Samochody 4x4  »  Opisy aut 4x4  »  Audi A6 Allroad - Duże kombi na każdą drogę
Audi A6 Allroad

Audi A6 Allroad - Duże kombi na każdą drogę

2007-12-21 - K. Spychalski     Tagi:
Uterenowiona wersja Audi A6 Avant, zachowując zalety swojego „dawcy organów”, lepiej radzi sobie na bezdrożach i ma efektowniejszy wygląd.

Debiutujący w maju 2006 roku Allroad miał wypełnić lukę między A6 i Q7, jednak ceną dorównał bardziej temu drugiemu. W zamian ma być autem bardzo wszechstronnym, a jaki jest w istocie? Elegancja A6 plus terenowe dodatki

Stylistycznie Allroad jest rozwinięciem elegancji i nieco sportowego charakteru „A-szóstki”. Jednak niklowana atrapa osłony chłodnicy, aluminiowe osłony pod zderzakami, stalowoszare nadkola oraz chromowane progi nadają mu nieco masywności, którą ceni się wśród aut terenowych. Duża i luksusowa kabina

Wnętrze auta okazuje się ergonomiczne, dobrze wykończone i bardzo przestronne. Z przodu siedzimy w wygodnych i nieźle wyprofilowanych fotelach, natomiast z tyłu mamy wygodną kanapę dla trzech osób. Świetną pojemność ma także bagażnik - od 565 do 1660 litrów. Poza tym mamy także do dyspozycji seryjne relingi dachowe.

Mocne silniki
Okazuje się, że spośród gamy jednostek napędowych (2.7 TDI/180 KM, 3.0 TDI/233 KM, 3.2 FSI/255 KM i 4.2 FSI/350 KM) już najsłabszy okazuje się wystarczająco dynamiczny. 180 KM i 380 Nm ochoczo rozpędzają prawie 2-tonowego kolosa do 100 km/h w czasie 9,3 s, a auto przestaje przyspieszać dopiero przy 215 km/h. Spalanie wynoszące 8,7 l/100 km można uznać za całkiem przyzwoite.Pomocna pneumatyka

Samochód oferuje wysoki komfort podróżowania, szczególnie jeśli pneumatyczne zawieszenie ustawimy (za pomocą pokrętła MMI w tunelu środkowym) na tryb komfortowy. Poza tym, i nawet w tej pozycji, Allroad okazuje się autem lubiącym dynamicznie pokonywać zakręty. Kto chce mieć jeszcze lepszą przyczepność, może wybrać tryb Dynamic. Poza tym pneumatyka automatycznie obniża zawieszenie o 35 mm po przekroczeniu 120 km/h.Bez obaw o lekki teren

Przejazdy przez niewielkie strumienie, błotniste drogi, czy górskie wzniesienia nie są dla wyposażonego w napęd na cztery koła Audi problemem, szczególnie jeśli pneumatykę ustawimy na tryb Allroad mając wtedy do dyspozycji 175-milimetrowy prześwit. Musimy jednak pamiętać o tym, że samochód nie jest prawdziwą terenówką i w cięższym terenie sobie nie poradzi, jednak napęd na obie osie poważnie zwiększa jego bezpieczeństwo czynne.

Wysoka cena problemem Audi

Marka z Inglostadt, wyceniając Allroada, stworzyła sobie wewnętrzną konkurencję, bo za samochód trzeba zapłacić prawie tyle samo, co za większego Q7! Różnica kilkunastu tysięcy w przypadku tak drogich aut nie jest wielka, a jeżeli w Q7 zrezygnujemy z pneumatyki, różnica będzie wynosić tylko kilka tysięcy. I to z tym samym motorem pod maską! Co więc wybrać? Allroad jest z pewnością bardziej dynamicznym samochodem, ale ma nieco gorsze parametry terenowe. Jego wnętrze jest bardzo przestronne, ale chcąc mieć jeszcze więcej (nie wiadomo po co) i możliwość przewiezienia siedmiu osób, musimy wybrać nieco „klockowatego” Q7.

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Hyundai iMax N Drift - rodzinny van do driftu


źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Audi

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Audi A6 Allroad - Duże kombi na każdą drogę

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć