Samochody 4x4  »  Aktualności  »  Mitsubishi Pajero Evolution z dieslem - nowa siła w rajdach cross-country
Mitsubishi Pajero Evolution

Mitsubishi Pajero Evolution z dieslem - nowa siła w rajdach cross-country

2008-04-18 - K. Spychalski     Tagi: Rajdy terenowe, Mitsubishi, Mitsubishi Pajero
Zespół Repsol Mitsubishi Ralliart ogłasza debiut w rajdach cross-country, nowego Mitsubishi Pajero Evolution, wyposażonego w silnik wysokoprężny, opatrzonego kodem MPR14.

Zespół podjął także zdecydowane kroki w kwestiach rozwoju programu ochrony środowiska, dzięki wprowadzeniu wielu rozwiązań opracowanych przez Mitsubishi Technology, oraz ścisłej współpracy ze swoimi partnerami - Repsol, Valeo i BFGoodrich. Mitsubishi Motors Corporation (MMC), oraz sportowy dział koncernu MMSP, ustanowiły cele dla zespołu w nadchodzącym sezonie, oraz plan na „Dakar” 2009, który zorganizowany zostanie w całkowicie nowym otoczeniu, rozpoczynając i kończąc się w Buenos Aires, z jednym dniem odpoczynku w Valparaiso, na wybrzeżu Pacyfiku w Chile. Najnowszym wyzwaniem dla ekipy w 2008 r. jest prezentacja nowej wersji utytułowanego Mitsubishi Pajero Evolution, napędzanej turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym. Nowa jednostka o pojemności 2997 cc w układzie V6 jest wynikiem prac opartych o długoletnie doświadczenie koncernu, nad silnikami Diesla z niskim ciśnieniem sprężania i wysokim ciśnieniem wtrysku. Repsol Mitsubishi Ralliart planuje zacieśnić i zintensyfikować swoją współpracę na polu ekologii, ze swoimi strategicznymi partnerami - Repsol, Valeo i BFGoodrich - którzy, pod względem troski o środowisko, są liderami i pionierami w swych dziedzinach.
„W tej chwili, nasza działalność związana ze sportami motorowymi, została wzniesiona na inny poziom, skupiając się na przyjaznym środowisku technologiach Mitsubishi Motors”, podkreślił nowy prezes MMSP SAS, Osamu Nakayama.

Repsol, pojawienie się wysokoprężnego Mitsubishi Pajero Evolution MPR14 postrzega jako idealną okazję do przedstawienia swych nowych technologii wysoce wydajnych paliw, oraz biodiesla nie wytwarzanego przy udziale surowców spożywczych. Hiszpański koncern olejowy otrzymał ostatnio status „Gold Class” w prestiżowym roczniku przygotowywanym przez PricewaterhouseCoopers i Sustainable Asset Management (SAM), niezależną firmę zajmującą się przygotowaniem opracowań i szacunków na potrzeby Dow Jones Sustainability Index.

Michelin Group - która jest właścicielem marki BFGoodrich - zawsze kładła nacisk na transfer technologii pomiędzy sportem a produktami oponiarskimi powszechnego użytku. Koncern kładzie nacisk na programy badawcze zajmujące się m.in. obniżeniem oporów toczenia opon, w którym kluczową rolę odgrywa współpraca z takimi partnerami, jak Mitsubishi. W 1990 r. Michelin był pierwszym producentem, który przedstawił linię proekologicznych opon do samochodów i ciężarówek, z której wywodzi się zdobywająca szereg nagród opona Energy Saver.

Długoletnie doświadczenie Valeo w pracy nad systemami elektronicznymi w przemyśle samochodowym, także walnie przyczyniło się do powstania nowego, wysokoprężnego Mitsubishi Pajero Evolution MPR14. Firma w tym przypadku skupiła się nad pracami związanymi ze specyficznym układem chłodzenia, wykorzystującym architekturę UltimateCooling. Inżynierowie Valeo mają ogromny wkład w skonstruowanie energooszczędnych systemów oświetlenia wykorzystywanych w samochodzie, takimi jak lampy LED z przodu i z tyłu, mających także wpływ na dalsze ograniczenie zużycia paliwa.

Mitsubishi Pajero Evolution MPR14 - dane techniczne:

Długość całkowita - 4195mm
Szerokość całkowita - 1990mm
Rozstaw osi - 2775mm
Rozstaw kół przód - 1750mm
Rozstaw kół tył - 1750mm

Silnik - 6 cylindrów, 24-zawory, DOHC, układ olejowy z suchą miską
Zasilanie - Common rail
Pojemność - 2997cc
Moc maksymalna - 190kW (260PS) 650Nm(66.3 kgfm)
Skrzynia biegów - 5 przełożeń Ricardo-type, sekwencyjna zmiana biegów
System napędu 4x4 - stały, mechaniczny, centralny dyferencjał
Przedni dyferencjał - Xtrac samoblokujący się
Tylny dyferencjał - Xtrac samoblokujący się

Zawieszenie przód - niezależne, wielowahaczowe, spręzyny śrubowe
Zawieszenie tył - niezależne, wielowahaczowe, spręzyny śrubowe
Amortyzatory - 2 na koło z pełną regulacją
Układ kierowniczy - ze wspomaganiem, zębnik i listwa zębata
Skok zawieszenia - 250mm przód i tył
Hamulce - wentylowane tarcze Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo
Koła - Aluminium 7x16
Opony - BFGoodrich 235/85 - 16
Masa minimalna - 1900kg
Inne - rama przestrzenna z lekkiej stali, podłoga o strukturze plastra miodu, poszycie z włókiem węglowych
Pojemność zbiornika paliwa - 500 litrów



źródło: MMC Car Poland, zdjęcia: Mitsubishi; informacja: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mitsubishi Pajero Evolution z dieslem - nowa siła w rajdach cross-country