Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  Ford F150 wg eXpedycja.pl - większy prześwit plus wyciągarka
Ford F150 wg eXpedycja.pl

Ford F150 wg eXpedycja.pl - większy prześwit plus wyciągarka

2010-05-18 - K. Spychalski     Tagi: Ford, Pickup, Ford F-150
Przygotowywany przez nas egzemplarz pochodził z 2004 roku i posiadał silnik benzynowy V8 o pojemności 5,4. Modyfikacje tego auta obejmowały kilka tematów.

Pierwszym z nich był lift samochodu o okokoło 12 cm, do wykonania którego wykorzystaliśmy zestaw podnoszący amerykańskiej firmy Rough Country, składający się z niezliczonej ilości dystansów, belek itp., a także nowych zwrotnic. Zestaw ten wykorzystuje oryginalne sprężyny i resory pojazdu, i nie zmienia prześwitu pod autem, a jedynie poprawia kąty rampowe. Zwiększenie prześwitu możliwe było dzięki zastosowaniu większych kół (felgi ze stopów lekkich KMC HD) oraz opon TOYO 35x12,5x18.

Drugim tematem, nad którym pracowaliśmy przy Fordzie był montaż wyciągarki More 4x4 16800/12V wraz z liną syntetyczną Viking 11 mm x 30 m. W Europie płyta montażowa do tego auta jest nieosiągalna, stąd musieliśmy wykonać ją od podstaw, a ze względu na znaczną szerokość pomiędzy miejscami mocowania płyty do ramy pojazdu, zmuszeni byliśmy zastosować wzmocnienia płyty, tzw. kratownicę na jej spodniej stronie. Oczywistym jest zastosowanie wyłącznika głównego wyciągarki, który tym razem znalazł się na zderzaku blisko wyciągarki. Tam też zamontowaliśmy oryginalne gniazdo pilota. Dzięki dużym gabarytom pojazdu udało się tak przeprowadzić montaż, że nie trzeba było wycinać żadnych elementów zderzaka. Oryginalny wlot powietrza służy do obserwowania nawijanej liny.
Z racji dużego, benzynowego silnika auto zostało wyposażone w instalację gazową i, jak to często bywa, Gazowcy nie przewidzieli tego, że jest to samochód terenowy i zamontowali pod podwoziem butlę z zaworem umieszczonym w stronę przodu pojazdu. W celu ochrony zaworu wykonaliśmy rurową osłonę zaworu wraz ze ślizgiem zbiornika. Osłona i płyta montażowa polakierowane zostały epoksydowym podkładem antykorozyjnym i poliuretanową powłoką zewnętrzną.Kolejne zaplanowane prace przy aucie przewidują wykonanie stalowej osłony przedniej oraz zamontowanie poszerzaczy nadkoli, ze względu na koła wystające poza karoserię pojazdu.



źródło: eXpedycja.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Ford F150 wg eXpedycja.pl - większy prześwit plus wyciągarka

Galerie zdjęć
Newsletter