Samochody 4x4 » Opisy aut 4x4 » Honda CR-V III - Terenówka nieterenowa

Honda CR-V III - Terenówka nieterenowa
2007-12-24 - K. Spychalski Tagi:
SUV-y przez ostatnie lata stały się coraz mniej terenowe i coraz bardziej przypominają kombi. CR-V III jest tego najlepszym przykładem.
Więcej zdjęć Hondy CR-V III w naszej galerii »
2,5 mln. sprzedanych egzemplarzy to wynik nie byle jaki. A wszystko dzięki prostej koncepcji - terenowy wygląd, napęd 4x4, spore nadwozie kombi i przeznaczenie głównie na asfaltowe drogi. Najnowszy CR-V jedzie za ciosem i stał się pojazdem jeszcze bardziej osobowym. Widać to choćby patrząc się na jego sylwetkę.
Nadwozie z fantazją
Projektanci Hondy nie boją się ekstrawaganckich projektów. Po kosmicznym Civicu nadeszła pora na nietypowo wystylizowane CR-V. Co jest w nim najbardziej „nie tak”? Przede wszystkim linia boczna a la coupe oraz trochę dziwaczna atrapa chłodnicy. Poza tym to typowy dzisiejszy SUV - z podniesionym nadwoziem, wyoblonymi nadkolami i „terenowymi” zderzakami. Konstruktorzy, biorąc pod uwagę funkcjonalność, zdecydowali się na zastosowanie klapy bagażnika otwieranej do góry, co spowodowało przeniesienie koła zapasowego z drzwi bagażnika (typowe rozwiązanie aut 4x4) do samego kufra. No cóż, przecież CR-V nie ma być terenówką, lecz podwyższonym kombi. Widać to także w jego kabinie.
Duże, dobrze wykonane wnętrze
CR-V - jak to duże kombi - doskonale nadaje się jako auto rodzinne. Kabina bez problemu pomieści pięć osób i sporo (bo 524 litry) bagażu. Dodatkowym atutem kufra jest zamontowana 33 cm nad podłogą półka, na której możemy położyć drobiazgi. Wymontowując wspomnianą półkę i składając tylne siedzenia, uzyskujemy przestrzeń o pojemności 1532 litrów. A co w dziedzinie jakości wykonania? Także tutaj kabina CR-fałki ma się czym pochwalić. Materiały wykończeniowe są niezłej jakości, a ich spasowanie po prostu świetne. Nic nie można zarzucić także ergonomii i łatwości obsługi. Mankament jest właściwie tylko jeden - dźwignia hamulca ręcznego, niby bajerancka, ale mniej wygodna w obsłudze od tej konwencjonalnej. Pochwalić trzeba za to umieszczenie drążka zmiany biegów - wysoko, na konsoli środkowej.Dwie opcje zasilania
Samochód może napędzać benzynowy „dwulitrowiec” o mocy 150 KM lub wysokoprężna, 140-konna jednostka 2.2 i-CTDi. Pierwsza została skonstruowana w oparciu o silnik 1.8 SOHC i-VTEC, drugą znamy już choćby z modeli Civic i Accord. I nie jest to z pewnością zła znajomość, bo diesel w tamtych Hondach sprawdza się wyśmienicie! A jak sprawa się ma w CR-fałce? Mimo 1600 kg masy nie odczuwamy tutaj braku mocy, a 10,5 s do „setki” to wynik przyzwoity. Poza tym motor harmonijnie i cicho rozwija moc. Zadowoleni będziemy także na stacji paliw, bo nasza terenówka spala ok. 8,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Przyjemności z jazdy z tym motorem pod maską nie zepsuje z pewnością skrzynia biegów, w której kolejne przełożenia „wchodzą” precyzyjnie i lekko. Czyli silnik i „skrzynka” jak najbardziej nadają się na długie trasy z rodziną, a jak radzi sobie z tym zadaniem zawieszenie?Komfort i dobre własności jezdne
Układ jezdny podwozia skonstruowano tak, aby jak najlepiej łączył komfort i precyzję prowadzenia. I trzeba powiedzieć, że uczyniono to bardzo dobrze. Zakręty pokonuje się bezproblemowo, a nadwozie tego wysokiego przecież „kombi” nie wychyla się przesadnie. Także wybieranie nierówności stoi na wysokim poziomie. Po prostu… czapki z głów dla konstruktorów zawieszenia!Rodzinnym kombi w teren? A po co?
Pewnie takie hasło mieli na myśli konstruktorzy modelu CR-V, projektując podwozie, bo auto nadaje się tylko w leciutki teren. No ale właściwie, co to za różnica, przecież takie pojazdy spotyka się bardzo sporadycznie na bezdrożach. Lepiej cieszyć się z napędu 4x4 na zwykłych drogach w trudniejszych warunkach pogodowych (np. zasypane śniegiem ulice). Wtedy system Real Time 4WD „czując” uślizg kół przednich, dołącza tylną oś i poprawia bezpieczeństwo podróży.Dość drogo, lecz solidnie
Poprzednie CR-fałki są trwałymi autami i zapewne tak też będzie w przypadku najnowszej generacji, choć wprowadzone w niej „luksusowe” systemy takie jak np. system hamowania CMOS czy system stabilizujący ruchy przyczepy TSA mogą wywoływać obawy. Jak będzie radziło sobie to auto w polskich warunkach? Poczekamy, zobaczymy, a jak na razie wykładajmy na CR-fałkę dość sporą kwotę i cieszmy się jej dopracowaną konstrukcją.
