Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  Mercedes R - wszechstronne dziwadło
Mercedes R

Mercedes R - wszechstronne dziwadło

2008-02-10 - K. Spychalski     Tagi:
Klasa R łączy w sobie funkcjonalność, luksus i wygodę, typowe dla Mercedesa. Jednak jej, powiedzmy, zbyt oryginalny styl, spodoba się jedynie nielicznym… bogaczom.

Więcej zdjęć Mercedesa R w naszej galerii »
Wprowadzona do sprzedaży w 2005 roku (w 2006 do Europy) „erka” miała za zadanie pozyskać nowych klientów, dla których model E T jest zbyt osobowy, a ML zbyt terenowy. Niestety, owych klientów okazało się zbyt mało, bo właściwie na co komu osobowy pseudo-SUV na dodatek okraszony w dziwaczne nadwozie? Wielki i ociężały

5 metrów (nieco mniej w odmianie krótszej i kilkanaście cm więcej w wersji L) długości, prawie 2 szerokości i 1,7 wysokości - ten Mercedes jest po prostu wielgachny! Wśród innych aut wygląda jak zabłąkany wieloryb w Morzu Bałtyckim. Z przodu przypomina trochę klasę B (a propos również mało popularną), natomiast z tyłu… no, jest to bez wątpienia Mercedes, ale ani elegancki, ani dynamiczny. Linia boczna sprawia wrażenie, jakby z wielkiego kombi chciano na siłę zrobić dynamiczne coupe. Stylistom wyraźnie nie udało się połączyć elegancji z nowoczesnością, o „terenowych” smaczkach już nie wspominając…
5, 6 lub 7 miejsc

Do zeszłorocznej modernizacji klasę R wyposażano w jedynie dwa miejsca w drugim rzędzie. Funkcjonalność wygrała jednak z ekskluzywnością i teraz auto można zamówić w wersji 5-, 6- lub 7-osobowej. W sumie, to warto mieć jedno miejsce więcej, ale czy na takim baaardzo dodatkowym foteliku będzie chciał ktoś siedzieć? Może… Ale za to na innych fotelach - definitywnie na pewno! Te pełnowartościowe w 1. i 2. rzędzie zapewniają gigantyczną przestronność i idealną wygodę foteli, natomiast dwa pozostałe w bagażniku są równie komfortowe, ale tylko dla osób do 1,8 m wzrostu. Na uwagę zasługuje też potężna pojemność bagażnika (315-2435 l), łatwość składania foteli, no i oczywiście wykonanie. Doskonałe materiały, idealne spasowanie, dobra ergonomia i ciekawe wzornictwo - tu bezsprzecznie widać, że klasa R to „Merc”.190 - 306 KM

W ofercie dostępnych jest 5 wariantów silnikowych (3.0 CDI/190 KM, 3.0 CDI/224 KM, 3.0/231 KM, 3.5/272 KM, 5.0/306 KM), z których najnowszy jest ten pierwszy. Pod maską pojawił się przy okazji zeszłorocznej modernizacji i miał za zadanie nieco „uekonomicznić” klasę R. Udało się. Trochę ponad 9 l/100 km to przy tej masie i przy tych osiągach (0-100 km/h w 10 s), wynik jak najbardziej satysfakcjonujący. Podkreślić też trzeba dobrą elastyczność motoru uzyskaną z aż 440 Nm momentu obrotowego dostępnych już przy 1400 obr./min. Minus należy się standardowej, 7-stopniowej przekładni automatycznej, która wyraźnie nie grzeszy szybkością działania.Komfort niczym w klasie S

Jeżeli potrzebujesz komfortowego zawieszenia, które miałoby sprawić, że twoje auto wręcz „płynie”, to dobrze trafiłeś. Poziom resorowania to w tym Mercedesie coś niesamowitego, porównywanego jedynie z klasą S! Samochód większości dziur po prostu „nie zauważa”, a dzięki nieco podniesionemu zawieszeniu i (opcjonalnemu) napędowi 4 kół zapewnia super-wygodną jazdę także na drogach szutrowych. Natomiast, jeżeli chciałbyś mieć w swoim aucie zawieszenie pozwalające na dynamiczną jazdę, to poszukaj gdzie indziej. Nadwozie zachowuje się, co prawda, stosunkowo stabilnie, jednak zbyt komfortowe nastawy zawieszenia i fatalny układ kierowniczy nie pozwalają na zbytnie „szarżowanie”. Ale czy do tego jest stworzony R? No właściwie, to nie wiadomo do czego… Wiadomo jednak dla kogo…R to rodzynek, nawet w klasie Lux

215 000 zł? W tak wielkim aucie nie jest to przesadnie duża kwota, ale auto ma krótkie nadwozie, pozbawione jest napędu 4x4, ma najsłabszy motor pod maską i standardowe, stosunkowo słabe, wyposażenie. Klimatyzacja automatyczna jest w opcji, bezwzględnie przydatne czujniki parkowania też, a nawet coś tak oczywistego jak… lakier metalik. Bardziej realne ceny rozpoczynają się więc od około 250 tys. zł. Na wydanie takiej kwoty stać tylko nielicznych i tylko nieliczni zdecydują się na tego Mercedesa, rezygnując np. z klasy E kombi czy ML-a. Dlatego też klasa R jest i będzie rodzynkiem wśród samochodów, nawet tych luksusowych.



źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Daimler

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Mercedes R - wszechstronne dziwadło

Mercedes R - wszechstronne dziwadło
xsawierr 2015-05-19 20:53
Gówno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit