Samochody 4x4 » Opisy aut 4x4 » Honda HR-V - Młodzieżowe CR-V

Honda HR-V - Młodzieżowe CR-V
2007-12-24 - K. Spychalski Tagi:
Funkcjonalność, nadwozie typu kombi oraz kiepski napęd 4x4, to cechy, które HR-V łączy ze starszym bratem. Czuć w nim jednak więcej adrenaliny!
Po raz pierwszy HR-fałkę pokazano na tokijskim salonie w roku 1997. Studyjny model JWJ spodobał się publiczności, ponieważ nikt wcześniej nie zaoferował dynamicznego kombi o wielkości kompaktu i z napędem 4x4. Po niewielkich zmianach samochód najpierw trafił na rynek japoński (1998 r.), a rok później na europejski. Od września 1999 roku oferowana jest bardziej funkcjonalna wersja 5-drzwiowa. Sportowy styl
Wygląd nadwozia (niezależnie czy weźmiemy pod uwagę wersję przed, czy po liftingu w 2000 r.) jest jednym z głównych atutów modelu. Mimo swojego wieku, autu z pewnością nie można zarzucić staromodnej sylwetki. Przypominające skrzyżowanie coupe z kombi nadwozie narysowano lekkimi i dynamicznymi liniami. Oryginalne reflektory, standardowy spoiler oraz większy niż w „osobówkach” prześwit, nadają autu młodzieżowego charakteru. Warto podkreślić także niezłą widoczność. Udana kabina
Wnętrze też ma niebanalny wygląd. Jego miła, błękitna tonacja i dobre materiały wykończeniowe można uznać za duży plus. Znajdziemy tu także sporą ilość schowków, co jest bardzo ważne dla rodzin. A dla tych z pewnością lepszym wyborem będzie dłuższa o 10 cm odmiana 5-drzwiowa. Więcej centymetrów odczujemy szczególnie na tylnej kanapie, lecz nie w bagażniku - przed złożeniem siedzeń także ma kiepskie 285 litrów pojemności. Umieszczone wysoko (jak to w SUV-ie) siedzenia są wygodne, lecz trochę zbyt krótkie.
Silnik(i) z Civica
Pod maską HR-fałki znajdziemy zmodernizowany motor z Civica coupe. Na początku był on oferowany tylko w jednej wersji (o mocy 105 KM), później dołączyła druga - 1.6i VTEC o mocy 124 KM. Słabsza odmiana nieźle sprawdza się w mieście, ochoczo reaguje na pedał gazu, jednak w trasie przy wyprzedzaniu trzeba utrzymywać wysokie obroty. Lepiej w tym przypadku wybrać mocniejszy wariant. Obie wersje charakteryzują się umiarkowanym apetytem na paliwo - średnio ok. 8-9 l/100 km.Z dobrym zawieszeniem
Plusem modelu jest dopracowane zawieszenie, które mimo niezłego komfortu zachowuje dużo sportowych zalet. Auto stabilnie pokonuje zakręty i precyzyjnie się prowadzi. Trzeba do tego dodać także precyzyjną skrzynię biegów i doskonałe hamulce standardowo wyposażone w ABS z EBD.
Napęd na polne drogi
Układ napędowy modelu HR-V jest typowy dla tej klasy pojazdów - dopóki przedni napęd nie straci przyczepności, dopóty tylne koła nie będą napędzane. Minusem jest niestety wyczuwalne szarpnięcie przy dołączaniu tylnej osi. W niezbyt głębokim piachu, na polnych drogach czy zaśnieżonych ścieżkach HR-fałka spisuje się przyzwoicie, jednak w trudniejszym terenie z pewnością sobie nie poradzi.
Mocna konstrukcja
HR-V to solidne auto, które rzadko ulega awariom, a wszelkie podzespoły ulegające naturalnemu zużyciu wytrzymują duże przebiegi. Jedyne na co trzeba uważać to gumy półosi napędowych, które mogą wykazywać się małą wytrzymałością przy eksploatacji auta w terenie. Samochód jest niestety rzadkim gościem na giełdach, dlatego - i z powodu wysokiej niezawodności - jego ceny są raczej średnie niż atrakcyjne. Wg mnie warto jednak w niego zainwestować, bo to udane, fajne auto na asfaltowe trasy!
