Samochody 4x4 » Aktualności » Audi Q7 z nowymi silnikami 3.0 TFSI oraz 3.0 TDI

Audi Q7 z nowymi silnikami 3.0 TFSI oraz 3.0 TDI
Wczoraj pisaliśmy o faceliftingu modelu TT, dziś przedstawiamy nowe silniki w Q7.
Zobacz także: Audi Q7 - galeria »Pod maską największego SUV-a Audi znajdą się trzy nowe silniki. Zgodnie z ideą downsizingu, duża pojemność i liczba cylindrów ustępują mniejszym konstrukcjom z turbodoładowaniem. Z oferty znikną jednostki 3,6 V6 i 4,2 V8. Na ich miejsce trafi nowy motor 3,0 TFSI o konstrukcji V6.
Rozwarcie cylindrów wynosi 90 stopni. Zastosowano też dwa intercoolery schładzające powietrze zanim trafi ono do komory spalania, dzięki czemu poziom tlenu w mieszance powietrza jest wyższy. To z kolei przekłada się na bardziej efektywne spalanie.
3-litrowy silnik TFSI będzie występował w dwóch odmianach różniących się mocą. Słabszy produkuje 268 KM i 400 Nm, a mocniejszy, przeszczepiony z Audi S4, dysponuje mocą 329 KM i 440 Nm momentu.
Potężne Q7 dzięki nowym jednostkom osiąga setkę w niecałe 8 sekund, a prędkość maksymalna dochodzi do 225 km/h. Mocniejsza jednostka pozwala mknąć z prędkością 245 km/h, a sprint do setki zajmuje 6,9 sekundy. Audi zapewnia, że nowy silnik TFSI jest wydajniejszy niż poprzednie jednostki odpowiednio o 12 i 16%. Średnie spalanie wynosi 10,7 l/100km.Koncern z Inglostadt nie zapomniał też o fanach diesli. Nowe 3,0 TDI według Audi nie ma wiele wspólnego z poprzednią jednostką tego typu. Wtrysk common rail pracuje teraz pod ciśnieniem 2000 barów, co powoduje, że mieszanka wtryskiwana do cylindra jest doskonale rozprowadzana w komorze spalania. Ta sama technologia pracuje też w unowocześnionym V8 TDI, który teraz ma mniejsze zużycie paliwa i więcej momentu obrotowego (800 Nm).Ciekawostką jest też zastosowanie oddzielnych obiegów chłodzenia dla każdego z cylindrów w silniku V6. W momencie rozruchu woda nie krąży po układzie, co powoduje iż silnik szybciej uzyskuje temperaturę roboczą.
W momencie jej osiągnięcia, zawory otwierają automatycznie obieg i woda zaczyna krążyć między blokiem a chłodnicą. Moc nowej jednostki diesla wynosi 240 KM, a moment obrotowy to 550 Nm. Q7 z tym silnikiem rozwija 218 km/h i przyspiesza do 100km/h w 7,9 sekundy, spalając średnio 7,4 l/100km.Moc ze wszystkich nowych jednostek trafia na koła poprzez 8-biegowy automat.
Zobacz także: Audi Q7 - galeria »
3-litrowy silnik TFSI będzie występował w dwóch odmianach różniących się mocą. Słabszy produkuje 268 KM i 400 Nm, a mocniejszy, przeszczepiony z Audi S4, dysponuje mocą 329 KM i 440 Nm momentu.
W momencie jej osiągnięcia, zawory otwierają automatycznie obieg i woda zaczyna krążyć między blokiem a chłodnicą. Moc nowej jednostki diesla wynosi 240 KM, a moment obrotowy to 550 Nm. Q7 z tym silnikiem rozwija 218 km/h i przyspiesza do 100km/h w 7,9 sekundy, spalając średnio 7,4 l/100km.Moc ze wszystkich nowych jednostek trafia na koła poprzez 8-biegowy automat.
źródło: WorldCarFans; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Audi Q7 z nowymi silnikami 3.0 TFSI oraz 3.0 TDI
Podobne: Audi Q7 z nowymi silnikami 3.0 TFSI oraz 3.0 TDI




Podobne galerie: Audi Q7 z nowymi silnikami 3.0 TFSI oraz 3.0 TDI
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Audi
Galerie zdjęć
Newsletter