Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  Jeep Wrangler - Wierny tradycji
Jeep Wrangler

Jeep Wrangler - Wierny tradycji

2007-12-24 - K. Spychalski     Tagi:
Najnowszy Wrangler nie poddał się modzie na „uszosowianie” terenówek. Samochód pozostał „twardzielem”, ale z lepszym wyposażeniem opcjonalnym.

Więcej zdjęć Jeepa Wranglera w naszej galerii »
Wrangler to swego rodzaju rodzynek wśród aut terenowych. Nie jest wygodnym, komfortowym SUV-em, jakich na rynku wiele, lecz pożądnym off-roadowym „prawdziwkiem”. Nie zachęca do kupna luksusowym, przestronnym wnętrzem, ale mocnym podwoziem świetnie przygotowanym do eksploatacji w terenie. I o to właśnie chodzi! Jeep powinien pozostać Jeepem, bo jego sprawdzona konstrukcja zdobyła sobie mnóstwo zwolenników. Nowy, a jednak ten sam

Projektanci Wranglera 2006 wykonali kawał dobrej roboty, bo… nie zrobili prawie nic. Przenieśli kierunkowskazy na przedni pas, zmienili kształt klamek i zmodyfikowali kilka innych drobiazgów. Poza tym nadwozie uległo lekkiemu wygładzeniu, a do gamy dołączyła przedłużona o 522 mm 5-drzwiowa wersja Unlimited. Więcej dodatkowych mm widać najbardziej w części ładunkowej auta. Z przodu i z tyłu, podobnie jak w „trzydrzwiówce”, przestrzeni jest tyle, co w aucie klasy B. Siedzenia są jednak wygodne, a ich obicia stanowią bardzo odporne na zabrudzenia tkaniny YES Essentials. Kokpit, jak to we Wranglerach bywa, jest prosty w obsłudze i twardy w dotyku. Mało „cywilizowanej” atmosferze sprzyja fakt, że sztywny dach i szklane szyby dostępne są… w opcji.
Nowocześniejszy, a jednak wolniejszy

Pod maskę Wranglera trafiły dwie całkowicie nowe jednostki. Starego „4-litrowca” zastąpił nowoczesny motor 3.8 V6/205 KM/315 Nm, a dla europejskich klientów przygotowano diesla 2.8 CRD/177 KM. Ja polecam tę drugą opcję, bo nowoczesna „fał-szóstka” nie dość, że „jara jak smok” (ponad 15 l/100 km w Unlimited), to jeszcze ślamazarnie przyspiesza (13 s do 100 km/h). Do wyboru 4-biegowy „automat” i, niezastąpiony na Starym Kontynencie, manual o 6 przełożeniach.

Wygodniejszy, a jednak bardzo mocny
Samochód, w porównaniu do poprzednich edycji, całkiem dobrze jeździ po asfalcie. Nadwozie nie wychyla się zbytnio na ostro pokonywanych zakrętach, a i komfort można uznać za całkiem znośny. Nie zmieniło się jednak jedno - to auto doskonale sprawdza się w off-roadzie. Pożądny napęd 4x4, skrzynia Command Track z reduktorem, osłony podwozia, świetne kąty (szczególnie w wersji 3d) i blokady mostów (dostępne w Rubiconie) - te elementy dają poczucie niezależności i możliwości dotarcia nawet do najdalszych zakątków świata. Apropo tego ostatniego - Wrangler Unlimited z niemieckim zespołem Extrem Events na pokładzie dotarł na szczyt największego wulkanu na świecie Opos del Saldo położonego na wys. 6646 m. n.p.m. w Chile. Wyczyn ten został zapisany do Księgi Rekordów Guinessa - twórcy Wranglera powinni być z małego Jeepa dumni!Surowy, a jednak nieźle wyposażony

Wyposażenie auta nigdy nie było tak bogate. W zakresie bezpieczeństwa oferuje się ABS, ESP, 4 „poduchy” i kilka drobnych systemów. Wygodzie podróży sprzyjają opcjonalne: nawigacja, audio z MP3, pełna „elektryka” i klimatyzacja. Cena? A czy to dla pasjonatów modelu jest ważne?

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
GRID - pokaz rozgrywki


źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Jeep Wrangler - Wierny tradycji

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit