Samochody 4x4 » Aktualności » Carlos Sainz w ekipie Red Bulla i w Buggy SMG powalczy o zwycięstwo na Dakarze
Carlos Sainz w ekipie Red Bulla i w Buggy SMG powalczy o zwycięstwo na Dakarze
2013-11-19 - P. Krupka Tagi: Rajd Dakar, Sainz
Rajdowy Mistrz Świata Carlos Sainz powraca na Rajd Dakar, by wygrać kolejną edycję słynnego, pustynnego maratonu. Hiszpański kierowca pojedzie w ekipie Red Bull Team Buggy SMG wraz z pilotem Phillipem gache. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Carlosem Sainzem, udzielonego witrynie redbull.com
Red Bull: Jak idą przygotowania do Rajdu Dakar 2014?
Carlos Sainz: Testy nowego samochodu rozpocząłem w Maroku już w maju. Potem spędziłem tam kilka kolejnych tygodni. Przygotowywałem się także od strony fizycznej, skupiając się na najtrudniejszych aspektach tego rajdu. Twój nowy samochód bardzo się różni od tego z ubiegłego roku?
Ten, którym jeździłem w maju był zmienioną wersją auta z Dakaru 2013. Phillipe Gache nadzorował testy, a moim zadaniem było znalezienie słabych punktów w samochodzie, by można było poprawić jego funkcjonowanie. Starałem się wycisnąć z Buggy'ego jak najwięcej i kilka rzeczy na pewno udało się dzięki temu zrobić lepiej. Jestem zadowolony, bo zaczęliśmy testy w dobrym momencie i sporo osiągnęliśmy. Było kilka problemów technicznych, ale wniesione poprawki sprawią, że auto będzie bardziej konkurencyjne i mam nadzieję niezawodne.
Z Phillipem Gache znasz się nie od dziś, prawda?
Historia naszej znajomości sięga czasów, gdy ścigałem się w Historycznych Rajdach Hiszpanii. Phillip dwa razy przygotowywał mi Porsche 911 na ten rajd i dwa razy go wygrałem.
Byłeś zaangażowany w tworzenie trzech wspaniałych samochodów: Polo R WRC, VW Touareg i SMG Buggy. Co jest w nich specjalnego?
Jestem dumny z tego, że mogłem brać udział w tych projektach. Tym bardziej, że każdy z tych samochodów jest zupełnie inny. Polo R jest stworzony do rajdów, z resztą jego wyniki mówią same za siebie. Pracowałem nad nim w 2012 roku, gdy VW postanowił wycofać się z Dakaru i skupił się na klasie WRC. Pomagałem przy tworzeniu jednego z najlepszych aut jakie kiedykolwiek ścigały się w rajdach.
VW Touareg powstawał dłużej niż zakładaliśmy, ale efekt końcowy był perfekcyjny. Auto szybkie, niezawodne, z napędem 4X4, czego chcieć więcej... Z resztą wygrał trzy edycje rajdu Dakar, w których brał udział. W dodatku jako pierwszy samochód z silnikiem diesla.
SMG wymaga innych umiejętności. To dużo lżejsza konstrukcja o większej mocy. Nie jest łatwo nad nim zapanować. Pracowałem w tym roku z Nasserem i dużo mi to dało. Kilka pomysłów już zrealizowałem i to auto jest naprawdę dobre, choć dużo ciągle zależy od terenu, po którym się porusza. Świetnie radzi sobie na skalistym i piaszczystym podłożu, trochę wolniejszy jest na krętych i twardych nawierzchniach.
Trasa przyszłorocznego Dakaru jest podobna do tej w 2010 roku, gdy wygrałeś. Czujesz, że daje Ci to przewagę?
Brałem udział w tym rajdzie już sześć razy i każdego roku było inaczej. Pojadę innym samochodem, a to też może zrobić różnicę.
Brałeś udział w "starym" i "nowym" Dakarze. Która trasa bardziej Ci pasowała?
Oba wyścigi miały coś w sobie i oba były trudne. Różniły się tylko terenem. W Afryce było więcej jazdy po pustyni, a w Ameryce Południowej trasy są bardziej zróżnicowane i jest więcej osób oglądających zawody z bliska.
Co sprawia, że Rajd Dakar jest taki specjalny?
Po pierwsze to wielkie wydarzenie, w którym możesz uczestniczyć tylko raz w roku. Poza tym to wyzwanie sportowe i próba dla samego siebie, by się sprawdzić. To wyścig, do którego podchodzi się z ogromnym szacunkiem.
Można powiedzieć, że jeden etap na Dakarze jest bardziej niebezpieczny niż jeden odcinek w rajdzie WRC?
Na Dakarze jest dużo większe ryzyko, bo poruszasz się po niezbadanym terenie. Trzeba bardzo uważać, bo jeden nieprzemyślany ruch może wpakować Cię w duże tarapaty.
Z tego co wiem nie jesteś przesądny, ale jakie trzy rzeczy zapakujesz do walizki przed wyjazdem na Dakar?
Zgadza się, nie wierzę w przesądy. Wierzę w ciężką pracę, dobre przygotowanie i nie pozostawianie swojego losu przypadkowi. A na Dakar na pewno zabiorę ulubioną muzykę, latarki i zatyczki do uszu.
Carlos Sainz: Testy nowego samochodu rozpocząłem w Maroku już w maju. Potem spędziłem tam kilka kolejnych tygodni. Przygotowywałem się także od strony fizycznej, skupiając się na najtrudniejszych aspektach tego rajdu. Twój nowy samochód bardzo się różni od tego z ubiegłego roku?