Więcej zdjęć Hondy CR-V III w naszej galerii »
Projektanci Hondy nie boją się ekstrawaganckich projektów. Po kosmicznym Civicu nadeszła pora na nietypowo wystylizowane CR-V. Co jest w nim najbardziej „nie tak”? Przede wszystkim linia boczna a la coupe oraz trochę dziwaczna atrapa chłodnicy. Poza tym to typowy dzisiejszy SUV - z podniesionym nadwoziem, wyoblonymi nadkolami i „terenowymi” zderzakami. Konstruktorzy, biorąc pod uwagę funkcjonalność, zdecydowali się na zastosowanie klapy bagażnika otwieranej do góry, co spowodowało przeniesienie koła zapasowego z drzwi bagażnika (typowe rozwiązanie aut 4x4) do samego kufra. No cóż, przecież CR-V nie ma być terenówką, lecz podwyższonym kombi. Widać to także w jego kabinie.
CR-V - jak to duże kombi - doskonale nadaje się jako auto rodzinne. Kabina bez problemu pomieści pięć osób i sporo (bo 524 litry) bagażu. Dodatkowym atutem kufra jest zamontowana 33 cm nad podłogą półka, na której możemy położyć drobiazgi. Wymontowując wspomnianą półkę i składając tylne siedzenia, uzyskujemy przestrzeń o pojemności 1532 litrów. A co w dziedzinie jakości wykonania? Także tutaj kabina CR-fałki ma się czym pochwalić. Materiały wykończeniowe są niezłej jakości, a ich spasowanie po prostu świetne. Nic nie można zarzucić także ergonomii i łatwości obsługi. Mankament jest właściwie tylko jeden - dźwignia hamulca ręcznego, niby bajerancka, ale mniej wygodna w obsłudze od tej konwencjonalnej. Pochwalić trzeba za to umieszczenie drążka zmiany biegów - wysoko, na konsoli środkowej.Dwie opcje zasilania
Samochód może napędzać benzynowy „dwulitrowiec” o mocy 150 KM lub wysokoprężna, 140-konna jednostka 2.2 i-CTDi. Pierwsza została skonstruowana w oparciu o silnik 1.8 SOHC i-VTEC, drugą znamy już choćby z modeli Civic i Accord. I nie jest to z pewnością zła znajomość, bo diesel w tamtych Hondach sprawdza się wyśmienicie! A jak sprawa się ma w CR-fałce? Mimo 1600 kg masy nie odczuwamy tutaj braku mocy, a 10,5 s do „setki” to wynik przyzwoity. Poza tym motor harmonijnie i cicho rozwija moc. Zadowoleni będziemy także na stacji paliw, bo nasza terenówka spala ok. 8,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Przyjemności z jazdy z tym motorem pod maską nie zepsuje z pewnością skrzynia biegów, w której kolejne przełożenia „wchodzą” precyzyjnie i lekko. Czyli silnik i „skrzynka” jak najbardziej nadają się na długie trasy z rodziną, a jak radzi sobie z tym zadaniem zawieszenie?Komfort i dobre własności jezdne
Układ jezdny podwozia skonstruowano tak, aby jak najlepiej łączył komfort i precyzję prowadzenia. I trzeba powiedzieć, że uczyniono to bardzo dobrze. Zakręty pokonuje się bezproblemowo, a nadwozie tego wysokiego przecież „kombi” nie wychyla się przesadnie. Także wybieranie nierówności stoi na wysokim poziomie. Po prostu… czapki z głów dla konstruktorów zawieszenia!Rodzinnym kombi w teren? A po co?
Pewnie takie hasło mieli na myśli konstruktorzy modelu CR-V, projektując podwozie, bo auto nadaje się tylko w leciutki teren. No ale właściwie, co to za różnica, przecież takie pojazdy spotyka się bardzo sporadycznie na bezdrożach. Lepiej cieszyć się z napędu 4x4 na zwykłych drogach w trudniejszych warunkach pogodowych (np. zasypane śniegiem ulice). Wtedy system Real Time 4WD „czując” uślizg kół przednich, dołącza tylną oś i poprawia bezpieczeństwo podróży.Dość drogo, lecz solidnie
Poprzednie CR-fałki są trwałymi autami i zapewne tak też będzie w przypadku najnowszej generacji, choć wprowadzone w niej „luksusowe” systemy takie jak np. system hamowania CMOS czy system stabilizujący ruchy przyczepy TSA mogą wywoływać obawy. Jak będzie radziło sobie to auto w polskich warunkach? Poczekamy, zobaczymy, a jak na razie wykładajmy na CR-fałkę dość sporą kwotę i cieszmy się jej dopracowaną konstrukcją.
źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Honda CR-V III - Terenówka nieterenowa
Galerie zdjęć
Newsletter