Po raz pierwszy HR-fałkę pokazano na tokijskim salonie w roku 1997. Studyjny model JWJ spodobał się publiczności, ponieważ nikt wcześniej nie zaoferował dynamicznego kombi o wielkości kompaktu i z napędem 4x4. Po niewielkich zmianach samochód najpierw trafił na rynek japoński (1998 r.), a rok później na europejski. Od września 1999 roku oferowana jest bardziej funkcjonalna wersja 5-drzwiowa. Sportowy styl
Wygląd nadwozia (niezależnie czy weźmiemy pod uwagę wersję przed, czy po liftingu w 2000 r.) jest jednym z głównych atutów modelu. Mimo swojego wieku, autu z pewnością nie można zarzucić staromodnej sylwetki. Przypominające skrzyżowanie coupe z kombi nadwozie narysowano lekkimi i dynamicznymi liniami. Oryginalne reflektory, standardowy spoiler oraz większy niż w „osobówkach” prześwit, nadają autu młodzieżowego charakteru. Warto podkreślić także niezłą widoczność. Udana kabina
Wnętrze też ma niebanalny wygląd. Jego miła, błękitna tonacja i dobre materiały wykończeniowe można uznać za duży plus. Znajdziemy tu także sporą ilość schowków, co jest bardzo ważne dla rodzin. A dla tych z pewnością lepszym wyborem będzie dłuższa o 10 cm odmiana 5-drzwiowa. Więcej centymetrów odczujemy szczególnie na tylnej kanapie, lecz nie w bagażniku - przed złożeniem siedzeń także ma kiepskie 285 litrów pojemności. Umieszczone wysoko (jak to w SUV-ie) siedzenia są wygodne, lecz trochę zbyt krótkie.
Pod maską HR-fałki znajdziemy zmodernizowany motor z Civica coupe. Na początku był on oferowany tylko w jednej wersji (o mocy 105 KM), później dołączyła druga - 1.6i VTEC o mocy 124 KM. Słabsza odmiana nieźle sprawdza się w mieście, ochoczo reaguje na pedał gazu, jednak w trasie przy wyprzedzaniu trzeba utrzymywać wysokie obroty. Lepiej w tym przypadku wybrać mocniejszy wariant. Obie wersje charakteryzują się umiarkowanym apetytem na paliwo - średnio ok. 8-9 l/100 km.Z dobrym zawieszeniem
Plusem modelu jest dopracowane zawieszenie, które mimo niezłego komfortu zachowuje dużo sportowych zalet. Auto stabilnie pokonuje zakręty i precyzyjnie się prowadzi. Trzeba do tego dodać także precyzyjną skrzynię biegów i doskonałe hamulce standardowo wyposażone w ABS z EBD.
Napęd na polne drogi
Układ napędowy modelu HR-V jest typowy dla tej klasy pojazdów - dopóki przedni napęd nie straci przyczepności, dopóty tylne koła nie będą napędzane. Minusem jest niestety wyczuwalne szarpnięcie przy dołączaniu tylnej osi. W niezbyt głębokim piachu, na polnych drogach czy zaśnieżonych ścieżkach HR-fałka spisuje się przyzwoicie, jednak w trudniejszym terenie z pewnością sobie nie poradzi.
Mocna konstrukcja
HR-V to solidne auto, które rzadko ulega awariom, a wszelkie podzespoły ulegające naturalnemu zużyciu wytrzymują duże przebiegi. Jedyne na co trzeba uważać to gumy półosi napędowych, które mogą wykazywać się małą wytrzymałością przy eksploatacji auta w terenie. Samochód jest niestety rzadkim gościem na giełdach, dlatego - i z powodu wysokiej niezawodności - jego ceny są raczej średnie niż atrakcyjne. Wg mnie warto jednak w niego zainwestować, bo to udane, fajne auto na asfaltowe trasy!
źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Honda HR-V - Młodzieżowe CR-V
Galerie zdjęć
Newsletter