy Dominique Serieys, był bardzo zadowolony z efektów pracy jego teamu: „Dzisiejszy wynik zamyka kolejny, pełen sukcesów sezon dla ekipy Repsol Mitsubishi Ralliart. Mamy na koncie trzy zwycięstwa i dwa drugie miejsca. Każdy w tym roku wykonał ogromną pracę. Mówię o naszych ludziach w MMSP, a także w MMC gdzie przygotowany jest silnik, oraz o naszych czterech załogach. Stephane, który dziś skapitaliozował naszą pracę, ale także Nani Roma, Luc Alphand i Hiroshi Masuoka, wszyscy oni grali kluczowe role w tym przedsięwzięciu”.
„Po ponad roku ciężkiej pracy nad przygotowaniem Racing Lancera do rywalizacji na najwyższym poziomie, to ogromna nagroda dla całego zespołu. W swym pierwszym starcie auto zapisało na swym koncie pierwsze zwycięstwo”, mówił Stephane Peterehansel. „To był ogromny zaszczyt zostać wybranym przez Mitsubishi do debiutu Racing Lancera i tym większa radość z uzyskanego wyniku”.
Stephane Peterhansel podczas portugalskiego rajdu PAX, rozegranego we wrześniu prowadził benzynowe Mitsubishi Pajero Evolution, był zatem idealnym kandydatem do porównania w zbliżonym terenie możliwości i osiągów obu konstrukcji. „Ogromnie zaskoczyły mnie dwie rzeczy podczas minionego weekendu”, opowiadał. „Pierwszą są możliwości nowego silnika 3.0 V6, który został niesamowicie rozwinięty i oferuje odpowiednią moc już od najniższych obrotów. Można poczuć moc i moment obrotowy turbodoładowanego Diesla wyjeżdżając z ciasnych zakrętów, uzyskując odpowiednią prędkość przed kolejną sekcją. Drugą mocną stroną samochodu jest zawieszenie. W imprezach takich, jak Baja Portalegre wymagane są specyficzne nastawy, a my przygotowaliśmy je bazując na danych z testów w Maroku. Okazało się, że wszystko pracuje w sposób doskonały i byłem naprawdę zaskoczony możliwościami zawieszenia, jego doskonałą pracą w terenie, a także precyzyjnym prowadzeniem samochodu”.
„Chociaż impreza nie była długa, warunki okazały się bardzo zmienne i to dało nam sporo istotnych wiadomości”, dodał pilot załogi, Jean-Paul Cottret. „Trasa była dosyć kręta, ale stosunkowo szybka i wymagająca precyzji, więc udało nam się zebrać kilka kluczowych danych. Udało nam się zrealizować plan w stu procentach, łącznie z tym, by wygrać z odpowiednim zapasem, pozwalającym na ewentualne zniwelowanie strat, gdybyśmy np. przebili oponę na ostatniej próbie”.
Ekipa Repsol Mitsubishi Ralliart zostaje w Portugalii i Hiszpanii na kilka kolejnych dni po Baja Portalegre, przeprowadzając dodatkowe testy nowego samochodu oraz przystosowując silnik do pracy na dużych wysokościach. Samochód, który wziął udział w zakończonym właśnie rajdzie nadal będzie wykorzystywany do testów przed szybko zbliżającym się Dakarem 2009, natomiast prezentację kompletu czterech aut, jakie wystartują w tym rajdzie zaplanowano na 15 grudnia w Le Creusot we Francji, tuż przed ich odprawieniem drogą lotniczą do południowej Ameryki.