Ten, którym jeździłem w maju był zmienioną wersją auta z Dakaru 2013. Phillipe Gache nadzorował testy, a moim zadaniem było znalezienie słabych punktów w samochodzie, by można było poprawić jego funkcjonowanie. Starałem się wycisnąć z Buggy'ego jak najwięcej i kilka rzeczy na pewno udało się dzięki temu zrobić lepiej. Jestem zadowolony, bo zaczęliśmy testy w dobrym momencie i sporo osiągnęliśmy. Było kilka problemów technicznych, ale wniesione poprawki sprawią, że auto będzie bardziej konkurencyjne i mam nadzieję niezawodne.
Z Phillipem Gache znasz się nie od dziś, prawda?
Historia naszej znajomości sięga czasów, gdy ścigałem się w Historycznych Rajdach Hiszpanii. Phillip dwa razy przygotowywał mi Porsche 911 na ten rajd i dwa razy go wygrałem.
Jestem dumny z tego, że mogłem brać udział w tych projektach. Tym bardziej, że każdy z tych samochodów jest zupełnie inny. Polo R jest stworzony do rajdów, z resztą jego wyniki mówią same za siebie. Pracowałem nad nim w 2012 roku, gdy VW postanowił wycofać się z Dakaru i skupił się na klasie WRC. Pomagałem przy tworzeniu jednego z najlepszych aut jakie kiedykolwiek ścigały się w rajdach.
VW Touareg powstawał dłużej niż zakładaliśmy, ale efekt końcowy był perfekcyjny. Auto szybkie, niezawodne, z napędem 4X4, czego chcieć więcej... Z resztą wygrał trzy edycje rajdu Dakar, w których brał udział. W dodatku jako pierwszy samochód z silnikiem diesla.
SMG wymaga innych umiejętności. To dużo lżejsza konstrukcja o większej mocy. Nie jest łatwo nad nim zapanować. Pracowałem w tym roku z Nasserem i dużo mi to dało. Kilka pomysłów już zrealizowałem i to auto jest naprawdę dobre, choć dużo ciągle zależy od terenu, po którym się porusza. Świetnie radzi sobie na skalistym i piaszczystym podłożu, trochę wolniejszy jest na krętych i twardych nawierzchniach.
Trasa przyszłorocznego Dakaru jest podobna do tej w 2010 roku, gdy wygrałeś. Czujesz, że daje Ci to przewagę?
Brałem udział w tym rajdzie już sześć razy i każdego roku było inaczej. Pojadę innym samochodem, a to też może zrobić różnicę.
Brałeś udział w "starym" i "nowym" Dakarze. Która trasa bardziej Ci pasowała?
Oba wyścigi miały coś w sobie i oba były trudne. Różniły się tylko terenem. W Afryce było więcej jazdy po pustyni, a w Ameryce Południowej trasy są bardziej zróżnicowane i jest więcej osób oglądających zawody z bliska.
Co sprawia, że Rajd Dakar jest taki specjalny?
Po pierwsze to wielkie wydarzenie, w którym możesz uczestniczyć tylko raz w roku. Poza tym to wyzwanie sportowe i próba dla samego siebie, by się sprawdzić. To wyścig, do którego podchodzi się z ogromnym szacunkiem.
Można powiedzieć, że jeden etap na Dakarze jest bardziej niebezpieczny niż jeden odcinek w rajdzie WRC?
Na Dakarze jest dużo większe ryzyko, bo poruszasz się po niezbadanym terenie. Trzeba bardzo uważać, bo jeden nieprzemyślany ruch może wpakować Cię w duże tarapaty.
Z tego co wiem nie jesteś przesądny, ale jakie trzy rzeczy zapakujesz do walizki przed wyjazdem na Dakar?
Zgadza się, nie wierzę w przesądy. Wierzę w ciężką pracę, dobre przygotowanie i nie pozostawianie swojego losu przypadkowi. A na Dakar na pewno zabiorę ulubioną muzykę, latarki i zatyczki do uszu.
źródło: tekst, fot.: redbull.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Carlos Sainz w ekipie Red Bulla i w Buggy SMG powalczy o zwycięstwo na Dakarze
Carlos Sainz w ekipie Red Bulla i w Buggy SMG powalczy o zwycięstwo na Dakarze
Sadev 2013-11-20 11:42
Czemu w nagłówku to zdjęcie jest czarno-białe...
Carlos Sainz w ekipie Red Bulla i w Buggy SMG powalczy o zwycięstwo na Dakarze
ppp 2013-11-20 11:55
Bo zdjęcia wzięte prosto ze strony RedBulla a tam jest właśnie takie. Ale mnie też to zdziwiło i w pierwszej myśli - Carlos - Nie żyje. Na szczęście to nie to :-)
Podobne: Carlos Sainz w ekipie Red Bulla i w Buggy SMG powalczy o zwycięstwo na Dakarze
Rajd Dakar: Sainz postawił na Mini Buggy? »
Wideo: Wypadek Carlosa Sainza w Rajdzie Dakar »
Dakar 2017: Samochody - trudno wskazać faworyta »
Peugeot zaprezentował 3008 DKR »
Podobne galerie: Carlos Sainz w ekipie Red Bulla i w Buggy SMG powalczy o zwycięstwo na Dakarze
Mini John Cooper Works Rally - zdjęcia nowej broni na Dakar »
Dakar w Polsce z Mitsubishi »
Jeep Wrangler Rubicon 1941 - prezentacja w Genewie »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter