Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  Honda HR-V - Młodzieżowe CR-V
Honda HR-V

Honda HR-V - Młodzieżowe CR-V

2007-12-24 - K. Spychalski     Tagi:
Funkcjonalność, nadwozie typu kombi oraz kiepski napęd 4x4, to cechy, które HR-V łączy ze starszym bratem. Czuć w nim jednak więcej adrenaliny!

Po raz pierwszy HR-fałkę pokazano na tokijskim salonie w roku 1997. Studyjny model JWJ spodobał się publiczności, ponieważ nikt wcześniej nie zaoferował dynamicznego kombi o wielkości kompaktu i z napędem 4x4. Po niewielkich zmianach samochód najpierw trafił na rynek japoński (1998 r.), a rok później na europejski. Od września 1999 roku oferowana jest bardziej funkcjonalna wersja 5-drzwiowa. Sportowy styl

Wygląd nadwozia (niezależnie czy weźmiemy pod uwagę wersję przed, czy po liftingu w 2000 r.) jest jednym z głównych atutów modelu. Mimo swojego wieku, autu z pewnością nie można zarzucić staromodnej sylwetki. Przypominające skrzyżowanie coupe z kombi nadwozie narysowano lekkimi i dynamicznymi liniami. Oryginalne reflektory, standardowy spoiler oraz większy niż w „osobówkach” prześwit, nadają autu młodzieżowego charakteru. Warto podkreślić także niezłą widoczność. Udana kabina

Wnętrze też ma niebanalny wygląd. Jego miła, błękitna tonacja i dobre materiały wykończeniowe można uznać za duży plus. Znajdziemy tu także sporą ilość schowków, co jest bardzo ważne dla rodzin. A dla tych z pewnością lepszym wyborem będzie dłuższa o 10 cm odmiana 5-drzwiowa. Więcej centymetrów odczujemy szczególnie na tylnej kanapie, lecz nie w bagażniku - przed złożeniem siedzeń także ma kiepskie 285 litrów pojemności. Umieszczone wysoko (jak to w SUV-ie) siedzenia są wygodne, lecz trochę zbyt krótkie.
Silnik(i) z Civica

Pod maską HR-fałki znajdziemy zmodernizowany motor z Civica coupe. Na początku był on oferowany tylko w jednej wersji (o mocy 105 KM), później dołączyła druga - 1.6i VTEC o mocy 124 KM. Słabsza odmiana nieźle sprawdza się w mieście, ochoczo reaguje na pedał gazu, jednak w trasie przy wyprzedzaniu trzeba utrzymywać wysokie obroty. Lepiej w tym przypadku wybrać mocniejszy wariant. Obie wersje charakteryzują się umiarkowanym apetytem na paliwo - średnio ok. 8-9 l/100 km.Z dobrym zawieszeniem

Plusem modelu jest dopracowane zawieszenie, które mimo niezłego komfortu zachowuje dużo sportowych zalet. Auto stabilnie pokonuje zakręty i precyzyjnie się prowadzi. Trzeba do tego dodać także precyzyjną skrzynię biegów i doskonałe hamulce standardowo wyposażone w ABS z EBD.

Napęd na polne drogi

Układ napędowy modelu HR-V jest typowy dla tej klasy pojazdów - dopóki przedni napęd nie straci przyczepności, dopóty tylne koła nie będą napędzane. Minusem jest niestety wyczuwalne szarpnięcie przy dołączaniu tylnej osi. W niezbyt głębokim piachu, na polnych drogach czy zaśnieżonych ścieżkach HR-fałka spisuje się przyzwoicie, jednak w trudniejszym terenie z pewnością sobie nie poradzi.

Mocna konstrukcja

HR-V to solidne auto, które rzadko ulega awariom, a wszelkie podzespoły ulegające naturalnemu zużyciu wytrzymują duże przebiegi. Jedyne na co trzeba uważać to gumy półosi napędowych, które mogą wykazywać się małą wytrzymałością przy eksploatacji auta w terenie. Samochód jest niestety rzadkim gościem na giełdach, dlatego - i z powodu wysokiej niezawodności - jego ceny są raczej średnie niż atrakcyjne. Wg mnie warto jednak w niego zainwestować, bo to udane, fajne auto na asfaltowe trasy!

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Gymkhana 10 - popisy Kena Blocka w 5 miejscach


źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Honda HR-V - Młodzieżowe CR-V

Galerie zdjęć
Newsletter