Samochody 4x4 » Aktualności » Campus Syberia Mongolia Expedition 2009 na Mount Evereście off-roadowców

Campus Syberia Mongolia Expedition 2009 na Mount Evereście off-roadowców
2009-08-28 - K. Spychalski Tagi: Rajdy terenowe
Wyprawa Campus Syberia Mongolia Expedition 2009 wjechała na najtrudniejszy odcinek swojej trasy, czyli Bajkalsko-Amurską Magistralę Kolejową (BAM). Pokonywany przez polską ekspedycję odcinek BAM z Siewierobajkalska do Tyndy, liczący ok. 1700 km, jest określany Mount Everestem off-roadowców.
„Właśnie przejechaliśmy przez most kolejowy na rzece Witim. To konstrukcja o długości 530 metrów, a szerokości raptem dwóch metrów, bez barierek i zabezpieczeń. Wisi 20 metrów nad wodą, niektórych podkładów kolejowych brakuje - po prostu pełna gama mocnych wrażeń” - poinformował organizator ekspedycji Michał Rej. - „W tej chwili nasze średnie tempo podróżowania to 17 km/h. Spowalnia nas m.in. stan mostów, niektóre dało się prowizorycznie naprawić”.
Uczestnicy Campus Syberia Mongolia Expedition 2009 dniami zmagają się z trasą, nocami także mają gwarantowane „atrakcje”. „Wczoraj byliśmy w górach Sajanach, tam często spotyka się niedźwiedzie, więc nie nocujemy już w namiotach, tylko w samochodach. W nocy mieliśmy wizytę, resztki naszego posiłku były porozrzucane po całej okolicy. Nie ma tam psów ani kotów, bo nie ma osad ludzkich, więc najprawdopodobniej był to niedźwiedź” - powiedział uczestniczący w wyprawie Piotr Stańczak. „Dwa dni temu, kiedy nocowaliśmy nad rzeką Ankarą, zaatakowały nas chmary owadów, głównie komary. Bez specjalnych siatek i ubrań od naszego sponsora nie dałoby się tam wytrzymać ani chwili” - dodał.
BAM to linia kolejowa o długości 3145 km (wraz z odnogami 4234 km), przebiegająca przez wschodnią Syberię i rosyjski Daleki Wschód. Wybudowano ją jako alternatywę dla Kolei Transsyberyjskiej, biegnącej równolegle około 800 km na południe od BAM. Magistrala rozpoczyna się w mieście Tajszet, a kończy nad brzegiem Pacyfiku, w mieście Sowieckaja Gawań. Odcinek z Taiszeku do Bracka powstał w latach 30. XX wieku. W latach 1944-46 odcinek dalekowschodni linii zbudowali więźniowie gułagów, głównie niemieccy i japońscy jeńcy wojenni. Źródła podają, że w trakcie prac zmarło ich około 150 tysięcy. W 1953 r., po śmierci Józefa Stalina, budowę BAM zawieszono. W 1973 r. prace wznowiono, a Leonid Breżniew określił dokończenie tej budowy jako wielkie wyzwanie dla Komsomołu - po 10 latach połączono ze sobą części wschodnią i zachodnią magistrali, jednak w pełni przejezdna była od 1989 roku. Dwa lata później zakończono budowę BAM.
W Campus Syberia Mongolia Expedition 2009, której trasa liczy ponad 22 tysiące kilometrów, bierze udział czterech doświadczonych polskich podróżników off-roadowych - Michał Rej, Piotr Stańczak, Paweł Szperliński i Szymon Stec. Podróżują Land Roverem Discovery I i Toyotą Land Cruiserem VDJ 200 w wersji Africa.
W Campus Syberia Mongolia Expedition 2009, której trasa liczy ponad 22 tysiące kilometrów, bierze udział czterech doświadczonych polskich podróżników off-roadowych - Michał Rej, Piotr Stańczak, Paweł Szperliński i Szymon Stec. Podróżują Land Roverem Discovery I i Toyotą Land Cruiserem VDJ 200 w wersji Africa.
źródło: Campus Syberia Mongolia Expedition
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Campus Syberia Mongolia Expedition 2009 na Mount Evereście off-roadowców
Podobne: Campus Syberia Mongolia Expedition 2009 na Mount Evereście off-roadowców



Podobne galerie: Campus Syberia Mongolia Expedition 2009 na Mount Evereście off-roadowców
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć

