Samochody 4x4 » Aktualności » Jeep J8 - pierwsze jazdy na Euro Camp Jeep 2008
Jeep J8 - pierwsze jazdy na Euro Camp Jeep 2008
2008-07-19 - K. Spychalski Tagi: Jeep, Jeep Wrangler, Zloty
Pierwszą imprezą typu konsumenckiego, w czasie której zaprezentowany został pojazd uniwersalnego zastosowania Jeep® J8 był Euro Camp Jeep 2008, odbywający się tego roku w Land Fleesensee na północy Niemiec.
Jeep® J8 stanowi symbol powrotu marki Jeep do produkcji prawdziwie nowoczesnych pojazdów użytkowych oraz wojskowych na potrzeby instytucji rządowych i pozarządowych. „Nowy Jeep J8 łączy legendarną sprawność i niezawodność Wranglera i Wranglera Unlimited z niezrównaną ładownością oraz zdolnością pociągową” - mówi Thomas Hausch, wiceprezes ds. sprzedaży światowej Chrysler LLC - „Pojazd ten reprezentuje wyjątkową wartość użytkową za cenę niższą niż podobne pojazdy o przeznaczeniu cywilno-humanitarnym i wojskowym.” Traktując samochód Jeep Wrangler Unlimited 2007 jako produkt wyjściowy, konstruktorzy Jeep’a zajęli się przede wszystkim podwyższeniem jego wytrzymałości i funkcjonalności mechanizmów. Wzmocniona rama jest bardziej odporna mechanicznie oraz podnosi ładowność pojazdu do 1250 kg. Tylny most Dana 60 zawieszony został na resorach piórowych i wyposażony w hamulce tarczowe o wzmocnionej konstrukcji. System napędu 4x4 Command-Trac® z kolei - zapewnia J8 maksymalną sprawność i optymalne osiągi tak w jeździe szosowej jak i terenowej.
Jeep J8 napędzany jest czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,8 litra i mocy 118 kW (158 KM) oraz momencie obrotowym 400 Nm, pozwalającym holować przyczepę o masie do 3500 kg. Silnik ten współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną.
J8 wyposażony jest w specjalny układ filtrowania powietrza oraz snorkel na masce umożliwiający pokonywanie przeszkód wodnych o głębokości do 762 mm i nieprzerwane działanie pojazdu w warunkach burz piaskowych nawet przez pięć godzin. W swej klasie Jeep J8 charakteryzuje się największą zdolnością brodzenia i prześwitem poprzecznym podwozia.Jeep J8 występuje w wersji dwudrzwiowej z przedłużoną skrzynią ładunkową do przewozu osób lub sprzętu albo w wielofunkcyjnej wersji czterodrzwiowej. Może być produkowany w różnych konfiguracjach nadwozia i siedzeń oraz odmianach zarówno dla ruchu prawo- jak i lewostronnego (LHD i RHD). W wersji dwudrzwiowej J8 może służyć - na przykład - jako ośmiomiejscowy transporter piechoty.
Pomimo, iż nieprzeznaczony do frontowych działań bojowych, Jeep J8 może być odpowiednio opancerzony i doskonale zdaje egzamin jako pojazd dowodzenia, transporter kołowy żołnierzy lub ładunków, sanitarka, pojazd łącznikowy itp., oraz w służbie obronno-cywilnej agend rządowych. Szakle i zaczepy holownicze oraz masywne zderzaki typu ‘heavy-duty’ umożliwiają łatwy transport lotniczy lub helikopterowy.
W roku 1941 armia USA otrzymała pierwsze partie pojazdów Willys MA o napędzie 4x4, które wkrótce zyskały sobie nazwę „jeep”. Ten militarny przodek współczesnego Jeep’a Wranglera okazał się być tak istotnym elementem machiny wojennej aliantów podczas II wojny światowej - że zdaniem generała Dwight D. Eisenhowera - zwycięstwo na państwami Osi nie byłoby bez niego możliwe. Firma Willys rozpoczęła następnie produkcję cywilnej wersji CJ-2A - która nie ustępowała we wszechstronności i niezawodności tak wspaniale sprawdzonej wersji wojskowej. Dzisiejszy Jeep J8 jest kontynuatorem tradycji obu tych konstrukcji.
Jeep J8 produkowany jest przez egipską fabrykę Chrysler LLC (joint-venture) w Kairze, a do sprzedaży wchodzi od lipca 2008 roku.
Jeep® J8 stanowi symbol powrotu marki Jeep do produkcji prawdziwie nowoczesnych pojazdów użytkowych oraz wojskowych na potrzeby instytucji rządowych i pozarządowych. „Nowy Jeep J8 łączy legendarną sprawność i niezawodność Wranglera i Wranglera Unlimited z niezrównaną ładownością oraz zdolnością pociągową” - mówi Thomas Hausch, wiceprezes ds. sprzedaży światowej Chrysler LLC - „Pojazd ten reprezentuje wyjątkową wartość użytkową za cenę niższą niż podobne pojazdy o przeznaczeniu cywilno-humanitarnym i wojskowym.” Traktując samochód Jeep Wrangler Unlimited 2007 jako produkt wyjściowy, konstruktorzy Jeep’a zajęli się przede wszystkim podwyższeniem jego wytrzymałości i funkcjonalności mechanizmów. Wzmocniona rama jest bardziej odporna mechanicznie oraz podnosi ładowność pojazdu do 1250 kg. Tylny most Dana 60 zawieszony został na resorach piórowych i wyposażony w hamulce tarczowe o wzmocnionej konstrukcji. System napędu 4x4 Command-Trac® z kolei - zapewnia J8 maksymalną sprawność i optymalne osiągi tak w jeździe szosowej jak i terenowej.
J8 wyposażony jest w specjalny układ filtrowania powietrza oraz snorkel na masce umożliwiający pokonywanie przeszkód wodnych o głębokości do 762 mm i nieprzerwane działanie pojazdu w warunkach burz piaskowych nawet przez pięć godzin. W swej klasie Jeep J8 charakteryzuje się największą zdolnością brodzenia i prześwitem poprzecznym podwozia.Jeep J8 występuje w wersji dwudrzwiowej z przedłużoną skrzynią ładunkową do przewozu osób lub sprzętu albo w wielofunkcyjnej wersji czterodrzwiowej. Może być produkowany w różnych konfiguracjach nadwozia i siedzeń oraz odmianach zarówno dla ruchu prawo- jak i lewostronnego (LHD i RHD). W wersji dwudrzwiowej J8 może służyć - na przykład - jako ośmiomiejscowy transporter piechoty.
Pomimo, iż nieprzeznaczony do frontowych działań bojowych, Jeep J8 może być odpowiednio opancerzony i doskonale zdaje egzamin jako pojazd dowodzenia, transporter kołowy żołnierzy lub ładunków, sanitarka, pojazd łącznikowy itp., oraz w służbie obronno-cywilnej agend rządowych. Szakle i zaczepy holownicze oraz masywne zderzaki typu ‘heavy-duty’ umożliwiają łatwy transport lotniczy lub helikopterowy.
W roku 1941 armia USA otrzymała pierwsze partie pojazdów Willys MA o napędzie 4x4, które wkrótce zyskały sobie nazwę „jeep”. Ten militarny przodek współczesnego Jeep’a Wranglera okazał się być tak istotnym elementem machiny wojennej aliantów podczas II wojny światowej - że zdaniem generała Dwight D. Eisenhowera - zwycięstwo na państwami Osi nie byłoby bez niego możliwe. Firma Willys rozpoczęła następnie produkcję cywilnej wersji CJ-2A - która nie ustępowała we wszechstronności i niezawodności tak wspaniale sprawdzonej wersji wojskowej. Dzisiejszy Jeep J8 jest kontynuatorem tradycji obu tych konstrukcji.
Jeep J8 produkowany jest przez egipską fabrykę Chrysler LLC (joint-venture) w Kairze, a do sprzedaży wchodzi od lipca 2008 roku.
źródło: Chrysler; zdjęcia: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Jeep J8 - pierwsze jazdy na Euro Camp Jeep 2008
Podobne: Jeep J8 - pierwsze jazdy na Euro Camp Jeep 2008




Podobne galerie: Jeep J8 - pierwsze jazdy na Euro Camp Jeep 2008



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Jeep
Galerie zdjęć
Newsletter