Samochody 4x4  »  Aktualności  »  Adam Małysz zmienia rajdowy samochód na Dakar 2015!
Adam Małysz

Adam Małysz zmienia rajdowy samochód na Dakar 2015!

2014-09-20 - P. Krupka     Tagi: Rajd Dakar, Małysz, Orlen Team
​Samochodowa załoga ORLEN Team - Adam Małysz pilotowany przez Rafała Martona - w najbliższej edycji rajdu Dakar wystartuje w nowym tylnonapędowym buggy SMG 2015. Auto zostało zaprezentowane dziś w Warszawie w trakcie spektakularnego motoryzacyjnego show - VERVA Street Racing „Dakar na Narodowym”.

Wyposażona w siedmiolitrową jednostkę napędową lekka konstrukcja SMG 2015 z kewlaru i włókna węglowego daje argumenty, dzięki którym Adam i Rafał mogą myśleć o ścisłej czołówce zbliżającej się edycji najtrudniejszego rajdu świata.
 
- Już nie możemy się doczekać testów nowej rajdówki, a przede wszystkim prezentacji jej możliwości przed polską publicznością na Stadionie Narodowym. To bardzo szybki samochód i znacznie większy od moich poprzednich rajdówek. Ma napęd tylko na tylną oś, bardzo duży skok zawieszenia, niedużo waży, ma ponad 425 koni mocy i wymaga szczególnej uwagi przy prowadzeniu. Buggy jest inaczej wyważone, bo ma silnik za plecami i z tego co już wiem, błędów żadnych nie wybacza, ale za to na pustyni uzyskuje naprawdę kolosalne prędkości. Mój nowy samochód na prawdziwym rajdzie przetestował sam Carlos Sainz. Wiem, że dostajemy do ręki poważne narzędzie do wygrywania. Na Dakarze damy z siebie wszystko, ale najpierw w Warszawie pojedziemy widowiskowo dla wszystkich naszych kibiców. Im też się należy frajda z naszej jazdy - powiedział przed VERVA Street Racing Adam Małysz.
Adam MałyszAdam Małysz
Rajdowa załoga ORLEN Team - Adam Małysz i Rafał Marton - w styczniu 2015 roku już po raz czwarty wyjedzie na trasę rajdu Dakar by walczyć o jak najwyższe pozycje. W swoim debiucie duet zajął 38. miejsce, rok później był 15., a następnie poprawił swój życiowy wynik o dwa kolejne miejsca i zajął 13. pozycję. W rajdzie Dakar polski zespół będzie reprezentowała dodatkowo załoga Marek Dąbrowski i Jacek Czachor, która w swoim samochodowym debiucie zajęła rewelacyjne siódme miejsce. Skład ORLEN Team uzupełni najszybszy w historii startów polskich motocyklistów Kuba Przygoński - 6. miejsce w 2014r.
 
Zorganizowana już po raz piąty VERVA Street Racing na stałe zapisała się w kalendarzu pokazów i festiwali motoryzacyjnych. Tym razem tematem przewodnim wydarzenia był najsłynniejszy i najtrudniejszy rajd świata - Dakar. Z tej okazji na płycie głównej największego obiektu sportowego w Polsce usypano widowiskowy tor z piachu. Po raz pierwszy tysiące Polaków mogło znaleźć się tak blisko samochodów rajdowych cross country, poczuć zapach spalin i usłyszeć ryk wyczynowych silników.
 
Specyfikacja techniczna SMG Buggy 2015
Rajdówkę zaprojektowano w studiu utytułowanego konstruktora samochodów cross country Philippe Gache'a;
• lekka konstrukcja na ramie z rur z poszyciem z włókna węglowego i kewlaru;
• 425-konny silnik V8 GM LS7 z aluminiowym blokiem, o pojemności 7 litrów, w układzie dolotowym 39-milimetrowa zwężka, elektronika sterująca Magnetti Marelli;
• 6-stopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Sadev, sprzęgło z dwiema tarczami
• napęd tylko na tylną oś;
• zawieszenie: podwójne wahacze z przodu, wahacze wleczone z tyłu, amortyzatory (po dwa na koło)
• hamulce AP Racing: 6-tłoczkowe z przodu i 6-tłoczkowe chłodzone z tyłu, tarcze wentylowane o średnicy 322 mm;
• ogumienie BF Goodrich 37-12.5R157 (możliwość kontroli ciśnienia w oponach z miejsca kierowcy);
• Rozmiary:
• długość: 4500 mm
• szerokość: 2300 mm
• rozstaw kół: 3100 mm
• masa własna 1450 kg



źródło: inf. prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Adam Małysz zmienia rajdowy samochód na Dakar 2015!

Adam Małysz zmienia rajdowy samochód na Dakar 2015!
Xsawierr 2014-09-21 10:20
O proszę Adaś kombinuje i próbuje na różne sposoby poprawić swoją dotychczasową pozycję w Dakarze.Dobrze,a swoją drogą fajne są tego typu auta,mocne i leciutkie.Szkoda,że nasi bardziej doświadczeni kierowcy cross country z Hołowczycem na czele nie sięgają po tego typu auta.
Adam Małysz zmienia rajdowy samochód na Dakar 2015!
Adrza1 2014-09-21 16:57
góra za dwa lata zmienią przepisy dla aut typu buggy, wszystko przez Peugeota który zbuduje pierwsze fabryczne buggy, teraz mają te auta regulaminową przewagę, jeśli podejdą do 2008dkr tak jak do auta na wyścig Pikes Peak, to będą mieli ogromną przewagę nad Mini i resztą aut z awd, na pewno wtedy wyrównają ich osiągi
Adam Małysz zmienia rajdowy samochód na Dakar 2015!
xsawierr 2014-09-22 22:11
To prawda buggy mają dużą moc,niską masę,duże koła z możliwością kontroli ciśnienia z kabiny i są szerokie.Powinni coś zrobić w przepisach bo rajdy tego typu królewską kategorię muszą mieć zarezerwowaną dla aut AWD