Samochody 4x4 » Aktualności » Jeep Renegade Diesel-Hybrid Concept - Ekologiczna zabawka

Jeep Renegade Diesel-Hybrid Concept - Ekologiczna zabawka
2008-01-22 - K. Spychalski Tagi:
Mały, 2-miejscowy roadster z proekologicznymi rozwiązaniami i ciekawym wyposażeniem - tego w Jeepie jeszcze nie było!
Więcej zdjęć Jeepa Renegade Diesel-Hybrid Concept w naszej galerii »
Wielkie, potężne, mocne maszyny z paliwożernymi jednostkami benzynowymi - tak postrzegamy najczęściej amerykańskiego Jeepa. A tu proszę! Na skończonym właśnie salonie w Detroit słynna terenowa marka zaprezentowała małego, ekologicznego roadsterka! Co się dzieje? Trendy się zmieniają, i tyle.
Z zewnątrz auto zwraca uwagę zielonkawym, mocno podniesionym nadwoziem opartym na potężnych kołach. W profilu bocznym od razu zauważymy pokaźną dziurę w drzwiach (tak, nie żartuję!) oraz nietypową linię łączącą cechy bulwarowej terenówki i roadstera bez dachu. Tył prezentuje się przy tym dość prosto, może nawet zbyt prosto.
2-miejscowe, wykonane z proekologicznych materiałów wnętrze, wyposażone jest w bardzo nowoczesną tablicę rozdzielczą z trzema ciekłokrystalicznymi ekranami. Za tą „kabinką” znajduje się nietypowy bagażnik, na który nakłada się pokrywę dostępną w kilku odmianach, m.in. z miejscem na rower. Wolałbyś poważniejszy „kufer”? Idź do konkurencji, tu liczy się tylko zabawa! A propos - jakiej znowu konkurencji?…
Rozwiązania techniczne oczywiście ekologiczne. Napędem zajmują się 1,5-litrowy diesel o mocy 115 KM oraz dwie jednostki elektryczne o mocach 268 KM każda. Zasięg na poziomie 664 km jest zasługą głównie jednostki wysokoprężnej, bo „elektryka” pozwala na przejechanie jedynie 64 km. Auto ma spalać 2,1 l/100 km (!) i rozpędzać się do „setki” w 8,5 sekundy. Brawo! Energia z hamowania magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych wykorzystywanych przez motory elektryczne. Jeszcze raz brawo!
Do czego miałby w ogóle służyć koncepcyjny Renegade? Czy połączenie sportowego roadsterka z całkiem niezłą terenówką (wyposażenie obejmuje m.in. reduktor i dyferencjały) ma w ogóle jakiś sens? Jak ktoś lubi małe autka do zabawy w pełnym słońcu, to czemu nie!
Więcej zdjęć Jeepa Renegade Diesel-Hybrid Concept w naszej galerii »
Rozwiązania techniczne oczywiście ekologiczne. Napędem zajmują się 1,5-litrowy diesel o mocy 115 KM oraz dwie jednostki elektryczne o mocach 268 KM każda. Zasięg na poziomie 664 km jest zasługą głównie jednostki wysokoprężnej, bo „elektryka” pozwala na przejechanie jedynie 64 km. Auto ma spalać 2,1 l/100 km (!) i rozpędzać się do „setki” w 8,5 sekundy. Brawo! Energia z hamowania magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych wykorzystywanych przez motory elektryczne. Jeszcze raz brawo!
Do czego miałby w ogóle służyć koncepcyjny Renegade? Czy połączenie sportowego roadsterka z całkiem niezłą terenówką (wyposażenie obejmuje m.in. reduktor i dyferencjały) ma w ogóle jakiś sens? Jak ktoś lubi małe autka do zabawy w pełnym słońcu, to czemu nie!
źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Jeep Renegade Diesel-Hybrid Concept - Ekologiczna zabawka
Galerie zdjęć
Newsletter