Nowa broń Mitsubishi w rajdach cross country, która zastąpi utytułowane Mitsubishi Pajero Evolution w styczniowym rajdzie Dakar, bez najmniejszych problemów pokonała trasę trzydniowej imprezy w Portugalii, docierając do maty z komfortową przewagą 4 min. 3 s. nad rywalami, po przejechaniu dystansu ponad 525 km odcinków specjalnych. To co wcześniej było brane pod uwagę jako ewentualność, stało się faktem w finałowej rundzie Pucharu Cross Country Baja. Dzięki ogromnej pracy i zaangażowaniu w rozwój nowej konstrukcji, ekipa Repsol Mitsubishi Ralliart mogła cieszyć się z triumfu swojej nowej rajdówki, w trudnych warunkach i na krętych, choć szybkich trasach w portugalskich górach, nieopodal Portalegre. Racing Lancer tuż przed rajdem pokonał ok. 5000 km tras podczas testów w południowym Maroku. Szef ekipy Dominique Serieys, był bardzo zadowolony z efektów pracy jego teamu: „Dzisiejszy wynik zamyka kolejny, pełen sukcesów sezon dla ekipy Repsol Mitsubishi Ralliart. Mamy na koncie trzy zwycięstwa i dwa drugie miejsca. Każdy w tym roku wykonał ogromną pracę. Mówię o naszych ludziach w MMSP, a także w MMC gdzie przygotowany jest silnik, oraz o naszych czterech załogach. Stephane, który dziś skapitaliozował naszą pracę, ale także Nani Roma, Luc Alphand i Hiroshi Masuoka, wszyscy oni grali kluczowe role w tym przedsięwzięciu”.
Stephane Peterhansel podczas portugalskiego rajdu PAX, rozegranego we wrześniu prowadził benzynowe Mitsubishi Pajero Evolution, był zatem idealnym kandydatem do porównania w zbliżonym terenie możliwości i osiągów obu konstrukcji. „Ogromnie zaskoczyły mnie dwie rzeczy podczas minionego weekendu”, opowiadał. „Pierwszą są możliwości nowego silnika 3.0 V6, który został niesamowicie rozwinięty i oferuje odpowiednią moc już od najniższych obrotów. Można poczuć moc i moment obrotowy turbodoładowanego Diesla wyjeżdżając z ciasnych zakrętów, uzyskując odpowiednią prędkość przed kolejną sekcją. Drugą mocną stroną samochodu jest zawieszenie. W imprezach takich, jak Baja Portalegre wymagane są specyficzne nastawy, a my przygotowaliśmy je bazując na danych z testów w Maroku. Okazało się, że wszystko pracuje w sposób doskonały i byłem naprawdę zaskoczony możliwościami zawieszenia, jego doskonałą pracą w terenie, a także precyzyjnym prowadzeniem samochodu”.
„Chociaż impreza nie była długa, warunki okazały się bardzo zmienne i to dało nam sporo istotnych wiadomości”, dodał pilot załogi, Jean-Paul Cottret. „Trasa była dosyć kręta, ale stosunkowo szybka i wymagająca precyzji, więc udało nam się zebrać kilka kluczowych danych. Udało nam się zrealizować plan w stu procentach, łącznie z tym, by wygrać z odpowiednim zapasem, pozwalającym na ewentualne zniwelowanie strat, gdybyśmy np. przebili oponę na ostatniej próbie”.
Ekipa Repsol Mitsubishi Ralliart zostaje w Portugalii i Hiszpanii na kilka kolejnych dni po Baja Portalegre, przeprowadzając dodatkowe testy nowego samochodu oraz przystosowując silnik do pracy na dużych wysokościach. Samochód, który wziął udział w zakończonym właśnie rajdzie nadal będzie wykorzystywany do testów przed szybko zbliżającym się Dakarem 2009, natomiast prezentację kompletu czterech aut, jakie wystartują w tym rajdzie zaplanowano na 15 grudnia w Le Creusot we Francji, tuż przed ich odprawieniem drogą lotniczą do południowej Ameryki.
źródło: MMC
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mitsubishi Racing Lancer - pierwszy start i pierwsze zwycięstwo
Podobne: Mitsubishi Racing Lancer - pierwszy start i pierwsze zwycięstwo




Podobne galerie: Mitsubishi Racing Lancer - pierwszy start i pierwsze zwycięstwo



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Mitsubishi
Galerie zdjęć
Newsletter