Samochody 4x4  »  Aktualności  »  BMW X6 - (S)avangarda
BMW X6

BMW X6 - (S)avangarda

2007-12-17 - K. Spychalski     Tagi:
Kiedyś niemieckie auta klasy premium były eleganckimi sedanami ze sportowymi osiągami. Teraz, kiedy na rynku królują SUV-y, BMW prezentuje awangardowego SAV-a z dachem coupe.

Muskularny wygląd terenówki połączony z dynamicznymi liniami i dachem niczym z coupe? Czy tego już nie było? Owszem, ale SsangYong Actyon czy koncepcyjny Renault Egeus nie mogą równać się z prestiżem bawarskiego koncernu. X6 już z samego wyglądu zdaje się wołać „Jestem duży i silny, i superluksusowy!”. Pas przedni prezentuje niemal idealną kopię tego z X5 II, choć - o dziwo - tylko „nerki” i maska są takie same. Masywny tył wygląda jak mutacja hatchbacka ze sportowym bolidem zaopatrzonym w pseudodyfuzor i dwie końcówki rury wydechowej. Najbardziej zaskakująca jest jednak linia boczna - tak agresywnie ściętego dachu nie ma żaden z konkurentów.

Mało miejsca z tyłu i sporo w bagażniku
Niestety - oryginalna linia znacznie uszczupliła miejsce nad głowami (dwóch) pasażerów tylnej kanapy i skutecznie zmniejszyła wysokość bagażnika. Kto jednak nie przewozi w swoim aucie lodówek czy tapczanów, będzie zadowolony z możliwości kufra - jego pojemność to aż 570 litrów. A co ma do zaoferowania „centrum prowadzenia”? I ładny wygląd, i doskonałe materiały, i wreszcie przyzwoitą ergonomię - po prostu… X5 - deska rozdzielcza jest żywcem przejęta od starszego brata. Zresztą elementów wspólnych jest więcej. Płyta podłogowa, zawieszenie czy układ kierowniczy to te same, wybitnie dopracowane, podzespoły. Dzięki temu (i czterem silnikom o mocach 235-407 KM), auto idealnie sprawdza się jako sportowy wóz dla osób lubiących wysoką, „prezesowską” pozycję za kierownicą. Terenówka, auto sportowe? Czy to ma sens?

Wszystko ładnie, pięknie, ale co z właściwościami terenowymi? Lepiej na zbyt dobre nie liczyć, choć napęd 4x4 xDrive wyposażony w układ Dynamic Performance Control połączony z (nieco!) powiększonym prześwitem, daje pewność poradzenia sobie z każdą leśną ścieżką. Na koniec podstawowe pytanie dotyczące tego modelu - czy to w ogóle ma jakikolwiek sens? Czy miłośnik terenówek kupi auto praktycznie niepraktyczne i czy wielbiciel sportowych bolidów usiądzie w tak wysokim i ciężkim samochodzie? W sumie - modele „bez sensu” typu Porsche Cayenne czy Range Rover Sport sprawdziły się na rynku i teraz biją rekordy sprzedaży. Ja sądzę, że BMW uda się tak samo jak w przypadku pierwszej „X-piątki”, bo X6 to zbyt dopracowane auto, aby podzieliło los choćby Renaulta Avantime, które także chciało stworzyć nowy segment rynku. Poczekamy, zobaczymy. Premiera w polskich salonach już w maju.



źródło: Tekst: autor; zdjęcia: BMW

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

BMW X6 - (S)avangarda

BMW X6 - (S)avangarda
Bl4ck 2009-04-02 23:03
Na żywo świetnie prezentujący się samochód. zdecydowanie ladniejszy od SUV-ów. Mam nadzieję że odniesie sukces
BMW X6 - (S)avangarda
ijf 2013-03-08 00:10
Co za bzdury..... Avantime stworzyl ta kategorie aut gdy bmw nawet nie wiedzialo co to Matra. Tyle ze avantime wyszedl 10 lat temu..... i jego nazwa doskonale do niego pasuje...wyprzedzil czas...i byl dobrze dopracowany.... wiem co pisze-mam go.
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit