Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  Hyundai Santa Fe - Skok o klasę wzwyż
Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe - Skok o klasę wzwyż

2007-12-24 - K. Spychalski     Tagi:
Santa Fe II jest od swojego poprzednika, i większy, i bardziej dopracowany. Luksusowe SUV-y nie mają już tak łatwego życia…

Więcej zdjęć Hyundaia Santa Fe w naszej galerii »
Poprzednie wcielenie tego modelu nie przyniosło sukcesu - kiepskie silniki, słabe wykończenie i kontrowersyjny design przeważyły szalę nad zdolnościami jazdy po bezdrożach i dobrym zawieszeniem. Debiutujący w 2006 roku następca już samym wyglądem potwierdza, że z poprzednikiem łączy go głównie nazwa. Spokojnie, bez udziwnień

Nieciekawa, kontrowersyjna i zbyt muskularna sylwetka to już przeszłość. Teraz przyszła pora na eleganckie, spokojnie linie połączone z lekko terenowymi akcentami, okraszone w zgrabne nadwozie typu kombi. Przód przypominający nowe Audi, tył w stylu Alfy Romeo to nie przypadki - styliści musieli korzystać z europejskich wzorców, aby Santa Fe podobał się na Starym Kontynencie.
Dobrze wykonane wnętrze dla 7 osób

Kabina auta skutecznie odcina się od „tradycji” poprzednika - nie jest już prosto, tanio i źle. Materiały wykończeniowe są dość wysokiej jakości, a ich montaż nie budzi większych zastrzeżeń. Pochwalić trzeba także niezłą ergonomię kokpitu. A to, co zasługuje na jeszcze większą pochwałę, to przestronność. Z przodu siedzimy na dużych, wygodnych fotelach, a miejsca wystarczy właściwie dla każdego. W drugim rzędzie siedzeń jest jeszcze lepiej. Tutaj auto dogania nawet takie SUV-y jak VW Touareg czy Volvo XC90. Tym, w czym się do nich także upodabnia, są rozkładane fotele w bagażniku. Dorosłym będzie tam oczywiście ciasno, ale dzieci powinny „przesiedzieć” nawet daleką trasę. Jednak wtedy pojemność kufra jest skromna. Lepiej złożyć te „dostawki” i skorzystać z ogromnej przestrzeni 774 litrów, którą można bardzo łatwo powiększyć (składając tylne siedzenia) do pojemności 1582 l.Diesel wystarczy

Choć w ofercie są dwie jednostki napędowe - diesel 2.2/150 KM i V6 2.7/190 KM (nieoferowany w polskich salonach) - to już pierwsza z nich spokojnie wystarczy spokojnej rodzinie. Motor bez specjalnych problemów rozpędza prawie 2-tonowego kolosa w 11,6 s do „setki”. Poza tym jest cichy, pracuje kulturalnie i ma umiarkowany apetyt na paliwo (średnio 7,4 l/100 km). Nic dodać, nic ująć. Koreańscy konstruktorzy spisali się na medal, doganiając konkurencję.Bardziej rodzinnie

Zawieszenie zaprojektowano biorąc pod uwagę przede wszystkim komfort, dlatego Santa Fe bez problemów radzi sobie z nierównościami. Niestety odbiło się to trochę na właściwościach jezdnych - auto zbytnio się buja i nie zachęca do szybkich przejazdów na zakrętach, jednak jego zachowanie nie jest niebezpieczne.Trochę bezdroży mu nie zaszkodzi

W napędzie 4x4 zastosowano typowe rozwiązanie - uślizg kół przednich skutkuje automatycznym dołączeniem tyłu. Na szczęście - co w nowych SUV-ach nie jest już tak oczywiste - zastosowano tu mechanizm blokujący napęd, który zostaje rozłożony w proporcji po 50 procent na przód i tył. Daje to całkiem niezłe możliwości w terenie, ale z pewnością Santa Fe nie poradzi sobie w trudniejszych warunkach.

Drogi ten mały SUV…

Samochód ma rywalizować z takimi autami jak np. Toyota RAV4 czy Honda CR-V, ale jest od nich znacznie droższy! Drogi „koreańczyk” - to niemożliwe. Rzeczywiście, bo Santa Fe przewyższa swoich konkurentów, i jakością wykonania, i przestronnością, dlatego musimy „aż” tyle zapłacić. Z drugiej jednak strony, jest on bardzo podobny do SUV-ów z wyższej półki typu BMW X5 czy Porsche Cayenne. Niestety brakuje mu do nich dopracowania podzespołów, jakości wykonania i oczywiście prestiżu, ale jest za to o około 100 tys. zł tańszy!

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Cupra zapowiada nowy koncept


źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Hyundai , Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Hyundai Santa Fe - Skok o klasę wzwyż

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit