Samochody 4x4 » Opisy aut 4x4 » Audi A6 Allroad - Duże kombi na każdą drogę

Audi A6 Allroad - Duże kombi na każdą drogę
2007-12-21 - K. Spychalski Tagi:
Uterenowiona wersja Audi A6 Avant, zachowując zalety swojego „dawcy organów”, lepiej radzi sobie na bezdrożach i ma efektowniejszy wygląd.
Debiutujący w maju 2006 roku Allroad miał wypełnić lukę między A6 i Q7, jednak ceną dorównał bardziej temu drugiemu. W zamian ma być autem bardzo wszechstronnym, a jaki jest w istocie? Elegancja A6 plus terenowe dodatki
Stylistycznie Allroad jest rozwinięciem elegancji i nieco sportowego charakteru „A-szóstki”. Jednak niklowana atrapa osłony chłodnicy, aluminiowe osłony pod zderzakami, stalowoszare nadkola oraz chromowane progi nadają mu nieco masywności, którą ceni się wśród aut terenowych. Duża i luksusowa kabina
Wnętrze auta okazuje się ergonomiczne, dobrze wykończone i bardzo przestronne. Z przodu siedzimy w wygodnych i nieźle wyprofilowanych fotelach, natomiast z tyłu mamy wygodną kanapę dla trzech osób. Świetną pojemność ma także bagażnik - od 565 do 1660 litrów. Poza tym mamy także do dyspozycji seryjne relingi dachowe.
Mocne silniki
Okazuje się, że spośród gamy jednostek napędowych (2.7 TDI/180 KM, 3.0 TDI/233 KM, 3.2 FSI/255 KM i 4.2 FSI/350 KM) już najsłabszy okazuje się wystarczająco dynamiczny. 180 KM i 380 Nm ochoczo rozpędzają prawie 2-tonowego kolosa do 100 km/h w czasie 9,3 s, a auto przestaje przyspieszać dopiero przy 215 km/h. Spalanie wynoszące 8,7 l/100 km można uznać za całkiem przyzwoite.Pomocna pneumatyka
Samochód oferuje wysoki komfort podróżowania, szczególnie jeśli pneumatyczne zawieszenie ustawimy (za pomocą pokrętła MMI w tunelu środkowym) na tryb komfortowy. Poza tym, i nawet w tej pozycji, Allroad okazuje się autem lubiącym dynamicznie pokonywać zakręty. Kto chce mieć jeszcze lepszą przyczepność, może wybrać tryb Dynamic. Poza tym pneumatyka automatycznie obniża zawieszenie o 35 mm po przekroczeniu 120 km/h.Bez obaw o lekki teren
Przejazdy przez niewielkie strumienie, błotniste drogi, czy górskie wzniesienia nie są dla wyposażonego w napęd na cztery koła Audi problemem, szczególnie jeśli pneumatykę ustawimy na tryb Allroad mając wtedy do dyspozycji 175-milimetrowy prześwit. Musimy jednak pamiętać o tym, że samochód nie jest prawdziwą terenówką i w cięższym terenie sobie nie poradzi, jednak napęd na obie osie poważnie zwiększa jego bezpieczeństwo czynne.
Wysoka cena problemem Audi
Marka z Inglostadt, wyceniając Allroada, stworzyła sobie wewnętrzną konkurencję, bo za samochód trzeba zapłacić prawie tyle samo, co za większego Q7! Różnica kilkunastu tysięcy w przypadku tak drogich aut nie jest wielka, a jeżeli w Q7 zrezygnujemy z pneumatyki, różnica będzie wynosić tylko kilka tysięcy. I to z tym samym motorem pod maską! Co więc wybrać? Allroad jest z pewnością bardziej dynamicznym samochodem, ale ma nieco gorsze parametry terenowe. Jego wnętrze jest bardzo przestronne, ale chcąc mieć jeszcze więcej (nie wiadomo po co) i możliwość przewiezienia siedmiu osób, musimy wybrać nieco „klockowatego” Q7.
Debiutujący w maju 2006 roku Allroad miał wypełnić lukę między A6 i Q7, jednak ceną dorównał bardziej temu drugiemu. W zamian ma być autem bardzo wszechstronnym, a jaki jest w istocie? Elegancja A6 plus terenowe dodatki
Stylistycznie Allroad jest rozwinięciem elegancji i nieco sportowego charakteru „A-szóstki”. Jednak niklowana atrapa osłony chłodnicy, aluminiowe osłony pod zderzakami, stalowoszare nadkola oraz chromowane progi nadają mu nieco masywności, którą ceni się wśród aut terenowych. Duża i luksusowa kabina
Wnętrze auta okazuje się ergonomiczne, dobrze wykończone i bardzo przestronne. Z przodu siedzimy w wygodnych i nieźle wyprofilowanych fotelach, natomiast z tyłu mamy wygodną kanapę dla trzech osób. Świetną pojemność ma także bagażnik - od 565 do 1660 litrów. Poza tym mamy także do dyspozycji seryjne relingi dachowe.
Mocne silniki
Samochód oferuje wysoki komfort podróżowania, szczególnie jeśli pneumatyczne zawieszenie ustawimy (za pomocą pokrętła MMI w tunelu środkowym) na tryb komfortowy. Poza tym, i nawet w tej pozycji, Allroad okazuje się autem lubiącym dynamicznie pokonywać zakręty. Kto chce mieć jeszcze lepszą przyczepność, może wybrać tryb Dynamic. Poza tym pneumatyka automatycznie obniża zawieszenie o 35 mm po przekroczeniu 120 km/h.Bez obaw o lekki teren
Przejazdy przez niewielkie strumienie, błotniste drogi, czy górskie wzniesienia nie są dla wyposażonego w napęd na cztery koła Audi problemem, szczególnie jeśli pneumatykę ustawimy na tryb Allroad mając wtedy do dyspozycji 175-milimetrowy prześwit. Musimy jednak pamiętać o tym, że samochód nie jest prawdziwą terenówką i w cięższym terenie sobie nie poradzi, jednak napęd na obie osie poważnie zwiększa jego bezpieczeństwo czynne.
Wysoka cena problemem Audi
Marka z Inglostadt, wyceniając Allroada, stworzyła sobie wewnętrzną konkurencję, bo za samochód trzeba zapłacić prawie tyle samo, co za większego Q7! Różnica kilkunastu tysięcy w przypadku tak drogich aut nie jest wielka, a jeżeli w Q7 zrezygnujemy z pneumatyki, różnica będzie wynosić tylko kilka tysięcy. I to z tym samym motorem pod maską! Co więc wybrać? Allroad jest z pewnością bardziej dynamicznym samochodem, ale ma nieco gorsze parametry terenowe. Jego wnętrze jest bardzo przestronne, ale chcąc mieć jeszcze więcej (nie wiadomo po co) i możliwość przewiezienia siedmiu osób, musimy wybrać nieco „klockowatego” Q7.
źródło: Tekst: autor; zdjęcia: Audi
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Audi A6 Allroad - Duże kombi na każdą drogę
Newsletter
Galerie zdjęć